Citat:
Ursprungligen postat av ockelito
Man gör det alltså? Enda nackdelen är väl att jag står för eventuell skadegöring? Inga som "åker fast"? :P Vad kan hända i värsta fall? Tror ju inte på fängelse, men jag menar kan man få böta eller nåt?
Jag skulle vilja påstå att normen nog är att man hyr ut det svart, inte vitt. För att ordna ett vitt andrahandskontrakt måste den som har kontraktet från början visa på att han fortfarande är en student, vanligaste fallet är väl någon som ska ta en termin eller två utomlands. Om man bara vill ut och resa en termin så får man egentligen inte bo kvar utan måste säga upp kontraktet, men det vill man ju (oftast) inte, utan man låter bara någon flytta in.
När min kompis som hade bott via ett vitt andrahandskontrakt ett år på Studentvägen gick in på kontoret och förklarade att han bodde i andrahand men undrade om han kunde få ett förstahandskontrakt i något av husen svarade surtanten med: "Jaha, svart då förstår jag."
I värsta fall blir man väl av med ködagarna eller något liknande, men det har ju inte Heimstaden så jag vet inte... Men det är ingen som bryr sig så länge hyran kommer in, har aldrig hört om någon som blivit påkommen.