Citat:
Ursprungligen postat av
Xeley
Betalar redan 4700:- kallhyra för studentlägenhet i Linköping. Så blir billigare för mig oavsett

Sjukt att vissa av tvåorna är såpass billiga i Uppsala tycker jag. Ska plugga statsvetenskap. Ingen aning var det huset ligger någonstans. Får hoppas på att jag lyckas norpa mig en med Oktober som inflytt.
Kommer antagligen själv att plugga statsvetenskap 30 hp termin 2 i år faktiskt. Jag är inte 100% säker men du kommer antagligen att läsa på eko (som är bokstavligt talat 100 meter från observatoriet) eller i engelska parken. Alternativt nånstans runt universitetshuset, men oavsett så är det typ max 5 min från rackarberget/studentstaden/observatoriet.
4200 var för en 28 kvadrat etta med kokvrå på observatoriet, jag tror tvåorna är en bit dyrare än så, vet att tvåorna på rackarberget kostar ~5300. Om du inte nödvändigtvis vill bo själv kan du ju hyra ut det ena rummet för ~4000-5000 i månaden och få en total hyra på typ 1000 spänn, minus eventuellt bostadsbidrag. Då får du ju i princip 1rok, bara att du delar köket, men om du hittar någon soft person att dela med så är det ju inga problem.