2006-12-08, 13:53
Medlem
Aquabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aaksel
Kommer eventuellt att börja plugga i Uppsala till hösten 2007. Men nu är det såhär att jag inte har ställt mig i bostadskö någonstans.. Är det helt kört för mig då om jag inte vill bo i kartong? Eller finns det möjligheter att få bostad trots det? Skulle helst inte bo i ngn studentkorridor med delat kök och sånt.. men om inget annat finns får väl det duga.
Det är lugnt! Man kan i princip ställa sig i kön några veckor innan skolan startar och vara säker på att få en bostad, då får man ju dock de korridorsrum som alla andra ratat. Om du ställer dig i kön nu så ökar dina valmöjligheter markant, att få en egen lägenhet är inte omöjligt.

De släpper ju reccebostäder som är reserverade för nya studenter under sommaren, det är dessa du skall titta på.
Citera
2006-12-10, 13:52
Medlem
Aaksels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aquabot
Det är lugnt! Man kan i princip ställa sig i kön några veckor innan skolan startar och vara säker på att få en bostad, då får man ju dock de korridorsrum som alla andra ratat. Om du ställer dig i kön nu så ökar dina valmöjligheter markant, att få en egen lägenhet är inte omöjligt.

De släpper ju reccebostäder som är reserverade för nya studenter under sommaren, det är dessa du skall titta på.

Okej finemang! Jag skall ta och ställa mig i kö omgående.
Citera
2006-12-11, 12:03
Medlem
Hittade ingenting om eriksberg i denna tråden, är det inte bra att bo där?
Citera
2006-12-11, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabuleux

Finns väl inte så mycket som passar studenter där.
Citera
2006-12-12, 02:38
Medlem
tyrolerhattens avatar
Citat:
Beror väl lite på vad du söker. Eriksberg är inget utpräglat "studentområde" likt Flogsta/Studentvägen/etc. Söker du en större lägenhet genom SS är det i princip Eriksberg eller Flogsta låghus ("Hamberg") som gäller. För att få en lgh på Rackarberget krävs i regel 6-7 år i kön...

Eriksberg känns lugnt och tryggt och du har egentligen inte särskilt långt till Flogsta och endast marginellt längre sträcka in till stan. Persoligen hade jag hellre satsat på Flogsta låghus, risken finns att du blir lite isolerad i Eriksberg och dessutom får du tillgång till ICA Väst, en (med studentmått mätt) ordentlig mataffär.
Citera
2006-12-12, 02:48
Medlem
Sir_Niclass avatar
Citat:

Har bott där i ett antal år, är kanonfint. Rekommenderas!
Citera
2007-03-18, 16:14
Medlem
Koffe1010s avatar
Lessen för att åteuppliva en död tråd, men jag undrar ifall ni tror det är möjligt att få ett rum på rackarberget eller studentstaden med runt 430 dagar i bagaget? Då menar jag alltså till höstterminen nu, 07, och recce-bostäder. Vore fint att få bo i en lite mindre korridor och mer centralt än flogsta, gångavstånd till ekonomikum verkar ju inte direkt fel!

Tacksam för svar!
Citera
2007-03-27, 16:28
Medlem
vargfans avatar
Eriksberg (aka. Skitkabo) fungerar faktiskt utmaerkt. Finns dock inte speciellt mycket studentlaegenheter, men uppe vid Stigbergsvaegens hoeghus finns det en del. Skulle du fa tag i en daer sa skulle jag laett tipsa dig att sla till. Naera till natur (tar 5 min med fot foer att komma ut till oaendlig natur) och 5-10 min med cykel foer att komma ner till centrum.

Har bott daer hela mitt liv (utoever min tid i USA). Trivs otroligt bra (: Naera till allt vesaentligt faktiskt, inkl. naturen som sagt.
Citera
2007-05-01, 20:56
Medlem
Jonas_Pampariuss avatar
Blilr deffinitivt flytt till Uppsala nu till hösten. Så tänkte passa på att få lite delikata råd.

Mina förutsättningar är enl följande:
Kommer att studera vid BMC, har drygt ett år i kö-dagar hos studentstaden och skulle helst vilja ha en etta med EGET kök/kokvrå. Hur göra? Kan jag glömma allt utom korridor (har väl eg inget emot det bortsätt från att jag är kinikig med maten och inte vill dela kök) eller finns det möjligheter. Om korridor á la recce-programmet är mitt enda alternativ, vilket område ska jag sattsa på.

Alla tankar och åsikter mottages mycket tacksamt. Har ingen bekant/motsvarande att fråga så nyttjar FB-panelen istället!
Citera
2007-07-09, 00:31
Medlem
Jag ska studera vid BMC, har drygt 750 ködagar hos Studentstaden och är en sk recentia. Nu är jag lite bortskämd av mig och måste ha en egen toalett och helst över 18 m2 ska rummet vara på.

Hur stora är nu mina chanser för alla dessa önskemål om jag bara kan tänka mig Rackarberget eller rummen som hyrs ut av nationerna?
Citera
2007-07-09, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtfm
Jag ska studera vid BMC, har drygt 750 ködagar hos Studentstaden och är en sk recentia. Nu är jag lite bortskämd av mig och måste ha en egen toalett och helst över 18 m2 ska rummet vara på.

Hur stora är nu mina chanser för alla dessa önskemål om jag bara kan tänka mig Rackarberget eller rummen som hyrs ut av nationerna?

Varför bara Rackarberget?
Citera
2007-07-09, 00:39
Medlem
Går bara efter hörsägen men har fått för mig att det är minst skabbiga området och nära till det mesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in