2014-02-18, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sugarpuffextrem4
Det är okej om folk inte vill tro på månlandingen och liknande men när man försöker få folk att skita i vad läkare säger så har ni gått långt över gränsen.

Skita i vad läkare säger det får man inte. Läkare är ju gudar.
Citera
2014-02-23, 03:35
Medlem
Psykoanalytisk diktatur ihop med vänstern?

Det tycks finnas en allians mellan vissa psykodynamisk terapier, vänstern, scientologerna samt RSMH.

Antipsykiatri eller psykoanalytisk diktatur?
Syftet skulle vara att återerövra detta då dom inte tjänar pengar på dt längre alltfler överger det och så mycket maktmissbruk har förekommit.
Landstinget vill inte betala sådant längre.
objektrelationsteorin och allt vad det nu finns.
Då jag sade att det brusar i örat på mig som ett tv brus när jag var liten sade terapeuten att det var för att jag inte fick titta på tv när jag var liten.
I själva verket tinnitus.

Psykodynamiska, objektrelations gubbar och gummor huka er.
För nu laddar neuropsykiatrier och hjärnforskare om!

Flum out forever.

Frige Sture Bergwall
Citera
2014-02-23, 03:43
Medlem
Jag, hör också, röster ibland,,,Men,, det är,för det mesta, min säng som knarrar,,,
Citera
2014-02-23, 05:07
Medlem
Vad har du emot psykodynamiska terapier? Vad är det som är så fel med dom?
Är det grunden till utvecklingen som du anser är fel, eller är det själva utförandet?

Jag förstår att din kritik delvis är riktad till häxdoktorer som trollar fram falska minnen, men är det något annat som du anser vara fel?
Citera
2014-02-23, 05:10
Medlem
hyphens avatar
Nej du, psykoanalytiskt flum är snarare kapitalet och borgarnas medel att förtrycka massorna, och passar dåligt in i vänsterrörelserna.
Citera
2014-02-23, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endofin
Vad har du emot psykodynamiska terapier? Vad är det som är så fel med dom?
Är det grunden till utvecklingen som du anser är fel, eller är det själva utförandet?

Jag förstår att din kritik delvis är riktad till häxdoktorer som trollar fram falska minnen, men är det något annat som du anser vara fel?
Nu vet jag varför men har symtomen kvar blir det oftast.
Har haft en seriös inom landstinget aspergerhjälp , föll på att halva min släkt är döda så vi pratade istället hur jag skulle förhålla mig till min dotter sedan fick jag en arbetsterapeut.
Många psyko dynamiker förut var inte intresserade vare sig av diagnos eller att ta bort symtomen.
Bara barndoms flumsrotande, så bra då att gå med svåra symtom ändå skickade han hem mig då jag var borta.
Han hatade öppenvård samt psykakuten.
Även dom missförstod mig då det ända jag kunde få ut mig var att jag var trött som vad är det för något.
I Finland fick jag i lugn och ro 3 gånger prata med en psykolog som skickade mig till psykiatriker på öppenvården som skrev ut benzo.
Symtomfri och ut och jobba igen, ångra djupt att jag återvände till maria pool. fick en skräckpsykiatrier som hade anknytning till Margit Norell liksom hans fru som är terapeut.
Citera
2014-02-23, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyphen
Nej du, psykoanalytiskt flum är snarare kapitalet och borgarnas medel att förtrycka massorna, och passar dåligt in i vänsterrörelserna.
Varför är det flum? Förklara dig gärna så jag förstår.
Citera
2014-02-23, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyphen
Just så tänker även jag.
vänstern har anammat Freud som var borgerligt.
Freud och vänstern den intellektuella hänger ihop.
Citera
2014-02-23, 11:51
Medlem
Imperors avatar
Har kollat upp mer om hur man mäter olika signalsubstanser.

På ett grundläggande stadium så kan man titta på hur olika substanser frisätts genom att ge syntetiska substanser som binder till de receptorer man är intresserad av och som innehåller radioaktiva isotoper. Dessa kan sedan iakttas av en PET-scanner (Positronemissionstomografi). Denna metod kan inte näta nivåer utan ser bara vilka delar av systemet som aktiveras i olika situationer, dvs när dopamin, serotonin, adrenalin, etc frisätts och till en mindre del hur mycket, men bara relativt till andra reaktioner, inte i mätbara enheter.
Detta används för att ta reda på vilka substanser som styr vad.

En mer specifik metod är "Mikrodialys", där man inplanterar ett sorts filter i valfri del av kroppen där substanser passerar. Med olika intervall tas prover som sedan kan analyseras med högupplösande vätskekromatografi, som visar väldigt exakt vad provet innehåller.

Cyklisk voltammerti liknar mikrodialys, men behöver inte ta material från kroppen utan mätningarna utförs i realtid och på plats och kan mäta nivåer och fluktuationer i flera olika substanser.

De två senare används huvudsakligen vid djurförsök, men har också använts på människor och tekniken utvecklas för fler användningsområden.

Exempel: http://www.medfak.umu.se/om-fakultet...alys.cid144042
Citera
2014-02-23, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Just så tänker även jag.
vänstern har anammat Freud som var borgerligt.
Freud och vänstern den intellektuella hänger ihop.

Förutom att Freud stal allt från grekiska filosofin, så var Reinfeldts andra favorityrke psykolog. Kan du tänka dig sitta hos den skräckfarbrorn rotandes i en ursprung? -"nej du fanns inte som barn, din barndom kom utifrån"...

Jaget, överjaget och det undermedvetna är en exakt stöld av 2000 år gammal dynga utan någon som helst relevans för det mänskliga psyket. Det enda som Freud funkar på är reklamteori.
Citera
2014-02-23, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sius
Förutom att Freud stal allt från grekiska filosofin, så var Reinfeldts andra favorityrke psykolog. Kan du tänka dig sitta hos den skräckfarbrorn rotandes i en ursprung? -"nej du fanns inte som barn, din barndom kom utifrån"...

Jaget, överjaget och det undermedvetna är en exakt stöld av 2000 år gammal dynga utan någon som helst relevans för det mänskliga psyket. Det enda som Freud funkar på är reklamteori.
Sverige hade mått bättre om han blivit KBT -psykolog!
Citera
2014-02-23, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sius
Har du några belägg för det, eller upprepar du bara det som någon annan har sagt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in