2013-12-04, 02:26
Medlem
Psykiatrin är en bluffvetenskap som endast är intresserad av att sälja direkt livsfarliga droger för diagnoser som inte existerar. Detta görs genom att hitta på en diagnos med vaga tecken som stämmer in på vem som helst. Det finns en diagnos för ALLA inom denna disciplinen.
Psykiatrin har satt klorna i hela samhället vid det här laget och fått rätten att med våld tvångsomhänderta människor och behandla dem grymt baserat på påhittade bluff-sjukdomar.
Allt i syftet att tjäna pengar. På din hälsa! Medicinerna gör inte folk friska utan sjuka som en direkt följd av medicineringen.

Titta på den här dokumentären och låt andra veta så att vi kan få ett slut på galenskaperna!

Länk!
http://www.youtube.com/watch?v=UDlH9sV0lHU
Citera
2013-12-04, 02:31
Medlem
NovaOculuss avatar
Det läskiga är inte att de hittar på diagnoser och förgiftar oss mot normala tillstånd. Det läskiga är att ta steget mot en medicinfri livsstil, just för att man är van att se sig själv som sjuk.
Citera
2013-12-04, 02:46
Medlem
fyfan vad bra dokumentär!!!!

det är ju sjukt som dom säger, att alla "vem som helst" kan få en diagnos från boken bara man söker
Citera
2013-12-04, 02:57
Medlem
knaches avatar
helt stört, när ska folk börja inse att regeringen inte bryr sig om oss?
nåja, va ni än gör, gå inte på deras skitsnack om att käka antidepressiva mediciner.
Citera
2013-12-04, 03:35
Medlem
Extras avatar
Jag ska titta på hela imorgon och bilda mig en uppfattning, men av det jag såg nu verkade den väldigt... konspiratorisk, i brist på bättre ord.
Att det sker en viss överdiagnostisering kan jag hålla med om, men det finns fortfarande människor med psykiska åkommor som behöver medicin.
Citera
2013-12-04, 03:43
Medlem
Ungoliants avatar
scientologipropaganda
Citera
2013-12-04, 03:52
Medlem
Extras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ungoliant
scientologipropaganda

Ja, det skulle ju förklara ett och annat om filmen.
Citera
2013-12-04, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extra
Ja, det skulle ju förklara ett och annat om filmen.

Videon är producerad av "Citizens Commission on Human Rights" som enligt sin hemsida
Citat:
was co-founded in 1969 by the Church of Scientology

Galet hur många som köper sådana här teorier.
Citera
2013-12-04, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morteln
Videon är producerad av "Citizens Commission on Human Rights" som enligt sin hemsida

Galet hur många som köper sådana här teorier.

"köper och köper"

det står ju faktiskt en jävla massa biverkningar på alla mediciner. och att folk tar livet av sig pga av mediciner när det står "sucide risk occur" står det ocskå på vissa mediciner.

visst förstår jag att vissa mediciner behövs, tex blodtrycks mediciner. men om vi tar tex warfarin

"Warfarin [(RS)-4-hydroxi-3-(3-oxo-1-fenylbutyl)-2H-1-bensopyran-2-on] är ett ämne som förhindrar blodkoagulering (antikoagulant), en vitamin K-antagonist av kumarintyp som används mot blodproppar och som råttgift"

det borde forskas mer i diverse preparat innan dom används
Senast redigerad av ewmpe 2013-12-04 kl. 06:00.
Citera
2013-12-04, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ewmpe
"köper och köper"

det står ju faktiskt en jävla massa biverkningar på alla mediciner. och att folk tar livet av sig pga av mediciner när det står "sucide risk occur" står det ocskå på vissa mediciner.

visst förstår jag att vissa mediciner behövs, tex blodtrycks mediciner. men om vi tar tex warfarin

"Warfarin [(RS)-4-hydroxi-3-(3-oxo-1-fenylbutyl)-2H-1-bensopyran-2-on] är ett ämne som förhindrar blodkoagulering (antikoagulant), en vitamin K-antagonist av kumarintyp som används mot blodproppar och som råttgift"

det borde forskas mer i diverse preparat innan dom används

Jag menar bara att det inte är sunt att tro att "Psykiatrin är en bluffvetenskap som endast är intresserad av att sälja direkt livsfarliga droger för diagnoser som inte existerar" (som TS skrev), att förneka att väldigt många människor mår bättre tack vare deras mediciner och att säga att allt är i syftet att tjäna pengar.

Jag menar inte att det inte händer att människor får medicin som dom egentligen inte borde ta men jag tycker inte att det är ett så stort problem som dokumentären får det att framstå som.

Det är möjligt att det skulle vara bra att forska mer om preparatens biverkningar innan de används.
Citera
2013-12-04, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morteln
Jag menar bara att det inte är sunt att tro att "Psykiatrin är en bluffvetenskap som endast är intresserad av att sälja direkt livsfarliga droger för diagnoser som inte existerar" (som TS skrev), att förneka att väldigt många människor mår bättre tack vare deras mediciner och att säga att allt är i syftet att tjäna pengar.

Jag menar inte att det inte händer att människor får medicin som dom egentligen inte borde ta men jag tycker inte att det är ett så stort problem som dokumentären får det att framstå som.

Det är möjligt att det skulle vara bra att forska mer om preparatens biverkningar innan de används.

sant i det du säger att man ska ta allt det dom säger i en nypa skeptism, men jag tror stenhårt på det dom säger att vem som helst kan få en diagnos idag. och få en medicin för det,
Citera
2013-12-04, 07:07
Medlem
Ts postar propagnda från världens kanske farligaste sekt.
Om det är något som är bluffvetenskap så är det Sceintologi.

Deras överdrivn och vrickade konspirationsteorier hjälper ingen.

Om man tror att psykiatri är en bluffvetenskap är man mer än lovligt obildad. Att det är för lätt att få diagnoser har ju ingenting med vetenskapen som sådan att göra.

Sceintologi. Har betydligt fler liv på sitt saamvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in