Tänkte ge min lilla historia på coci.
Väger 80 kg, har aldrig prövat opiater förut. Mina enda drogupplevelser är stora mängder cannabis i alla former och alkohol. Förhoppningsvis alltså ingen tolerans.
Dos:
Först av allt, det är inte äckligt. Smakar som en god, lite trögflytande sprit. Okej, inget man med nöje sveper i sig med kanelbullar till, men långt ifrån äckligt, godare än de flesta starkspriterna. Och ingen obehaglig smak, ingen beska, surhet, stark smak eller dålig eftersmak.
Jag valde dock att skölja ner det med vatten för att inte ha smaken kvar i munnen hela dagen. För enkelhetens skull använde jag 3 cl snapsglas och shottade dem lite halvsnabbt.
Först 1 cl lite försiktigt. Kände ingenting alls så efter 30 minuter tog jag 3 cl. Började känna lite grann men efter ungefär en timme 3 cl till, sedan ytterligare 3 cl efter kanske tjugo minuter. Totalt alltså ungefär 1 dl på ca två timmar.
Rus:
Efter kanske 20 minuter började jag känna mig ganska soft. Satte mig och kollade film och bara chillade, det regnade utomhus och allt var bara allmänt trevligt. Så fortsatte det, noterade inte ens att jag blivit påverkad utan smalt in i alltihop. Ingen peak, ingen tröskel eller nånting, väldigt diskret och professionell liten substans

Det varade under hela dagen ändå tills jag gick och la mig, sedan kände jag mig lite lugnare än vanligtvis på morgonen när jag gick till jobbet.
Effekt:
Bara allmänt mysigt. Framåt kvällen blev jag väldigt trött och började gäspa, ungefär känslan man får efter att ha varit utomhus en hel dag, hälsosamt trött... ironiskt. Annars inte speciellt trög eller någonting. Såg väldigt nöjd ut i spegeln dock.
Bieffekter:
Ingen förstoppning eller någonting alls faktiskt. Det enda jag kände samma dag var att när jag skulle sova började jag få små tics varje gång jag försökte koppla av. Så fort jag la mig på kudden och försökte falla in i sömn blev det som impulser av ett förstärkt ljud av, hmm ungefär det där ringandet som kommer från TV-apparater eller blodet i öronen, och det liksom blinkande till i ögonen som om jag öppnade och stängde dem extremt snabbt. Det var inget obehagligt men lite speciellt, fast jag somnade ändå gott efter ungefär en timme.
Dagen efter satt jag på toa i kanske en kvart och krigade men var ändå skitnödig när jag gick därifrån. Det var lite störigt på jobbet men det gick över fram emot lunch. Kan inte kalla det förstoppning, det vore en överdrift.
Så med andra ord kan jag rekommendera Cocillana om man bara tänkte chilla lite. Skönt för gråa höstdagar och bara käka något och softa inomhus.
Imorron tänkte jag svepa en deciliter till och köpa skor. Får se hur det går.
Hej