2009-03-24, 10:47
Medlem
har haft en helveteshosta nu i två månader och fick tillslut cocillana utskrivet. följde rådet på flaskan och tog 10ml innan jag skulle sova, men det märkliga var att allt blev sämre. jag har sovit fruktansvärt dåligt hela natten, har inte kunnat ligga stilla, haft svår ångest, när jag väl sov drömde jag mardrömmar och dessutom var hostan mycket värre i natt än den varit innan... och nu på morgonen känner jag mig helt slutkörd. beror väl iofs mest på sömnbrist/hostan, men hela poängen med att jag fick cocillana var för att sluta hosta och kunna sova på nätterna..
kan jag vara överkänslig på ngt sätt?
Citera
2009-04-03, 00:55
Medlem
Buttersss avatar
Kan man få upp kukis när man druckit cocillana?
Citera
2009-04-10, 19:17
Medlem
Crinells avatar
Jag orkar inte leta i denna stora tråd efter svar på min fråga så ja ställer den bara.

Jag fick coccilana i måndags en flaska 250ml som nu är slut (fick en till utskriven) Jag har bronkit och jag är kanske överkonsumerat coccilanan, har tagit rekomenderat antal ml men många ggr under dagen.
Undrar nu varför jag inte kan pinka?
Vet att det blir så på opiater men har inte hänt mig på coccilana förut.
har det något att göra med att jag äter antibiotica också ?
Citera
2009-04-12, 12:40
Medlem
Dyngraukmans avatar
Magen blir ju hård som en sten och kisset svår kissat på cocillana...
Men alltså måste fråga, är det bara jag som blir stenad i nästan 2 dagar när jag tar cocillana? Tog sista klunken igår klockan 09.00 och tog det första runt 03.00 på natten på festen...men alltså jag har fortfarande asskön kropps känsla och är avslappand som fan. nu är klockan 27 timmar senare!
Citera
2009-04-12, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crinell
Jag orkar inte leta i denna stora tråd efter svar på min fråga så ja ställer den bara.

Jag fick coccilana i måndags en flaska 250ml som nu är slut (fick en till utskriven) Jag har bronkit och jag är kanske överkonsumerat coccilanan, har tagit rekomenderat antal ml men många ggr under dagen.
Undrar nu varför jag inte kan pinka?
Vet att det blir så på opiater men har inte hänt mig på coccilana förut.
har det något att göra med att jag äter antibiotica också ?

Man kan få svårt att kissa på cocillana vid högre doser, det går över
Citera
2009-04-12, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss

Är säkert olika från person till person. Men vad jag har märkt har det inte varit något problem
Citera
2009-04-15, 01:10
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoidRage2K
fan fick en flaska cocillana utskrivet idag och slängde i mig 60ml. detta är första gången jag dricker de, och blir mest irriterad på andra opiater så har ingen tolerans. hur som helst så blev jag varm o trött efter ca 30min så la mig ner o tänkte att jag skulle mysa lite varade väl 20min sen avtog effekten helt. har nu slängt i mig 30 till för att se om de kommer igen men de va typ 40min sen nu o känner fortfarande ingenting. har inte ätit nåt heller idag så trodde de skulle boosta lite. men icke. vad kan detta bero på? tråkigt om de inte skulle funka ju. hostan försvann iaf.

ingen aning, lite låg dos kanske ? tycker själv att det är bättre att ta mer första gången, att fylla på brukar inte boosta mycket för mig.
men du kan ta 1 dl utan problem, har själv nyss tagit runt 125ml så.
synd att jag ska bli illamående titt som tätt på detta, kodein går mycket bättre.
Citera
2009-04-16, 22:00
Medlem
dr.zombees avatar
Drog i mig 250ml av sörjan under loppet av 2timmar. Nu kliar det utav bara helvete över nästan hela kroppen. Problemet är att om jag bara rör dom drabbade områdena gör det så satans ont att jag blir tårögd.
Allergisk reaktion perhaps?
Citera
2009-04-16, 22:35
Awaiting Email Confirmation
zmaitilayos avatar
Den här tråden säger dig allt min vän: https://www.flashback.org/showthread.php?t=449953

Peace
Citera
2009-04-17, 00:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dr.zombee
Drog i mig 250ml av sörjan under loppet av 2timmar. Nu kliar det utav bara helvete över nästan hela kroppen. Problemet är att om jag bara rör dom drabbade områdena gör det så satans ont att jag blir tårögd.
Allergisk reaktion perhaps?
Peta i dig några zyrlex mot allergi, helt vanlig opiat-klåda.

EDIT:
Typo.
Senast redigerad av Truce- 2009-04-17 kl. 01:19.
Citera
2009-05-07, 15:33
Medlem
Allergisk reaktion

Jag drack 1.5DL cocilana i förregår. Jag blev uppsvullen i hela ansiktet. Helt illröd i ansiktet och kände ett visst tryck i huvudet. Fick nässelutslag på hela kroppen som kliade värre än något annat. Åkte in på akuten o fick lite tabletter. Och sedan en spruta. Antihistaminer hjälpte inte ett skit mot detta... Har aldrig hänt förut. Knas :P
Citera
2009-05-08, 13:33
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss

jarå, beroende på mängd så kan det vara lite svårare att avsluta bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in