2009-08-31, 03:01
Medlem
azzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clit_Commander
Gissningsvis några timmar... tog mig en slurk för ca. 2 timmar sen och är fortfarande dåsig. Riktigt bra mot hosta och helt ok rus
Indeed! Har en satans ret hosta, och cocillana botar den helt när den verkat.
Citera
2009-08-31, 17:52
Medlem
minilogos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azzu
Tråden är ju som dödens död. Provar med en annan fråga;
Hur länge tror ni ruset håller i vid en dos på ca 40 ml? Det är första gången jag tagit denna hostmedicin.
Ett par timmar skulle jag tro.
Tog 1 dl vid 23.00 tiden och 04.00 vart jag fortfarande ganska moffad.
Citera
2009-09-04, 08:54
Medlem
Måste säga att jag älskar Cocillana. Jag har varit sängliggandes 2 dagar hemma, för min riktigt hemska huvudvärk, förkylning och rethosta. Men igår tog jag mig trots allt till apoteket och förklarade min situation. Och efter 1,2dl Cocillana, några alvedon och en extra lång natt med många fina timmars sömn, så känns allt mycket bättre idag. Fast hade jag inte läst denna FAQ hade jag förmodligen legat och hostat lika mycket som igår förmiddag. Tack gode gud för denna FAQ.
Senast redigerad av Stealthy 2009-09-04 kl. 09:20.
Citera
2009-09-04, 14:22
Medlem
Risplockarns avatar
Har en fråga om detta, om jag ska ta t.ex en dl, ska jag slänga i mig det direkt, eller sprida ut det över ett par timmar? Har testat det två gånger, första gången tog jag lite mindre än 1 DL, fick ett bra rus som varade ganska länge, slutade med att jag mådde väldigt dåligt och spydde. Andra gången hände i princip ingenting, kände inte någonting speciellt, och då tog jag 1.2 dl, de enda effekterna jag fick var en fruktansvärd klåda, och så hade jag lite svårt att andas, fick ta djupa andetag, tror att det mest var en inbillning dock. Båda gångerna har jag slängt i mig det direkt, är det fel att göra så? Med tanke på bi-effekterna som uppstått.
Citera
2009-09-04, 18:09
Medlem
HappyHandsomes avatar
Varför innehåller läkemedlet ammoniak?
Kanske därför det smakar piss och en del spyr av det? Fattar inte vad det ska vara bra för...

Man kan kombinera med Mollipect som innehåller efedrin. Fick ut båda genom ett telefonsamtal till vårdis, bara att plocka ut på apoteket samma dag...

Funderar på att kombinera med ett antihistamin, så man slipper klådan...
Citera
2009-09-06, 04:12
Medlem
Fuckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risplockarn
Har en fråga om detta, om jag ska ta t.ex en dl, ska jag slänga i mig det direkt, eller sprida ut det över ett par timmar? Har testat det två gånger, första gången tog jag lite mindre än 1 DL, fick ett bra rus som varade ganska länge, slutade med att jag mådde väldigt dåligt och spydde. Andra gången hände i princip ingenting, kände inte någonting speciellt, och då tog jag 1.2 dl, de enda effekterna jag fick var en fruktansvärd klåda, och så hade jag lite svårt att andas, fick ta djupa andetag, tror att det mest var en inbillning dock. Båda gångerna har jag slängt i mig det direkt, är det fel att göra så? Med tanke på bi-effekterna som uppstått.
Det är ju bättre att ta en mindre mängd och fylla på eftersom om du börjar må dåligt av det. När du häller i dig en större mängd blir det ju ett starkare rus på en gång och Cocillana är inte riktigt så stabilt, det är lätt att börja må illa av det. Så börja mjukt och gå försiktigt uppåt, det har du inget att förlora på.

Citat:
Ursprungligen postat av HappyHandsome
Varför innehåller läkemedlet ammoniak?
Kanske därför det smakar piss och en del spyr av det? Fattar inte vad det ska vara bra för...

Man kan kombinera med Mollipect som innehåller efedrin. Fick ut båda genom ett telefonsamtal till vårdis, bara att plocka ut på apoteket samma dag...

Funderar på att kombinera med ett antihistamin, så man slipper klådan...
Kör på en antihistamin, är värt det för klådan på Cocillana är inte att leka med. Sjukt skabbig känns den!
Citera
2009-09-06, 08:50
Medlem
Chronicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stealthy
Måste säga att jag älskar Cocillana. Jag har varit sängliggandes 2 dagar hemma, för min riktigt hemska huvudvärk, förkylning och rethosta. Men igår tog jag mig trots allt till apoteket och förklarade min situation. Och efter 1,2dl Cocillana, några alvedon och en extra lång natt med många fina timmars sömn, så känns allt mycket bättre idag. Fast hade jag inte läst denna FAQ hade jag förmodligen legat och hostat lika mycket som igår förmiddag. Tack gode gud för denna FAQ.

Fick du receptbelagt medicin på apoteket, utan recept?
Citera
2009-09-07, 16:45
Medlem
Risplockarns avatar
Är det lugnt att ta Cocillana dagen efter eller 2 dagar efter senaste intaget?
Citera
2009-09-07, 19:45
Medlem
Paroxyzms avatar
Snabb fråga... Fungerar grapefrukt på Etylmorfinet på samma sätt som den stävjar upp t.ex. tram och buprenorfin? Kan vara bra att veta om man inte har så mkt Cocilliana kvar..

tilläggsfråga: Vad är det vanligast att läkarna skriver ut? De brukar väl inte klappa ut en liter direkt t.ex.?
Senast redigerad av Paroxyzm 2009-09-07 kl. 19:51.
Citera
2009-09-07, 22:41
Medlem
undervattenfisks avatar
Har hosta och haft de ca 1 månad... senaste veckan har jag fått en jävla smärta i revbenen och cocilliana är de enda som hjälper.
men jag har dokumenterat att jag (miss)brukat droger , men man borde ju kunna få de ändå?
Citera
2009-09-08, 06:31
Medlem
Risplockarns avatar
Detta är konstigt, varenda gång jag tar detta så får jag sådan otrolig klåda efter några timmar, helt sjuk klåda alltså. Idag var det verkligen hemskt, kliades överallt, var tvungen att hoppa in i duschen, sen blev det ännu värre så att jag kliade tills det började blöda. Kan det ha något med min medicin att göra? Går på SSRI (Citalopram) 30 mg om dagen. Får den här klådan varenda gång, är det verkligen meningen att det ska vara så?
Citera
2009-09-08, 14:49
Medlem
10mgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risplockarn
Detta är konstigt, varenda gång jag tar detta så får jag sådan otrolig klåda efter några timmar, helt sjuk klåda alltså. Idag var det verkligen hemskt, kliades överallt, var tvungen att hoppa in i duschen, sen blev det ännu värre så att jag kliade tills det började blöda. Kan det ha något med min medicin att göra? Går på SSRI (Citalopram) 30 mg om dagen. Får den här klådan varenda gång, är det verkligen meningen att det ska vara så?

Ät en eller två Postafen innan du tar Cocillanan, då borde du slippa det värsta kliet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in