2009-03-05, 01:42
Medlem
Spår av nötters avatar
Har dragit i mig får se... En 70ml nu.

Började med 45 men kände inte av nåt på typ en timme. Så tog några matskedar till och nu börjar jag bli lite go.

Igår spydde jag av tre ketogan, tror ni samma sak kan hända nu? Rätt behaglig kräkning dock i jämförelse med tex bakfyllespya.

Det var förövrigt inte den äckliga versionen utan smakade rätt okej.
Citera
2009-03-11, 02:39
Bannlyst
Har 0,25 dl cocillana som är några år gammal.. Var längesen jag använde några opiater så har ingen tolerans mot det. Väger typ 70 kg....Kan det bli ett litet rus av detta?
Citera
2009-03-14, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengsomensnut
Har 0,25 dl cocillana som är några år gammal.. Var längesen jag använde några opiater så har ingen tolerans mot det. Väger typ 70 kg....Kan det bli ett litet rus av detta?

0,25 dl? inte 0,25 l?

0,25 dl = 25 ml... räcker nog för att bli lite varm i kroppen om du inte har nån tolerans

0,25 l = 250 ml... räcker för att bli 10x varmare i kroppen om du förstår va jag menar
Citera
2009-03-15, 13:56
Bannlyst
nej jag menade tyvärr 0,25 dl

Citat:
Ursprungligen postat av rectumfrier
0,25 dl? inte 0,25 l?

0,25 dl = 25 ml... räcker nog för att bli lite varm i kroppen om du inte har nån tolerans

0,25 l = 250 ml... räcker för att bli 10x varmare i kroppen om du förstår va jag menar
Citera
2009-03-16, 12:43
Medlem
rebkeans avatar
Abstinens

Har inte läst precis hela tråden (ont i ryggen) men är inne på dag 5 med jätte-cp-jobbig-kallsvettning bla. Hur satans länge brukar det ta innan det släpper?
Har ätit c-e periodvis i ett år ca, och däremellan citodon, så det var ett tag sedan jag var utan något kan man säga.....
Klart det är bra att köra vita perioder men det är så himla svårt när man har ont på riktigt. Då vill man ha vad fan som helst. Iaf jag.
Men inom viss tid tittar någon läkare på utskrivna recept och tycker käckt att det är dax att bryta beroendet. Jag undrar då vad som händer med min smärta, men får sällan svar på den frågan.
Är det någon som "tänt av" liksom jag och haft andra biverkningar typ deppression, nedstämdhet osv?
Tacksam för svar
Citera
2009-03-16, 15:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rebkean
Har inte läst precis hela tråden (ont i ryggen) men är inne på dag 5 med jätte-cp-jobbig-kallsvettning bla. Hur satans länge brukar det ta innan det släpper?
Har ätit c-e periodvis i ett år ca, och däremellan citodon, så det var ett tag sedan jag var utan något kan man säga.....
Klart det är bra att köra vita perioder men det är så himla svårt när man har ont på riktigt. Då vill man ha vad fan som helst. Iaf jag.
Men inom viss tid tittar någon läkare på utskrivna recept och tycker käckt att det är dax att bryta beroendet. Jag undrar då vad som händer med min smärta, men får sällan svar på den frågan.
Är det någon som "tänt av" liksom jag och haft andra biverkningar typ deppression, nedstämdhet osv?
Tacksam för svar

En bra läkare "klipper inte av" din konsumtion direkt utan hjälper dig med ett nedtrappningsschema. Att sluta tvärt ger just sådana symptom som du beskriver, och fler därtill. Jag har inte upplevt dem själv, men det finns andra här som har gjort det, sök och du skall finna!

Prata med din husläkare, eller den som skött förskrivningen av dina Citodon, om hur du mår och se till att få ett nedtrappningsschema! Vill han/hon inte hjälpa dig, ta kontakt med en beroendemottagning för hjälp. Du behöver ingen remiss utan kan ringa själv. Bor du i Stockholm?
Citera
2009-03-16, 20:14
Medlem
rebkeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
En bra läkare "klipper inte av" din konsumtion direkt utan hjälper dig med ett nedtrappningsschema. Att sluta tvärt ger just sådana symptom som du beskriver, och fler därtill. Jag har inte upplevt dem själv, men det finns andra här som har gjort det, sök och du skall finna!

Prata med din husläkare, eller den som skött förskrivningen av dina Citodon, om hur du mår och se till att få ett nedtrappningsschema! Vill han/hon inte hjälpa dig, ta kontakt med en beroendemottagning för hjälp. Du behöver ingen remiss utan kan ringa själv. Bor du i Stockholm?

Naj, jag bor i värmland och här vill ingen läkare stanna, så det byts flera gånger om året faktiskt. Den ena har kanske inga problem, medans en annan totalvägrar. Den senaste fösökte faktiskt fixa hjälp, men det verkade inte finnas...?? Skit samma, det måste la ta slut nån jävla gång, tror jag....
Jag sökte faktiskt, men kanske på fel ord då
Det dummaste med alltihop är jag behöver medininerna på riktigt, men det finns det inte många läkare som ens tror på, svårt detta.
Citera
2009-03-17, 21:25
Medlem
fredrik1110s avatar
:d

Bra tråd!!!
Citera
2009-03-18, 20:49
Medlem
rebkeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik1110
Bra tråd!!!

Bra första inlägg!!!
Citera
2009-03-19, 17:25
Bannlyst
Hur länge sitter ruset i?
Citera
2009-03-22, 15:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lustgasad
Hur länge sitter ruset i?

2 månader på ett ungefär
Citera
2009-03-23, 14:38
Medlem
RoidRage2Ks avatar
fan fick en flaska cocillana utskrivet idag och slängde i mig 60ml. detta är första gången jag dricker de, och blir mest irriterad på andra opiater så har ingen tolerans. hur som helst så blev jag varm o trött efter ca 30min så la mig ner o tänkte att jag skulle mysa lite varade väl 20min sen avtog effekten helt. har nu slängt i mig 30 till för att se om de kommer igen men de va typ 40min sen nu o känner fortfarande ingenting. har inte ätit nåt heller idag så trodde de skulle boosta lite. men icke. vad kan detta bero på? tråkigt om de inte skulle funka ju. hostan försvann iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in