Noll tolerans, väger bara 65kg och drack 1dl. Känner absolut ingenting
Hur många mg Sobril kan man dra i sig för att boosta utan risk för något obehagligt?
Du... vet du vad.. tamefan.
Nej, men jag får väl ta och ändra mig.
Letade efter varifrån växten härrör. Och det man tar cocillana-extraktet ifrån är alltså barken till växten Guraea rusbyi, som i sin tur har sitt ursprung i sydamerika (brasilien, ecuador, bolivia). Vilket alltså indiker spanskt uttal på dubbel-l:n.
Men jag tror nästan fortfarande att det andra c:et bör vara mjukt.
Så jag ändrar mig till [kosiljana].
Vet inte hur länge illamåendet kan sitta i, (max något dygn, kanske...?), men försök ta något åksjukepreparat eller dylikt. Primperan eller postafen. Kanske hjälper det, även om man tar det i efterhand.
Uttalas såklar "Kokkijana", med tanke på, som du sa, dubbel:L. Dock blir det ett J-ljud inte LJ-ljud
Skumt, nu har jag uppskatt Cocillana-Etyfin mer än alla andra gånger jag har provat det. Det var för någon dag sedan, var väl kanske fjärde gången jag provade det och innan det har jag tagit 2dl eller mer vid något tillfälle men nu tog jag kanske 0.5dl högst och mådde helt underbart. Noddade till och med till några gånger när jag skulle gå och försöka sova och det hade jag aldrig förväntat mig av denna dryck men det kan ha berott på att jag hade mått dåligt väldigt länge och att jag inte hade tagit opiater på kanske 16 dagar.
I alla fall, ville bara dela med mig av denna underbara erfarenhet.
Hah... ja. Cocillana. Kåkkijana. Jag håller med. Till fullo. Ibland är man dum i huvudet. Bra att det är löst nu, iaf.
Bara för det måste jag slänga in min "tolkning". "Kokkillana" säger jag... Varför skulle man uttala "dubbel-l:et" som "j", det är väl inte en spansk medicin?
Bara för det måste jag slänga in min "tolkning". "Kokkillana" säger jag... Varför skulle man uttala "dubbel-l:et" som "j", det är väl inte en spansk medicin?
Nej (inte nödvändigtvis, men troligen har cocillanaextrakt används av latinamerikaner länge), men etymologiskt kommer ändå namnet från spanskan. Och som jag skrev innan så härrör växten från Sydamerika och spanska kolonier däri.
Så dubbel-l = j.
Skumt, nu har jag uppskatt Cocillana-Etyfin mer än alla andra gånger jag har provat det. Det var för någon dag sedan, var väl kanske fjärde gången jag provade det och innan det har jag tagit 2dl eller mer vid något tillfälle men nu tog jag kanske 0.5dl högst och mådde helt underbart. Noddade till och med till några gånger när jag skulle gå och försöka sova och det hade jag aldrig förväntat mig av denna dryck men det kan ha berott på att jag hade mått dåligt väldigt länge och att jag inte hade tagit opiater på kanske 16 dagar.
I alla fall, ville bara dela med mig av denna underbara erfarenhet.
Det betyder ungefär "nicka till". Alltså att man nästan somnar hela tiden. Upplevs som väldigt skönt/mysigt.
okej, då är det det jag gör nu. men jag har inte tagit cocillana utan jag har tagit 1100mg tramadol och några stilnoct. Jag slumrar till medans jag skriver och vaknar sedan till igen och fortsätter skriva.