2009-02-18, 20:58
Bannlyst
Två år gammal flaska - farligt att dricka då?

Jag har fått tag på en flaska som stått i ett kylskåp under en längre period. Utgångsdatumet är mars 2007. Tror ni att det är någon fara att inta det då? Det har bildats en bottensats i flaskan också, men det brukar det ju göra i dylika mediciner. Det hjälper lite att skaka.
Citera
2009-02-18, 22:00
Medlem
Huge-0s avatar
Jättelätt att få ut hostmedecin på vårdcentralen, jag har hosta, det går ut över min sömn, jag hade nåt som hette typ.. cokkilanaa? eller nåt sånt drack lite sånt och det funkade bra tyckte jag! men det var sista så jag skulle vilja ha lite mer!

Jag har hämtat ut många saker utan riktiga symptom ens.. det är lungt med hostmedecin..
Citera
2009-02-18, 22:20
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huge-0
Jättelätt att få ut hostmedecin på vårdcentralen, jag har hosta, det går ut över min sömn, jag hade nåt som hette typ.. cokkilanaa? eller nåt sånt drack lite sånt och det funkade bra tyckte jag! men det var sista så jag skulle vilja ha lite mer!

Jag har hämtat ut många saker utan riktiga symptom ens.. det är lungt med hostmedecin..
Jo, den funkar bra.
Men sätter du det i system så fattar dom snabbt som attan, då får du jobba som satan får att få ut det istället.
Citera
2009-02-19, 18:53
Medlem
Töjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huge-0

Smart one, tack för tipset!
Citera
2009-02-23, 14:29
Avslutad
Hur mycket sveper ni? =)

Tjenare!

Jag har ingen som helst tolerans, har inte rört morfin på några månader nu..
Jag åt morfin dagligen tidigare i höga doser så jag är inte ny inom ämnet..Men cocilliana är någonting relativt nytt för mig. Jag har druckit det 3-4 gånger men då har det varit i nödfall om Tramadolen var slut..

Läste FAQen men det är ju så många som påstår att doseringsanvisningarna bara är skitsnack, tagna ur luften helt enkelt. Därför frågar jag, förhoppningsvis får jag några bra svar =)

Hur mycket brukar ni hälla i er för ett starkt rus? 1dl? 2dl?

//v
Citera
2009-02-23, 14:37
Medlem
Chims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v00
Tjenare!

Jag har ingen som helst tolerans, har inte rört morfin på några månader nu..
Jag åt morfin dagligen tidigare i höga doser så jag är inte ny inom ämnet..Men cocilliana är någonting relativt nytt för mig. Jag har druckit det 3-4 gånger men då har det varit i nödfall om Tramadolen var slut..

Läste FAQen men det är ju så många som påstår att doseringsanvisningarna bara är skitsnack, tagna ur luften helt enkelt. Därför frågar jag, förhoppningsvis får jag några bra svar =)

Hur mycket brukar ni hälla i er för ett starkt rus? 1dl? 2dl?

//v

Skulle säga att 1dl är väl det dom flesta utgår från, att ta 2dl låter väldigt mycket utan tolerans och magen får nog jobba lite då.
Börja med 1 dl skulle mitt tips vara, du får dock vara beredd på ev. illamående i början.
Citera
2009-02-23, 14:54
Avslutad
Jag körde nämligen 1.6-1.7dl + 300mg tramadol i förrgår och det blev ett rent helvete..Det är därför jag undrar, så något sådant aldrig kommer hända igen..
Citera
2009-02-24, 15:19
Medlem
Hej!

Första gången jag fick cocillana var jag 14 tror jag. Svår astmatiker med långdragen förkylning. Morsan hajar inte måttenheter och inte jag heller så jag tog 30 ml 4 ggr om dagen i tron om att jag tog 10 ml p/gång. Hade cocillanan i ett år ungefär så är en "van" användare eller vad man nu ska kalla det. Sen dess har jag haft det hemma rätt mycket och tagit det i perioder, tyvärr grymma problem med magen av det så måste vara lite försiktig.

Nu till saken, även om ja höjt min tollerans rätt bra så i dagsläget tar jag 60ml och blir riktigt bra påverkad av det. Om jag vill ha så att jag knappt kan stå brukar jag ta 75 ungefär så jag måste ju vara känslig mot opiater eller nåt?

Får helt jäkla grymma vakendrömmar. Jag drömmer men jag tror att jag är vaken, så allt som händer i drömmen tror jag händer på riktigt tills jag vaknar upp med andan i halsen! Ibland roligt ibland fördjävligt, beror ju lite på vad man drömmer så att säga Någon annan som får så med drömmarna?
Citera
2009-02-24, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Töj
Skulle gärna veta om någon har "fake:at" en sådan hosta att ni fått Cocillana utskrivet?
Var ett tag sedan en kompis hade en flaska, har ej kontakt med honom längre.

I varje fall, om du har gjort det, vad sa du? Satt du och fakehostade som en pensionär
eller finns det något man kan göra för att hosta extra mycket?

Spank you very much.

Jag har aldrig upplevt några problem att få ut cocillana och jag är ändå "dokumenterad missbrukare". Iof har jag astma, det kanske hjälper till lite på traven

Gå dit och säg att du inte kan sova pga din hosta. Säg att du inte har för avsikt att ta den på dagen utan bara till natten då du måste få sova. Säg också att du har haft cocillana förut och att det var det enda som fungerade.

Läkare jag har haft har blivit nöjda när jag försäkrat dom om att jag bar ska ta till natten! :P

Lycka till!
Citera
2009-02-26, 02:08
Medlem
Chims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaniljan
Hej!

Första gången jag fick cocillana var jag 14 tror jag. Svår astmatiker med långdragen förkylning. Morsan hajar inte måttenheter och inte jag heller så jag tog 30 ml 4 ggr om dagen i tron om att jag tog 10 ml p/gång. Hade cocillanan i ett år ungefär så är en "van" användare eller vad man nu ska kalla det. Sen dess har jag haft det hemma rätt mycket och tagit det i perioder, tyvärr grymma problem med magen av det så måste vara lite försiktig.

Nu till saken, även om ja höjt min tollerans rätt bra så i dagsläget tar jag 60ml och blir riktigt bra påverkad av det. Om jag vill ha så att jag knappt kan stå brukar jag ta 75 ungefär så jag måste ju vara känslig mot opiater eller nåt?

Får helt jäkla grymma vakendrömmar. Jag drömmer men jag tror att jag är vaken, så allt som händer i drömmen tror jag händer på riktigt tills jag vaknar upp med andan i halsen! Ibland roligt ibland fördjävligt, beror ju lite på vad man drömmer så att säga Någon annan som får så med drömmarna?
Jag upplever att sömnen blir orolig och att drömmarna känns intensivare och mer verkliga de gånger man råkat fått i sig mer än vad som ska vara bra mot hosta.
Citera
2009-02-26, 20:36
Bannlyst
Ska antagligen på pissprov på tisdag och har druckit typ 1,5 dl... Kommer det att synas??
Citera
2009-03-03, 23:40
Medlem
capzyLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muppenwtf
Medicinen innehåller etanol, vilket väl är den verkande ingrediensen i alkohol?
96 % alkohol i medicinen... Så trycker man i sig 2dl är det typ som 4dl vodka?

Nej, det är en liten dos av 96%ig alkohol i medicinen, hela medicinen är inte 96%, den är väldigt låg i alkoholhalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in