2011-01-03, 15:44
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pcal
Denna gången jag tog fick jag uppleva ett obehagligt magont. Som en värkande klump i övre delen av magen. Antar att detta är en vanlig biverkning. Jobbigt att man varken kan skita eller spy, men intressant hur bra man ändå kan må samtidigt som man mår illa/har ont.

Kramp i gallvägarna, välkänd biverkning vid intag av Cocillana, kodein och annat som innehåller/förvandlas till morfin i kroppen.
Citera
2011-01-03, 16:51
Medlem
pcals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Kramp i gallvägarna, välkänd biverkning vid intag av Cocillana, kodein och annat som innehåller/förvandlas till morfin i kroppen.

Där ser man! Det gick över nån halvtimme-timme och sen var det smooth sailing
Senast redigerad av pcal 2011-01-03 kl. 17:50.
Citera
2011-01-04, 02:46
Bannlyst
skräp enligt mig. Fick avsmak efter att fått kalksvettningar och en nära dödenupplevelse. Känder mig alltid sjuk, som om jag har 40 graders feber och sprängande huvudverk. Kanske inte tål hostmedicin =)
Citera
2011-01-04, 16:47
Medlem
I Finland säljs det ett preparat som heter Codetabs receptfritt i apoteken. Det är sugtabletter som innehåller 25mg cocillanaextrakt och smakar som fishermans friend.
Tips om ni har vägarna förbi Finland.
Citera
2011-01-04, 18:28
Medlem
overtrips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogstokigturk
I Finland säljs det ett preparat som heter Codetabs receptfritt i apoteken. Det är sugtabletter som innehåller 25mg cocillanaextrakt och smakar som fishermans friend.
Tips om ni har vägarna förbi Finland.

Det är inte själva cocillanaextraktet man vill åt (i de flesta fall) utan etylmorfinet..

Mvh T
Citera
2011-01-04, 19:42
Medlem
Glisseurs avatar
Har doserat cirka 7 cl nu, känner av effekten men bara de mindre bra. Känner mig lite dåsig, rätt varm också. Det som saknas är själva euforin. Eftersom jag känner av etylmorfinet så har jag ju tagit en tillräckligt stor dos, men vad ska jag göra för att känna euforin?

mvh
Citera
2011-01-06, 18:14
Medlem
Satt lite och funderade angående om man kan ta cocillana när man är bakis.

Trotts allt innehåller det ju EtylMorfin och vad jag vet i alla fall så är det i alla fall till viss grad smärtdämpande....
Citera
2011-01-06, 20:55
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av overtrip
Det är inte själva cocillanaextraktet man vill åt (i de flesta fall) utan etylmorfinet..

Mvh T

H*n menade ju bara väl.
Citera
2011-01-07, 23:27
Medlem
Akratess avatar
Har knaprat en hel del Citodon, mellan 4-8 st om dagen i ett par veckor nu.
Fått Cocillanan för slemhosta och är 1 dl något att satsa på om jag vill ha ett skönt rus?
Citera
2011-01-08, 16:19
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrates
Har knaprat en hel del Citodon, mellan 4-8 st om dagen i ett par veckor nu.
Fått Cocillanan för slemhosta och är 1 dl något att satsa på om jag vill ha ett skönt rus?

Ta 1-1.5 Deciliter. Är påverkad av det just nu och det är helt okej. Dock intog jag postafen innan då jag blir ruskigt illamående annars Nu är det bara nice.
Citera
2011-01-12, 11:02
Medlem
Audacias avatar
Om man skulle ta cirka 0,3-0,4 dl, kan man förvänta sig att bli förstoppad då, eller är det först vid större mängder? Har rethosta, och en oöppnad flaska i kylen, så jag tänkte slå två flugor i en smäll men vill inte bli förstoppad!
Citera
2011-01-12, 12:26
Medlem
Audacias avatar
Jag tog en chansning och drack cirka 35-40 ml nu, och jag måste fråga, hur ända in i helvete kan man "missbruka" Cocillana? Jag har inte riktigt bestämt mig än, men skulle någon säga att jag måste välja att äta bajs eller dricka Cocillana, så vette fan vad jag skulle välja!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in