2008-11-17, 22:58
Medlem
trippens avatar
spåras i urin.

opiater är inget jag normalt tar men nu har jag fått Lepheton som innehåller etylmorfin. nu undrar jag hur länge etylmorfin kan spåras vid urinprov. inte så att jag är rädd för att torska på det då jag har recept på råttgiftet. men jag vill iaf veta hur länge det kan spåras. för det borde ge utslag för opiater på urin prov som alla andra opiater bör göra.
Citera
2008-11-17, 23:01
Medlem
Promo._s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trippen
opiater är inget jag normalt tar men nu har jag fått Lepheton som innehåller etylmorfin. nu undrar jag hur länge etylmorfin kan spåras vid urinprov. inte så att jag är rädd för att torska på det då jag har recept på råttgiftet. men jag vill iaf veta hur länge det kan spåras. för det borde ge utslag för opiater på urin prov som alla andra opiater bör göra.

Det ger utslag för opiater, ja. Men det är ju ingen fara nu, då du fått det utskrivet. Får man fråga vad för orsak du har till oron?
Citera
2008-11-17, 23:14
Medlem
Jag har försöket att leta lite i denna tråd men jag undrar hur

Citera
2008-11-17, 23:24
Medlem
trippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Promo._
Det ger utslag för opiater, ja. Men det är ju ingen fara nu, då du fått det utskrivet. Får man fråga vad för orsak du har till oron?

jag frågade iofs hur länge det kan spåras. och som jag skrev så har jag ingen direkt oro för det heller då det är på recept.
men jag vill mest veta hur länge det kan spåras för att stilla min egen nyfikenhet jag är nämligen en väldigt nyfiken person som måste veta allt
Citera
2008-11-18, 23:04
Medlem
cocillanatinktur?

har nån någon aning om vad cocillanatinktur är då?
Citera
2008-11-27, 16:19
Bannlyst
Jag vill få utskrivet cocillana-etyfin vad ska jag säga till läkaren och ska man spela teater och hosta eller..? Vad ska man ha för "problem" eller sjukdom för att få utskrivet?

Finns det någon annan hostmedicin med morfin eller liknande?

Och hur uttalas cocillana?
Citera
2008-11-27, 17:29
Medlem
1,2-tetraheptans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dearsister
Jag vill få utskrivet cocillana-etyfin vad ska jag säga till läkaren och ska man spela teater och hosta eller..? Vad ska man ha för "problem" eller sjukdom för att få utskrivet?

Finns det någon annan hostmedicin med morfin eller liknande?

Och hur uttalas cocillana?

1. rethosta
2. lepheton
3. ko-si-lana (troligen... men har diskuterats mycket)
Citera
2008-11-27, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1,2-tetraheptan
1. rethosta
2. lepheton

Vad är lepheton?
kan man fejka rethosta? Alltså när man är sjuk hostar man slem men när man inte är sjuk hostar man inte slem. men kan jag sitta och "torr"hosta?
Får man hostanfall och hostar länge eller hostar man några gånger men ändå ganska ofta?
Citera
2008-11-27, 20:57
Medlem
1,2-tetraheptans avatar
Lepheton är en hostmedicin vars verksamma substanser är Efedrin och Etylmorfin.
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19350429000012&DocTypeID =7&UserTypeID=2
I motsats till Cocillana, som inte innehåller Efedrin (utan verksamma är istället: Etylmorfin samt Cocillana- & Senegaextrakt.)

Rethosta är ju, precis som det låter, ohejdbar hosta. (Typ, när man hostar så mycket att man får blodsmak i halsen, att halsen börjar nötas sönder - rösten tar illa - halsen ömmar)
Utan slem. Går nog att fejka för dig. Har läst i tråden om folk som har gjort det.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Rethosta
Senast redigerad av 1,2-tetraheptan 2008-11-27 kl. 20:59.
Citera
2008-11-30, 03:47
Medlem
Lilabanans avatar
En kompis till mig har cocillana utskrivet, jag tog ca 20ml i morse samtitigt som jag var rätt bakis, blev lite varm men främst väldigt, väldigt trött. Kunde knappt gå rakt eller prata utan att slöddra... 2 timmar efter intag så kräktes jag, frågan är om jag är en av de som reagerar dåligt på cocillana, eller om det var kombinationen med alkohol kvällen innan som gjorde att kroppen sa ifrån?

Edit: Annars var jag faktiskt rätt positivt överraskad av cocillana, inte min typ av drog direkt men det var rätt mysigt
Citera
2008-12-01, 01:39
Medlem
~*BayBee*~s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1,2-tetraheptan

Jag uttalar det [kokkiljana]

Btw, surt att jag inte hann läsa faqen innan jag hällde i mig 2dl. Käkar SSRI nämligen och har inte känt ett dugg på hela kvällen..
Jag läste mig till att det är vanligt att man mår illa, men hur länge sitter det i?
Senast redigerad av ~*BayBee*~ 2008-12-01 kl. 01:42.
Citera
2008-12-01, 01:41
Medlem
~*BayBee*~s avatar
*felpost*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in