Det var ett stort hack på tjänsten Disquz (som sköter kommentarer) för en massa sidor på nätet. När du reggar dig där måste du lämna en e-postadress. Om den e-postadressen är personlig eller att du använt den öppet så den kommer fram via Google så är det lätt att koppla ihop användare med riktigt person får de som har tillgång till hacket. Det är förmodligen från detta hack man sökt upp en del personer. Det var ju så Expressen gjorde.
OK. Men om man är det minsta försiktig så slipper man Aschberg i hälarna. Med en hotmailadress kan man lätt hålla sig anonym, man kan ange ett påhittat namn som adress. Inte för att jag tänker göra det, men om man tänker trakassera någon och har ett IQ över 50 så är det inga problem.
Herregud, Kissie sitter och gråter när hon själv har "näthatat" så mycket back in the days om folks kroppar/ursprung så det finns bara inte.
Och hon den där tjocka tjejen från Göteborg som sitter och smilar när hon berättar hur jobbigt hon haft det, hon har säkerligen näthatat bra jävla mycket själv.
Hela det där programmet är en enda stor dubbelmoral.
(PS. Jag är medveten om att mitt inlägg gör att jag riskerar att bli trollhuntad! )
1. När Aschberg kör inslaget om bloggerskan 'Kissie' (större delen av programmet) drar man gång på gång upp små skitsaker som att hon kallats "slyna" eller "hora" i någon kommentar på sin blogg. Onödigt kan man tycka, men kanske inte heller helt oväntat att det sker när denna tjej varit totalt utseendefixerad, gjort bröstförstoring, opererat läpparna osv samt vikt ut sig. Att då få kommentarer som "slampa" och "slyna" är ju inte det minsta konstigt.
Hur som helst, helt oväsentligt. De enda riktiga hotelser som hon fått motta var när hon fick hembesök, då hennes lägenhetsdörr sprejades ned samt grisblod hälldes utanför.
Det man "glömmer" att ö.h.t nämna var att detta inte var någon spontan blogg-hatare som utförde, utan det var en aktion utförd av den vänsterextrema terroristorganisationen "revolutionära" fronten. Inte ett ord om detta nämns, kanske för att Aschbergjuden inte bara är jude utan sitter i styrelsen för EXPO, dvs nära vänner till RevFront.
Patetiskt försök som genomskådas direkt. Undrar om 'Kissie' öht känner till att juden Aschberg, vars program hon deltar i, är nära vän med de som verkligen hotat och skrämt henne, eller om hon är okunnig. Möjligtvis skiter hon i det då hon uppenbarligen är en uppmärksamhetshora som vill ta så mycket utrymme som möjligt.
2. När Kissie talar om sin blogg 2008: "internet var inte så stort då"
3. När de tar upp "Instagram-utredningen" läser man upp inlägg som postats på instagram, det är såå uppenbart att dessa skrivit av svartskallar - riktig "ghetto" jargong i inläggen, som läses upp av svenskar så man givetvis inte skall kunna misstro att det bara var babbar inblandade, utan svenskar (!!) Ett nytt sätt att vitpixla, i ljudform.
Exempel: "Hon e angereds största hora, hon bazz allt o blowar dom"
4. Den "tuffa rabiata radikala rabies feministen" som tvingas gråta ut i tv. Inte så jävla tufft :/
Ful som stryk var hon också, riktigt jävla vidrig som feminister ofta är //näthat
5. Den inkvoterade snyfthistorian för juden.
Nej, detta program är inte mycket att hänga i granen. Jag kommer dock fortsätta kolla, ifall de skulle konfrontera någon riktig näthatare
Jag tror att det var den där svängen med RESEARCHGRUPPEN från Aschberg's EXPO som hjälpte till att leta rätt på Kattan57, och med det så letade de även fram en hel drös andra på Disqus....
Funkar inte riktigt så här va?
Går det att hitta henne på något sätt för andra som inte har kontakt med RG?
Troligen en massa destruktiva lowlifers som inte har något bättre att göra än att hata omgivningen. Typ samma personer som skyller sina personliga misslyckanden på invandringen.
Jag vet att det är hon, hur hade du själv reagerat om du var med i trolljägarna? haha, jag bor i samma ort som henne och hon har gjort liknande saker här till folk med.
En tråd som trollas i och stalkar och förtalar några personer är i Helena andersson 22 försvunnen fortfarande.
Funderar jag kontaktar aschberg tv3 . Hästlängder med information om denna trollet, förtalaren finns dokumenterat. så en kul tv bild med aschberg tv team tv 3 och denna stalkaren, trollet i tv3 skulle inte kännas fel
Tror jag avslöjat denna person i och med detta inlägg. men aschberg och tv3 kan med säkerhet klura ut något sätt filma och konfrontera denna stalkare och hatare. övertygad om detta. vad det lider så behövs det bara ett brev till TV3 och ashberg.
2. Tjejen som trakasserade den judiska tjejen är troligtvis muslim. När Robert snackade med GM:s pappa i telefonen så hade han en brytning som skvallrade om att de var från Mellanöstern. Så vitt jag vet så är det två huvudgrupper i Sverige som sprider hat mot judar: nynazister och extrem-muslimer. De flesta andra verkar inte bry sig ett skit om vem som är jude eller ej.
Någon som vet vad Peter Kempe gör/har gjort inom medievärlden?
Han är tydligen den hemske dimanttjuven på twitter och behandlas i avsnitt två av TJ.
Peter Kempe har inget bolag registrerat på sig, så är förmodligen anställd någonstans (många frilansar ju annars i den branschen). Hittade honom på ratsit nämligen (36 år boende i Johanneshov och inget bolag registrerat på sig)
Jag tycker att programmet är rätt bra men fallen varierar. Jag tycker att det kan bli lite problematiskt att ha med Fanny som själv sprider hat mot alla män. Visst, man ska inte mordhota henne för det men det finns nog bättre offer att ha med som är mer rumsrena. Det verkar ju som att hon själv inte heller kan skriva konstruktivt, utan kommer dragandes med diskriminering av människogrupper och hat. Det är ju olagligt att diskriminera någon för deras kön till och med. (Har inget emot vanliga feminister men radikalfeminister är ju direkt hatiska och inget jag stödjer.)
Tjejen i mitten av programmet som fick höra att det var synd att Hitler missat hennes familj var ett bra fall. Hon var själv ingen näthatare (så vitt jag vet iaf) och det var riktigt grova saker som hon fick höra.
Kissie var ett gränsfall (hon har själv blivit anmäld för förtal på sin blogg) men att hennes dörr blivit vandaliserad fick mig att tänka, ok, hon passar nog i programmet ändå.
I framtiden hoppas jag på mer solklara offer och förövare-relationer där offret inte själv sprider hat på nätet.
Några intressanta saker som bekräftar att programmet inte bara är på vänsterns sida:
1. De som hade klottrat på Kissies dörr måste ha varit från extremvänstern då de hade med ordet "borgare". Så vitt jag vet så är det typiskt för AFA, vänstern och liknande. (Jag är själv "borgare" så jag är van att få höra sånt.)
2. Tjejen som trakasserade den judiska tjejen är troligtvis muslim. När Robert snackade med GM:s pappa i telefonen så hade han en brytning som skvallrade om att de var från Mellanöstern. Så vitt jag vet så är det två huvudgrupper i Sverige som sprider hat mot judar: nynazister och extrem-muslimer. De flesta andra verkar inte bry sig ett skit om vem som är jude eller ej.
Muslim? Det lät mer som att pappan bröt på tyska..
Muslim? Det lät mer som att pappan bröt på tyska..
Frågan är varför det här exemplet tas upp då de inte konfronterar den misstänkte näthaterskan. Om det beror på att hon inte är myndig så borde det väl finnas andra exempel på näthatande personer?
Nä det här programmet borde gå i retur rakt ned i soptunnan.
(Hatar jag nu enligt Archberg logik?)
Peter Kempe har inget bolag registrerat på sig, så är förmodligen anställd någonstans (många frilansar ju annars i den branschen). Hittade honom på ratsit nämligen (36 år boende i Johanneshov och inget bolag registrerat på sig)
Peter Kempe frilansar mkt för dom här: http://www.mediatecgroup.com/
men borde ju rimligtvis inte få så många fler jobb.. Hatad av hela mediabranschen inkl. Aschberg