Citat:
Ursprungligen postat av
cestjuste
Jag ger dig och Sectarius fel där. Det är inte okej att trakassera andra människor. Till och med vi i "PK-maffian" (jag antar att ni två skulle vilja placera mig där) har fördomar. Jag kan skämmas över det ibland men jag antar att det är mänskligt. Däremot gör jag mitt yttersta för att se bakom de förutfattade meningarna. Ibland känns det så konstigt att läsa kommentarer från sympatisörer till SD eller andra rasitiska eller nazistiska rörelser. Vissa av er verkar tro att hela befolkningen siter och hejar på extremvänstern. Precis som att vi allihopa skulle vilja sjunka till den låga nivån att vi börjar slåss. Vi lever i en demokrati och man har rätt att uttrycka sina åsikter. Vissa av oss är sansade människor som inte näthatar. Andra är mer okontrollerade och trakasserar personer enbart för att de har en annan åsikt än en själv. Dessa personer finns på båda sidor. Självklart har jag svarat i nån kommentarstråd där rasister skrivit om sina åsikter och jag har argumenterat emot det de har skrivit. Men aldrig har jag sagt att de behöver straffknullas, bli skjutna eller något annat hemskt. Det skulle aldrig falla mig in.
Vet ni vad...jag tycker det är väldigt osvenskt (om jag ska använda ett ord som frekvent används av vissa rasister) och primitivt att trakassera människor. Att hota någon är detsamma som att försöka förhindra en annan människas rätt till yttrandefrihet (något som vissa rasister påstår sig värna extra mycket om).
Kan vara bland det bästa jag läst!
Jag roade mig ett tag med att provocera onödigt oschysst, men den perioden försvann.. Aldrig att jag hotade någon, jag förstår inte hur man tänker? Man kan framföra mycket "hat" och otrevligheter utan att hota.
För övrigt tycker jag att Kissie är ful i sina stora läppar, och rätt söt om de hade varit små. När hon snackar i programmet stiger hon i mina ögon