2013-11-25, 22:44
Medlem
Hallå ursäkta allihopa. Har ni sett dokumentären av Uppdrag granskning om rosengårdsskolan. Va den dokumentären filmad i Sverige eller? Herregud. Jag trodde först att det var en dokumentärfilm om kriget i iraq. HAHA
Citera
2013-11-25, 23:15
Medlem
HampOstifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonVanberg
Är väl bara att de håller sig borta från djungelområdena runt Rosengård så klarar de sig, håll i värdesaker och era flickor så fort en minoritet närmar sig.

Citera
2013-11-25, 23:24
Medlem
Tycker att det är en lite konstig inledande vinkling av reportaget. Det handlar ju inte om att danska föräldrar inte vill att deras barn ska besöka en annan skolklass i Malmö (som i den "riktiga" stadsdelen Malmö) utan att de inte vill att deras barn ska övernatta två nätter i en förort till Malmö med riktigt kasst rykte. Inget konstigt, jag är Malmö-bo och även om jag älskar Malmö och tycker att det är en helfin stad med oförtjänt dåligt anseende åtminstone här på Flashback så hade jag aldrig i livet varken själv övernattat eller skickat min (icke-existerande) unge dit.
Lika lite som jag skickat barnet till Rinkeby.
Citera
2013-11-26, 01:00
Medlem
Golonkas avatar
Hörde ett inslag på radion om den här lite pinsamma incidenten... Man intervjuade oförstående svenska barn ("känner mig för det mesta trygg" -min kursivering) och en förnumstig klasslärare som avsåg att vända det här för henne obegripliga föräldraansvaret, till att bli ett klassrumsprojekt om "fördomar och rasism"... Var fan hon nu fick RASISMEN ifrån... Ingen har väl uttalat att man är tveksam att åka till Malmö för blattarnas skull? Eller? Det är våldet, skottlossningarna, personrånen och våldtäkterna man vill slippa ju! Eller hur får fröken Präktig ihop det med RASISM? Eller kanske vet hon något vi andra "inte vet" officiellt?
Citera
2013-11-26, 01:04
Bannlyst
Brottsligheten i Malmö är rekordhög. Jag förstår Danskar föräldrar som vill hindra sin barn att hamna i skiten. Det här är som låta Åländska barn få besöka en skolklass i Rinkeby, där Ålänningar kan bättre Svenska än det Rinkeby barn som är födda i Sverige.
Citera
2013-11-26, 01:26
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quinqq
Det finns en anledning till varför Skåne inte tillhör Sverige...

Eh? Skåne tillhör Sverige, tyvärr får jag väl tillägga.

Som sagt bra beslut av danskarna vem vill ha med gapiga arabjävlar att göra som dessutom är kända för sin brottsbenägenhet inavel och amoraliska hållning till omvärlden.
Citera
2013-11-26, 01:30
Medlem
Green-manalishs avatar
Fast ni som säger att ni aldrig skulle skicka era 14-åringar på klassresa till Malmö. Va fan liksom..vilken jävla byhålsbubbla lever ni i?

Det är väl en sak att inte vilja att de ska bo på Rosengård. Men rånade mitt på ljusa dagen mitt i stan? Det borde vara straffbart att vara så inskränkt och rädd..

Jag googlade Malmö och tog första bilden som visade en centrumgata. Bilden fungerar utmärkt för att visa hur det ser ut mitt på dagen i Malmös centrum. Vem fan ska bli rånad där? Och skolklass i flock..

http://images.citybreak.com/image.aspx?ImageId=195253&width=350

Edit, hittade en annan. Väldigt representativ bild på hur det ser ut i Malmö, en vinterdag..

http://4.bp.blogspot.com/_kFba4OLkIdY/TPqtWjtpy5I/AAAAAAAAEU8/inCbddgnlzI/s1600/2010-12-04%2B12.34.02.jpg
Senast redigerad av Green-manalish 2013-11-26 kl. 01:34.
Citera
2013-11-26, 01:50
Medlem
Hmm? Vad skall man säga åt detta? ;3
Citera
2013-11-26, 02:10
Medlem
PissingContests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green-manalish
Fast ni som säger att ni aldrig skulle skicka era 14-åringar på klassresa till Malmö. Va fan liksom..vilken jävla byhålsbubbla lever ni i?

Det är väl en sak att inte vilja att de ska bo på Rosengård. Men rånade mitt på ljusa dagen mitt i stan? Det borde vara straffbart att vara så inskränkt och rädd..

Jag googlade Malmö och tog första bilden som visade en centrumgata. Bilden fungerar utmärkt för att visa hur det ser ut mitt på dagen i Malmös centrum. Vem fan ska bli rånad där? Och skolklass i flock..

Edit, hittade en annan. Väldigt representativ bild på hur det ser ut i Malmö, en vinterdag..

http://4.bp.blogspot.com/_kFba4OLkIdY/TPqtWjtpy5I/AAAAAAAAEU8/inCbddgnlzI/s1600/2010-12-04%2B12.34.02.jpg
Jo, så medan andra i tråden länkar artiklar och statistik som visar att Malmö toppar kriminalstatistik för hela landet så vill du med dina TVÅ BILDER bevisa vadå? Hur oerhört inskränkta alla andra i tråden är?
Sten i glashus, någon?
Citera
2013-11-26, 02:14
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dislike
Danskarna har alltid varit klokare än "oss" "svenskar". Självklart skall de stanna hemma i Danmark. det handlar ju om deras säkerhet. Skulle själv aldrig släppa i väg ungarna två dagar till Malmoe. Sverige är sedan länge ett utskämt land och Malmoe som stad i synnerhet. Själv valde vi färja till Tyskland i somras för att slippa bila genom krigszonen Malmoe.
Det är lite underhållande hur folk här får det att låta som att Malmö är en krigszon. Malmö är lite större än Rosengård och det är i regel ingen fara alls att vara där. Speciellt inte om man är ett helt gäng personer. Vad tror ni, att ett par ghettoungar ska gå fram och råna ett 20-tal elever?

Trams.
Citera
2013-11-26, 02:16
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green-manalish

... Vem fan ska bli rånad där? Och skolklass i flock..

Haha. Ja, det är riktigt kul (men samtidigt lite skrämmande) att se alla dumma inlägg.
Citera
2013-11-26, 02:25
Medlem
Green-manalishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PissingContest
Jo, så medan andra i tråden länkar artiklar och statistik som visar att Malmö toppar kriminalstatistik för hela landet så vill du med dina TVÅ BILDER bevisa vadå? Hur oerhört inskränkta alla andra i tråden är?
Sten i glashus, någon?

Ja men va fan. Det relevanta här är om en skolklass skulle överleva 2 dagar i Malmö. Jag hoppas att mina bilder ger en nyanserad (realistisk) bild av hur Malmös centrala delar ser ut mitt på dagen. Därefter får den andelen här i tråden som tror att ungarna ska skjutas ner mitt dagen kanske en liten liten ögonöppnare. Tyvärr tror jag inte folk är ute efter en ärlig bild.

Är man så inskränkt att man tror att 14åringar inte kan gå mellan VH och Möllan på dagen så är det nog bäst om man stannar i sin byhåla.

Själv har jag varit i staden många gånger och sprungit runt den sträckan på kvällen, natten etc och aldrig märkt av det minsta. Va fan tror ni en skock av 30 danska skolbarn i 14årsåldern ska bli överfallen av en hel jävla hjord araber?

Tror seriöst ett gäng danska skolelever riskerar mer problem i en svensk byhåla, när de lokala coola kidsen hör danska. I Malmö smälter de ju in..

För övrigt visade statistiken som postades att Stockholm hade den största andelen stadsdelar i brottstoppen (per capita dessutom). Så blir ju något begränsade semestermöjligheter för en del..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in