Citat:
Ursprungligen postat av
PissingContest
Jo, så medan andra i tråden länkar artiklar och statistik som visar att Malmö toppar kriminalstatistik för hela landet så vill du med dina TVÅ BILDER bevisa vadå? Hur oerhört inskränkta alla andra i tråden är?
Sten i glashus, någon?
Ja men va fan. Det relevanta här är om en skolklass skulle överleva 2 dagar i Malmö. Jag hoppas att mina bilder ger en nyanserad (realistisk) bild av hur Malmös centrala delar ser ut mitt på dagen. Därefter får den andelen här i tråden som tror att ungarna ska skjutas ner mitt dagen kanske en liten liten ögonöppnare. Tyvärr tror jag inte folk är ute efter en ärlig bild.
Är man så inskränkt att man tror att 14åringar inte kan gå mellan VH och Möllan på dagen så är det nog bäst om man stannar i sin byhåla.
Själv har jag varit i staden många gånger och sprungit runt den sträckan på kvällen, natten etc och aldrig märkt av det minsta. Va fan tror ni en skock av 30 danska skolbarn i 14årsåldern ska bli överfallen av en hel jävla hjord araber?
Tror seriöst ett gäng danska skolelever riskerar mer problem i en svensk byhåla, när de lokala coola kidsen hör danska. I Malmö smälter de ju in..
För övrigt visade statistiken som postades att Stockholm hade den största andelen stadsdelar i brottstoppen (per capita dessutom). Så blir ju något begränsade semestermöjligheter för en del..