2013-11-25, 19:45
Medlem
krackelerars avatar
Lätt att förstå att danska föräldrar inte vill skicka sina barn till den "svenska" skolklassen.
Bara araber och annat löske i den klassen, man skäms som svensk.
Citera
2013-11-25, 19:46
Medlem
Aktuells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananzo
Precis, och det gäller ju i princip för alla städer i hela världen.

Rosengård ligger dock mycket mer centralt än vad exempelvis Rinkeby, Tensta och liknande gör i Stockholm vilket är anledningen till rädslan för Malmö.
Citera
2013-11-25, 19:49
Medlem
Xeliouss avatar
Stora delar av Malmö finns det inget hopp för. De gånger jag varit tvungen stanna till vid bensinmack eller något där så är det som att komma till fiendeland. Konstiga invandrare som glor och ser fientliga ut, man tror man ska bli rånad på platsen som svensk och blond i en fin bil. Jäkla pack är min erfarenhet. Jag skulle inte vilja att mina barn åkte dit, iofs skulle de aldrig tänka tanken
Citera
2013-11-25, 20:38
Medlem
HBOLLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Stan är mest äcklig egentligen med alla gloende semiter och negrer. Man vet ju aldrig vad sån kan få för sig. Varför inte bara säga som de tär att man inte gillar visa människosorter? Köpenhamn är ju mer berikat men känns ändå tryggare.

All heder åt danskarna som vill värna om barnens trygghet, och våga ta diskussionen.
Citera
2013-11-25, 20:41
Medlem
Psycho-Killers avatar
"Klassresan till Malmö".

Ironin i rubriken är total.
Citera
2013-11-25, 20:42
Medlem
Runepts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Lätt att förstå att danska föräldrar inte vill skicka sina barn till den "svenska" skolklassen.
Bara araber och annat löske i den klassen, man skäms som svensk.

Var det tänkt att några av de danska eleverna skulle bo hemma hos spökplumparna i Sveriges Medina? Man är tydligen rasist om man inte tycker att Rosengård är en lämplig plats sin 13-åriga dotter.

Stackars den svenska lärarinnan som blev så ledsen över alla fördomar.
Citera
2013-11-25, 20:48
Medlem
Quinqqs avatar
Det finns en anledning till varför Skåne inte tillhör Sverige...
Citera
2013-11-25, 20:50
Medlem
Argus-eyeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quinqq

För det tillhör Saudarabien eller hur var det?
Citera
2013-11-25, 20:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quinqq

Troligen hade ingen varit gladare än skåningarna om dom fick lämna både sverige och danmark och låta Skånepartiet genomföra sitt program = islamfritt Skåne
Citera
2013-11-25, 21:26
Medlem
Månsans avatar
Malmö kan endast komma på tal för mina barn om de andra alternativen för klassresan går till Damaskus och Mogadishu.
Citera
2013-11-25, 21:34
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValdtaktsSemiten
Föräldrar till danska 8-klassare känner sig otrygga med att skicka barnen till Malmö. Är det sunt förnuft eller rasism och fördomar som gör att föräldrarna beter sig så här?

Kanske bör man göra som i UK och utdela en rasiststämpel till föräldrarna om de vägrar låta barnen följa med?

Vad tycker du? Är föräldrarnas attityd till Malmö problemet eller är det Malmö som är problemet?

http://avpixlat.info/2013/11/25/danska-foraldrar-radda-for-malmo/

http://www.sydsvenskan.se/malmo/foraldrars-oro-stoppar-malmoresa/
Fullständigt irrationell reaktion av föräldrarna. Nästan absurt. Vore väl en sak om de skulle skicka ut ungarna (en och en) till Rosengård en fredagskväll men att oroa sig över en klassresa där alla går i grupp mitt på dagen (antar jag) är så löjligt att det slår över.

Tror inte det är rasism, fördomar eller förnuft. Det är ren dumhet.
Citera
2013-11-25, 21:37
Medlem
NeutronStars avatar
Vilken överreaktion! En klassresa till Malmö är inte ett dugg farligare än till Lagos, Mogadishu, Bagdad eller Rios favelor ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in