2013-11-25, 07:09
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Danska föräldrar rädda för Malmö

– Vi fick bekymrade mejl från några föräldrar, som hade undersökt Malmö litegrann. De var väldigt otrygga med att skicka sina barn dit, säger vice rektor Keld Gantzhorn på Hjalleseskolen.

Citat:
Karolina Linse är klassföreståndare för åttondeklassen på Östra skolan, och säger till Sydsvenskan att hon först blev arg och sedan ledsen. Ledsen för “att det fortfarande finns så mycket fördomar”.

Föräldrar till danska 8-klassare känner sig otrygga med att skicka barnen till Malmö. Är det sunt förnuft eller rasism och fördomar som gör att föräldrarna beter sig så här?

Kanske bör man göra som i UK och utdela en rasiststämpel till föräldrarna om de vägrar låta barnen följa med?

Vad tycker du? Är föräldrarnas attityd till Malmö problemet eller är det Malmö som är problemet?

http://avpixlat.info/2013/11/25/danska-foraldrar-radda-for-malmo/

http://www.sydsvenskan.se/malmo/foraldrars-oro-stoppar-malmoresa/
Citera
2013-11-25, 07:45
Medlem
Adam211s avatar
Jag har en viss förståelse för föräldrarna, men jag tror att deras rädsla beror på överdrift. Det finns mycket problem i Malmö men att bli påhoppad eller rånad mitt på ljusa dagen händer mycket sällan.
Citera
2013-11-25, 08:14
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adam211
Jag har en viss förståelse för föräldrarna, men jag tror att deras rädsla beror på överdrift. Det finns mycket problem i Malmö men att bli påhoppad eller rånad mitt på ljusa dagen händer mycket sällan.

Ja fast nu var det ju fråga om att de danska eleverna skulle göra 2 övernattningar hemma hos elever i Malmö. Det sägs också att Östra Skolan har elever från hela Malmö och att danska föräldrar hade uttryckt oro för området Rosengård.

Är det så att det var planen att danska elever i den åldern skulle övernatta hemma hos svenska elever på just Rosengård då har jag full förståelse för föräldrarna. Ungarna skulle ju kunna bli halalslaktade.
Citera
2013-11-25, 08:23
Medlem
PissingContests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adam211
Man kan säga detsamma om Detroit faktiskt, allt är relativt!
Citera
2013-11-25, 08:44
Medlem
dajevlars avatar
Haha "klassresa" är ett ord med dubbel mening.

Sveriges rykte utomlands är uruselt när det gäller integration. Med all rätt.
Citera
2013-11-25, 08:45
Bannlyst
Är väl bara att de håller sig borta från djungelområdena runt Rosengård så klarar de sig, håll i värdesaker och era flickor så fort en minoritet närmar sig.
Citera
2013-11-25, 08:50
Medlem
Mullrets avatar
Varför låta trevliga danska tjejer bli berikade av smuts i Rosengård ? De danska föräldrarna gjorde helt rätt - låta blonda ( de flesta danska tjejer är blonda ) tjejer sova över i Mena områden är helt vansinnigt. Det hade blivit krigsrubriker i BT.
Citera
2013-11-25, 09:20
Medlem
ImWorthlesss avatar
Sunt förnuft är vad det är.
Danskar har en bra och sund syn på invandrare (muslimer, islamister och liknande trams) vad det verkligen går för.
Citera
2013-11-25, 09:37
Medlem
Magtechs avatar
Verkar vara ett vettigt beslut, hade aldrig som förälder gått med på att min barn under några som helst omständigheter fått vistas i Malmö.
Citera
2013-11-25, 09:37
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Varför skulle man åka till Malmö överhuvudtaget? En smutsig belägrad stad fylld med en massa syskon som gift sig med varandra och fått inavlad avkomma som behöver en rejäl utrensning.
Att åka frivilligt till Malmö är att be om problem, låt staden gå under istället, sen när muslimdjuren dödat av varandra så kan man återställa efteråt. Det är liksom inte en plats man åker till frivilligt, precis som man inte åker till Mogadishu på semester eller något annat musliminfesterat rövhål.

Och det är definitivt ingen plats man skickar barn, om inte barnen själva är små odjur.

Vad finns det att göra i Malmö? Varför är man vän med en sån piss-skola överhuvudtaget? Global profil är ett kodord för berikad skitskola.

Tur att danskarna lärde sig kodordet 'global profil' innan de hann åka dit. Kul att det finns seriösa föräldrar i Världen, jag menar svenska föräldrar är bland de mest oseriösa i världen, troligtvis endast besegrade av muslimerna när det kommer till dålig uppfostran, den ena gruppen producerar svaga barn som blir framtida offer och den andra gruppen producerar inavlade förövare.
Citera
2013-11-25, 09:44
Medlem
Vågskålens avatar
De flesta föräldrar har precis noll lust att experimentera med sina barn. Detta lär gälla även om föräldrarna själva är positiva till upplevelser av andra kulturer. Att ens barn skulle stanna ett par nätter i Rosengård är ju samma som att hen på egen hand skulle skickas till mellanöstern för att bo hos en familj araber som är helt okända för föräldrarna.

Tar man då det säkra före det osäkra? Jajamän.

Intressant insikt är att en utflykt för danska barn till Malmö kan jämföras med ett besök i tredje världen.
Citera
2013-11-25, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
Intressant insikt är att en utflykt för danska barn till Malmö kan jämföras med ett besök i tredje världen.

Nu vet jag inte hur upplägget var, men med tanke på att Odense har sitt eget Rosengård (kolla upp Vollsmose) så lär det iaf inte röra sig om någon panikslagen småstadsreaktion. Är man från Odense har man förmodligen rätt hyfsad koll på vad skitområden som Rosengård innebär. Kanske så att föräldrar från Odense har dåliga erfarenheter från hemmaplan och inte vill att deras ungar utsätts för något liknande i ett annat land (där man inte kan vara på sjukhuset/polisstationen i en handvändning)?
Senast redigerad av Gorm Den Gamle 2013-11-25 kl. 10:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in