2013-11-25, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konkelbear
Herregud, Danmark överlag är värre än Sverige.

http://tryggaresverige.org/stora-skillnader-mellan-de-nordiska-landerna-vad-galler-anmalda-bostadsinbrott

"År 2011 ser antalet anmälda brott i de nordiska länderna ut som följer:

Danmark 45 200
Sverige 22 200"

Kolla själv,

http://www.politistatistik.dk/Map.aspx?id=27

http://www.brottsportalen.se/index.php?curPage=28&kommun=110

Totallt anmälda brott 2012 för respektive land var:

Köpenhamn: 72.989
Malmö: 61.350

Edit: Statistiken längst upp var inbrott, obs.
Hmmm i Malmö bor de ca 307 600 personer och i Köpenhamn ca 559,440, behöver jag säga mer?
OnT: Tycker faktiskt inte Malmö är så farligt, har varit där några gånger och tycker de va riktit roligt
Citera
2013-11-25, 21:44
Avslutad
Malmö är ett stort problem. Malmö har otur att ligga närmast Europa om man säger så

Dansk Folkepartis förra ledare sa att Öresundsbron kan bli tvungen att sprängas för att skydda Danmark
Citera
2013-11-25, 21:53
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adam211
Jag har en viss förståelse för föräldrarna, men jag tror att deras rädsla beror på överdrift. Det finns mycket problem i Malmö men att bli påhoppad eller rånad mitt på ljusa dagen händer mycket sällan.

Tror problemet är att du säger att det händer mycket sällan.

Det ska i praktiken inte hända.

Mycket sällan räcker inte.

Det händer att folk blir skjutna på öppen gata i malmö mer än någon annanstans, vad händer om en kula missar och träffar någon av skolbarnen.
Senast redigerad av TheHmm 2013-11-25 kl. 22:51.
Citera
2013-11-25, 22:12
Medlem
fuckerofmotherss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValdtaktsSemiten
Föräldrar till danska 8-klassare känner sig otrygga med att skicka barnen till Malmö. Är det sunt förnuft eller rasism och fördomar som gör att föräldrarna beter sig så här?

Kanske bör man göra som i UK och utdela en rasiststämpel till föräldrarna om de vägrar låta barnen följa med?

Vad tycker du? Är föräldrarnas attityd till Malmö problemet eller är det Malmö som är problemet?

http://avpixlat.info/2013/11/25/danska-foraldrar-radda-for-malmo/

http://www.sydsvenskan.se/malmo/foraldrars-oro-stoppar-malmoresa/

Skulle det vara rasism om Japanska föräldrar inte ville att deras barn skulle åka till Harlem på skolresa?

Samma sak tycker jag.
Citera
2013-11-25, 22:22
Medlem
El Capitanos avatar
Det är lite komiskt med den här löjliga retoriken om "fördomar", det är inte fördomar om det är fakta. Se på Göteborgs ghetto-områden, där är det nya skjutningar varje dag. I Rinkeby kan knappt pressen filma längre, det har hänt mängder av incidenter.

I den aktuella skolan skulle danskarna som sagt bo hos svenska elever, från hela Malmö. Jag skulle aldrig någonsin skicka mina ungar att bo hos någon familj i Rosengård. Varför skulle jag göra det när inte ens brandkåren åker dit utan poliseskort, och ibland ändå inte lyckas släcka. När posten under perioder helt slutat dela ut brev i området. Till och med vitala samhällsfunktioner hotas och sätts ur spel, och sedan har man mage att prata om fördomar.
Citera
2013-11-25, 22:28
Medlem
Om danska föräldrar inte vill låta deras barn komma till Malmö för att det är farlig undra jag om de istället skulle låta malmö eleverna komma på besök? Eftersom de har gjort eleverna besvikna tycker jag det är mer än rätt att de istället ta emot besök så att eleverna åtminstone få träffas. Om de vägrar undrar jag vad de har för motiv annat än rasism?
Citera
2013-11-25, 22:32
Medlem
Voltecs avatar
Vilket piss, finns hur många högstadieklassresor som helst som urartat i fylla, droger och slagsmål men ingen har gett blankaste fan i.

Danmark med sitt Kristiania måste väl vara gott föredöme för hela EU antar jag.
Citera
2013-11-25, 22:35
Medlem
Dislikes avatar
Danskarna har alltid varit klokare än "oss" "svenskar". Självklart skall de stanna hemma i Danmark. det handlar ju om deras säkerhet. Skulle själv aldrig släppa i väg ungarna två dagar till Malmoe. Sverige är sedan länge ett utskämt land och Malmoe som stad i synnerhet. Själv valde vi färja till Tyskland i somras för att slippa bila genom krigszonen Malmoe.
Citera
2013-11-25, 22:36
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Om danska föräldrar inte vill låta deras barn komma till Malmö för att det är farlig undra jag om de istället skulle låta malmö eleverna komma på besök? Eftersom de har gjort eleverna besvikna tycker jag det är mer än rätt att de istället ta emot besök så att eleverna åtminstone få träffas. Om de vägrar undrar jag vad de har för motiv annat än rasism?

Det är helt enkelt svårt att kombinera politisk korrekthet med att värna sina barns trygghet. Två intressen som kan komma på tvären.
Citera
2013-11-25, 22:36
Medlem
Kanske man kan göra en klassresa till solsidan istället? Det vore nog trevligare. Varför just Malmö. Vad finns i Malmö egentligen? Falafelrulle eller?
Citera
2013-11-25, 22:38
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Rasism mot etniska svenskar då eller?
De vill inte låta sina fina danska barn umgås med arabiska och afrikanska barn bosatta i Sverige, det kallas sunt förnuft.
De vill heller troligtvis inte låta sina barn åka på skolresa till mellanöstern, det kallas sunt förnuft.
De hade dock med glädje låtit sina barn åka till en etnisk svensk skolklass och låtit sina danska barn bo hemma hos etniskt svenska familjer. Det är också sunt förnuft.
Så ligger det till.
Citera
2013-11-25, 22:42
Medlem
Stiftpennas avatar
Är född, uppvuxen och boende i Malmö och kan säga att jag aldrig skulle aldrig låta några potentiella barn växa upp i den här helveteshålan. Det beror inte på att jag tycker illa om några speciella folkgrupper/människor eller annat mög, det har att göra med att staden är ren skit ända in i märgen baserat på så fruktansvärt mycket. Den här staden är förlorad, tro mig när jag säger det. Det här är politiskt tal som inte kommer ut till allmänhetens öron, det går jag i god för som den ungdomspolitiker jag varit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in