2013-11-26, 04:03
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green-manalish
Själv har jag varit i staden många gånger och sprungit runt den sträckan på kvällen, natten etc och aldrig märkt av det minsta. Va fan tror ni en skock av 30 danska skolbarn i 14årsåldern ska bli överfallen av en hel jävla hjord araber?

Tja, tänk om det sprids ett falskt rykte om att det egentligen är israeliska barn på besök?

Jag minns hur jag läste en gång för länge sedan (säkert minst 15 år sedan) om den växande "antisemitismen" i Frankrike och blev väldigt förvånad över att en stor grupp vuxna män hade angripit judiska barn och stenade deras buss i Paris. Jag hade lite svårt att tro på att européer skulle brutalt angripa judiska barn i stor flock mitt på ljusa dagen (eller natten heller, för den delen). Det här var så klart innan jag hade insett att det rimligtvis inte handlade om hjorder av barnamördarsugna européer (vilket jag även fick bekräftat senare).

Nåja, det är väl bara att låta barnen för säkerhets skull ha skyltar där det står att de inte är judar på ett antal olika språk? Kanske även en liten påse med alla värdesaker i för möjligats smidigaste avyttring utan komplikationer vid rån, samt kyskhetsbälte för övernattningen?
Senast redigerad av Europe 2013-11-26 kl. 04:15.
Citera
2013-11-26, 04:37
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green-manalish
Fast ni som säger att ni aldrig skulle skicka era 14-åringar på klassresa till Malmö. Va fan liksom..vilken jävla byhålsbubbla lever ni i?

Det är väl en sak att inte vilja att de ska bo på Rosengård. Men rånade mitt på ljusa dagen mitt i stan? Det borde vara straffbart att vara så inskränkt och rädd..

Jag googlade Malmö och tog första bilden som visade en centrumgata. Bilden fungerar utmärkt för att visa hur det ser ut mitt på dagen i Malmös centrum. Vem fan ska bli rånad där? Och skolklass i flock..

http://images.citybreak.com/image.aspx?ImageId=195253&width=350

Edit, hittade en annan. Väldigt representativ bild på hur det ser ut i Malmö, en vinterdag..

http://4.bp.blogspot.com/_kFba4OLkIdY/TPqtWjtpy5I/AAAAAAAAEU8/inCbddgnlzI/s1600/2010-12-04%2B12.34.02.jpg

Och så här såg det ut när man spelade Davis Cup med deltagande israeler 2009.

http://www.liveleak.com/view?i=716_1236599004

Uppenbarligen krävs det inte mycket för att vardagen ska bli annorlunda. Svenska tennisförbundet fick betala 25,000 dollar i böter och 15,000 dollar i förlorade intäkter till Davis Cup, samt Malmö blev bannad i 5 år ifråga om att få arrangera Davis Cup-matcher.
Citera
2013-11-26, 04:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Voltec
Vilket piss, finns hur många högstadieklassresor som helst som urartat i fylla, droger och slagsmål men ingen har gett blankaste fan i.

Danmark med sitt Kristiania måste väl vara gott föredöme för hela EU antar jag.
Helt korrekt.
Undrar om reaktionerna hade varit detsamma om det bara bodde svenskar som ställde till med kaoz i Malmö?
Citera
2013-11-26, 05:57
Medlem
mickelinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konkelbear
Herregud, Danmark överlag är värre än Sverige.

http://tryggaresverige.org/stora-skillnader-mellan-de-nordiska-landerna-vad-galler-anmalda-bostadsinbrott

"År 2011 ser antalet anmälda brott i de nordiska länderna ut som följer:

Danmark 45 200
Sverige 22 200"

Kolla själv,

http://www.politistatistik.dk/Map.aspx?id=27

http://www.brottsportalen.se/index.php?curPage=28&kommun=110

Totallt anmälda brott 2012 för respektive land var:

Köpenhamn: 72.989
Malmö: 61.350

Edit: Statistiken längst upp var inbrott, obs.
Som tidigare sagts. Köpenhamn har 'något' fler invånare än Malmö. Ta din statistik, kör upp den i röven, och sluta vara så djävla korkad.
Citera
2013-11-26, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rastafaraii
Hmmm i Malmö bor de ca 307 600 personer och i Köpenhamn ca 559,440, behöver jag säga mer?
OnT: Tycker faktiskt inte Malmö är så farligt, har varit där några gånger och tycker de va riktit roligt

559,440 er Københavns kommune, bare det centrale københavn. der er mange andre kommuner i København. hele byen

Byen København: 1.230.728 (2013)

http://da.wikipedia.org/wiki/K%C3%B8benhavn
Citera
2013-11-26, 07:35
Medlem
tigersaid86s avatar
Vi vet ingenting!
Dom danskarna kanske inte vill ha något med Sverige att göra. Danska rasister.
Citera
2013-11-26, 07:36
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Det är lite komiskt med den här löjliga retoriken om "fördomar", det är inte fördomar om det är fakta. Se på Göteborgs ghetto-områden, där är det nya skjutningar varje dag. I Rinkeby kan knappt pressen filma längre, det har hänt mängder av incidenter.

I den aktuella skolan skulle danskarna som sagt bo hos svenska elever, från hela Malmö. Jag skulle aldrig någonsin skicka mina ungar att bo hos någon familj i Rosengård. Varför skulle jag göra det när inte ens brandkåren åker dit utan poliseskort, och ibland ändå inte lyckas släcka. När posten under perioder helt slutat dela ut brev i området. Till och med vitala samhällsfunktioner hotas och sätts ur spel, och sedan har man mage att prata om fördomar.

Men det är allt dessa knarkande blatteapologeter har, vi har ett tiotal knarkande blatteapologeter i tråden och de pumpar samma meddelande, det är patetiskt är vad det är, troligtvis är man själva förövarna, vore ju tråkigt för de om de skulle missa ett gäng enkla offer som dessa danska ungar.

"derp derp jag har aldrig drabbats det är överdrivet, Malmö är soft det är helt ofarligt" dra åt helvete ni satans slöddersöner.

Anathema Maranatha.
Citera
2013-11-26, 11:54
Medlem
Lost-Highways avatar
Att danskar är ängsliga mesar visste vi ju redan, eller var det någonting nytt för er?

Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Det är lite komiskt med den här löjliga retoriken om "fördomar", det är inte fördomar om det är fakta. Se på Göteborgs ghetto-områden, där är det nya skjutningar varje dag. I Rinkeby kan knappt pressen filma längre, det har hänt mängder av incidenter.

En fördom kan mycket väl grunda sig på fakta, det är fortfarande en fördom -- det är inte där problemet sitter.
Citera
2013-11-26, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Highway
Att danskar är ängsliga mesar visste vi ju redan, eller var det någonting nytt för er?

Mesar? Det är väl knappast danskarna som inte vågar snacka om elefanten i rummet?
Citera
2013-11-26, 13:09
Medlem
Dom här föräldrarna gillar inte invandrare och dom vill bara väcka uppmärksamhet. Det är ingen hemlighet att danskarna (många danskar) är främlingsfientliga. Det är absolut inte farligt att åka till Malmö. Det är Sverige inte bagdad vi pratar om. Föräldrarna överdriver.
Citera
2013-11-26, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netflash
Dom här föräldrarna gillar inte invandrare och dom vill bara väcka uppmärksamhet. Det är ingen hemlighet att danskarna (många danskar) är främlingsfientliga. Det är absolut inte farligt att åka till Malmö. Det är Sverige inte bagdad vi pratar om. Föräldrarna överdriver.

Kul att du nämner just Bagdad med tanke på att det i stor utsträckning är just irakier, ofta just från Bagdad, som gjort Malmö farligt.
Citera
2013-11-26, 13:53
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netflash

Dumheter. Föräldrarna har gjort en relevant riskanalys och tagit ett beslut, inget konstigt eller rasistiskt med det. Ansvarsfulla föräldrar har ingen anledning att ta några som helst risker med sina barn. Malmö är enligt all tillgänglig statistik en mycket brottsutsatt stad, självfallet bättre att låta ungarna åka till ett mer riskfritt ställe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in