Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-28, 15:17
  #253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Jag har testat lapis. Totalt verkningslöst.
Tvätta vårtan med sprit så att du får bort fettet ,sedan stryker du på så det gör ont, repetera tills det börjar blöda, sätt ett plåster på medans det verkar.
Citera
2019-02-26, 09:47
  #254
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puttezippo
Vitlöken har jag redan testat . men tack för tipsen --PAIN here i come!

Funkade det med vitlöken?
Citera
2019-05-07, 00:40
  #255
Medlem
har haft fotvårtor nu i snart 20 år så det där med att vänta ut dom funkar inte för alla, och som diabetiker bör jag inte använda dom mer aggressiva metoderna :/
Citera
2019-05-07, 04:37
  #256
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Ett medel som fungerar är batterisyra!
Det vet jag av egen erfarenhet.
Använd bara lite i taget så är den snart borta.

Ha ja det funkar , en basisk stark blanding av kaustiksoda funkar också.

Ett problem är att avgränsa området som skall frätas ned i djupet.
Detta löses genom att tvätta huden med fett fri aceton,även muttern.
Muttern? Ja man tar en mutter med lämplig innerdiameter och limmar fast på huden
med superlim.

Man droppar några korn kaustisoda och nån droppe vatten och drar för en tejpbit , man fräta ned en krater på en halvdag så djup så vårta is no more.

Metoden fungerar även under fötterna fast man måste gå en del, låt kaustiksodalösningen
då vara upplöst i bomull.

Detta kan gå fortare då vårtan pressar genom huden av muttern och man kan slakta ned fortare.

Metoden funkar även med apotekets vårtmedel naturligtvis
Citera
2019-10-12, 22:49
  #257
Medlem
Mr.Golds avatar
Använt VårtFris myrsyra på en jobbig jävla handvårta nu i 6-7 veckor. Idag blev den svart. Tyder det på att den är på väg att försvinna eller har jag överdoserat skiten?
Citera
2019-10-13, 07:14
  #258
Medlem
Isnatts avatar
Smittar vårtor eller? Hade en del vårtor som liten på fötterna. Vet att man var rädd som liten att gå barfota i duschar på skolan eller badhus för man 'kunde få vårtor'. Många barn hade även handvårtor minns jag.
Citera
2019-10-13, 11:50
  #259
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Gold
Använt VårtFris myrsyra på en jobbig jävla handvårta nu i 6-7 veckor. Idag blev den svart. Tyder det på att den är på väg att försvinna eller har jag överdoserat skiten?

Att den är svart betyder att den är död och kommer att ramla av.
Grattis!
Citera
2019-10-13, 15:00
  #260
Medlem
Vårtfri plus att slipa på vårtan regelbundet så medlet kan tränga ner i vårtan. Har man bara vårtmedel så tränger inte medlet ner i vårtan ordentligt, slipandet är extremt viktigt.
Citera
2020-04-04, 11:28
  #261
Medlem
JustZlatans avatar
Jag har en vårta eller födelsemärke i ansiktet som jag har stört mig på i flera år. Hur får jag bort den på bästa sätt?

Helst med laser då de slipper använda kniv och spruta.
__________________
Senast redigerad av JustZlatan 2020-04-04 kl. 11:33.
Citera
2020-06-10, 23:54
  #262
Medlem
Hej!
Vet att det var en liten random kommentar men ville bara ge ett tips

Har själv vårtor och har varit på vårdcentralen för några veckor sen. Fick tipset att sitta med fötterna i fotbad blandat med grön såpa. Och sen fila och vårt medel. Ville bara tips då det har hjälpt mig jätte mycket. Nästan helt borta nu. Hoppas att det kan hjälpa nån annan
Citera
2020-06-11, 20:30
  #263
Medlem
Prova kallpressad linfröolja och drick det morgon, middag och kväll. Vårtorna försvinner efter några dagar. Jag har haft kondylom och andra små knottror och problemet är helt borta nu sen jag har tagit linfröolja från Kung Markatta (oxyguard-metoden). Det räcker med två matskedar varje gång, sex totalt över dagen.

Eftersom vårtor är något som bildas för att kroppen ska bli av med gifter så måste man behandla vårtor inifrån, det vill säga genom att äta bättre. Linfröolja har perfekt sammansättning mellan omega-3 och omega-6 och är antiinflammatoriskt.

Otroligt skönt att bli av med dem efter säkert ett decennium.
Citera
2020-06-11, 20:41
  #264
Medlem
hippilis avatar
Mitt tips är att tvätta med sprit och lägg på superlim. När det har torkat på med ett plåster. Upprepa det varje dag och efter ett tag lossnar
den och är död och kommer inte tillbaks
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback