Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-22, 11:01
  #241
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Ha ha, nä det är fotvårtor

Då så, då är det ju jättesmidigt att bara pissa på dem när du ändå står och tvager dig i duschen.
Citera
2018-05-22, 12:48
  #242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Då så, då är det ju jättesmidigt att bara pissa på dem när du ändå står och tvager dig i duschen.

Citera
2018-05-22, 13:00
  #243
Medlem
Vårtor får man pga ett för högt ph-värde i kroppen. Det är därför myrsyra kan få bort vårtorna, för det sänker ph-värdet.

Människor idag äter mat som höjer ph-värdet i kroppen vilket resulterar i olika sjukdomar.
Citera
2018-05-23, 16:50
  #244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.way
Vårtor får man pga ett för högt ph-värde i kroppen. Det är därför myrsyra kan få bort vårtorna, för det sänker ph-värdet.

Människor idag äter mat som höjer ph-värdet i kroppen vilket resulterar i olika sjukdomar.

PH-värdet har inget att göra med att myrsyra
får bort vårtorna. Myrsyra retar
immunförsvaret som då bryter ner vårtorna.

Sen så har du nog missupfattat det här med
PH-värdet. Det som brukar sägas är att vi har
för LÅGT PH-värde, och att när vi höjer det
så blir vi friskare.
Citera
2018-05-23, 18:53
  #245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Sen så har du nog missuppfattat det här med
PH-värdet. Det som brukar sägas är att vi har
för LÅGT PH-värde, och att när vi höjer det
så blir vi friskare.

Ja, naturligtvis, jag skrev fel där. Jag menade ju naturligtvis höja ph-värdet.

Ang ditt andra påstående om att myrsyra skulle reta immunförsvaret, så bemödar jag mig inte ens att bemöta det. Det betyder inte per automatik att du har rätt.
Citera
2018-05-24, 14:14
  #246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.way

Ang ditt andra påstående om att myrsyra skulle reta immunförsvaret, så bemödar jag mig inte ens att bemöta det. Det betyder inte per automatik att du har rätt.

Nej det behöver du inte göra om du inte vill.
Men det är i alla fall vad läkarvetenskapen
säger.
Citera
2018-05-24, 21:18
  #247
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Nej det behöver du inte göra om du inte vill.
Men det är i alla fall vad läkarvetenskapen
säger.

Mm, och läkarvetenskapen rekommenderade på 90-talet folk att äta 5 skivor vitt bröd om dagen för det skulle tydligen vara bra.
Citera
2018-05-24, 21:20
  #248
Medlem
StigAllans avatar
Myrsyra fräter!
Så enkelt är det för en som råkat få myrsyra på kroppen.
Funkar bra mot vårtor.
Citera
2018-05-25, 09:14
  #249
Medlem
AX64s avatar
TS får inhandla ett par hundra pissmyror alltså. Läser man lite om myrsyra så förekommer syran även i brännässlor (värt att testa?), svett och alltså urinet.
Citera
2018-05-25, 17:01
  #250
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.way
Mm, och läkarvetenskapen rekommenderade på 90-talet folk att äta 5 skivor vitt bröd om dagen för det skulle tydligen vara bra.
Vetenskapen har haft betydligt fler och betydligt allvarligare fel än rekommendationer om bröd. De flesta av oss förstår att den vetenskapliga metoden trots detta är det bästa vi har för att utreda hur saker ligger till.
Citera
2018-05-25, 17:14
  #251
Medlem
Förr användes lapis ett silvernitrat som penslades på och frätte bort de envisaste vårtor.
Sen kan man ju köpa verruxin,som funkar likadant.
Eller så kan man skära bort en bit av vårtan och begrava det med en död katt vid midnatt och därefter gå tre varv runt huset baklänges.
Eller bara köpa en flaska kylspray och frysa bort skiten, i den takt man står ut.
Citera
2018-05-28, 10:30
  #252
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom iskalle'n
Förr användes lapis ett silvernitrat som penslades på och frätte bort de envisaste vårtor.

Jag har testat lapis. Totalt verkningslöst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback