Citat:
Ursprungligen postat av
Nostradumbass
Jag vet inte vad du vill åstadkomma. Du är här och debatterar med mig, och andra.
Hur är det möjligt för någon som läst denna trådstart och mina inlägg i Början på ett mediakrig om mångkulturen att inte veta vad jag vill åstadkomma?
I
det inlägg jag citerade och bemötte visade du dig ju också mycket väl veta detta, genom att själv formulera det som att jag ville "'ändra Flashback' för att få en 'trevligare ton'".
Citat:
Nybörjarfelet som precis alla gör är att kalla oss som som skriver här för "ni" eller "er". Vi är ingen homogen grupp för det första. För det andra, i mina inlägg finns bara mina åsikter. Jag talar inte för någon annan än mig.
Detta är onödigt och tidskrävande. Det beror på slarvig läsning av eller ovilja att förstå vad jag skrev:
Citat:
Du vill att jag ska bli en ”tolerant Flashbackare” som ”[n]i andra”.
D.v.s. jag citerade det
du skrev:
Citat:
Du får göra som vi andra - att gå igenom uppvaknandets chock och bli en tolerant Flashbackare på riktigt.
Det var alltså
du själv som kallade er som skriver här för ”
vi”.
Med detta syftade du uteslutande på er som ”tolerant[a] Flashbackare”, contra mig som viljande ”ändra Flashback” för att få en ”trevligare ton”.
Jag fortsatte, med explicit tydlighet likaledes syftande uteslutande på samma sak som du:
Citat:
I ljuset av responsen i mediakrigstråden låter detta nästan som "PK-tolerans": "ni andra" tycker alla lika om det jag säger; detta, som
Det jag, som enligt dig icke-tolerant Flashbackare (eller rentav ”PK-tolerant”), säger är ju uteslutande det du själv säger att jag säger, nämligen att jag vill ändra Flashback för att få en trevligare ton.
Det är
du själv som
i detta avseende kontrasterar mig mot er som homogen grupp.
Jag är inte nybörjare såtillvida som jag upptäckte Flashback i mars 2011, registrerade mig som medlem senare samma år, och, som jag nämnde i mediakrigstråden, sporadiskt har följt några trådar här sedan dess.
Jag är väl medveten om att Flashback-skribenter inte är en homogen grupp. De är inte ens en homogen grupp i det avseende
du här menar att de är det, i det avseende
du menar dig framföra även andras åsikter, i det avseende
du menar dig tala för andra än dig.