Citat:
Ursprungligen postat av
BigFatCone
Till att börja med så bör ju svara på om jag har rätt i mitt påstående eller inte.
Inte alls. Vad du tog upp var yttrandefriheten. Du påstod att mitt förslag innebar en ”enorm inskränkning” av den. Det var detta jag svarade på. Jag förklarade att hela er diskussion om yttrandefrihet var ett missförstånd. Att jag inte vill inskränka yttrandefriheten kan lätt konstateras genom att helt enkelt läsa tråden. Det är inte beroende av vad jag säger om annat än yttrandefriheten, och i synnerhet inte av vad du säger att jag säger om annat än yttrandefriheten. En sak i taget.
Citat:
Om det nu är så att jag har rätt så är det bara ett missförstånd från min sida. Jag uppfattade som att man skulle reglera det hela, inte att det är en vänlig uppfattning. Om det är så att du vill att man ska reglera folks sätt att skriva på med hjälp av regler så står jag fast vid att det är att spotta på Flashback och det som det står för.
Det här visar ju att du bara reagerar känslomässigt utifrån en subjektiv, impressionistisk uppfattning av vad jag säger, utan att egentligen ha läst någonting. Det är förstås naturligt att nya skribenter kommer in i tråden som inte följt den från början, och som därför missförstår vissa saker, även om väl de flesta förhoppningsvis kan förväntas ha läst åtminstone trådstarten. Men du har ju dels varit med länge, dels just läst mitt förra inlägg, dels i ditt eget näst senaste gett intryck av att möjligen förstå vad jag säger. Att du även efter denna ljusglimt kan skriva detta är groteskt. Det enda i sammanhanget omedelbart relevanta med ditt nya påstående var att det visade att du nu kunde ha förstått att det inte är yttrandefriheten det handlar om. Vad du nu skriver visar ännu tydligare att det är viktigt att till att börja med bekräfta, fastställa och konsolidera detta lilla framsteg.