2013-11-07, 16:58
Medlem
Tårtkärringen:

– När jag kom fram talade jag om för Jimmie Åkesson att jag anser att han är en fascist och så tryckte jag den i nyllet på honom.

Tvivlar starkt på att hon sa något alls innan hon tryckte tårtan i ansiktet på Jimmie.
Citera
2013-11-07, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av splitt
Tårtkärringen:

– När jag kom fram talade jag om för Jimmie Åkesson att jag anser att han är en fascist och så tryckte jag den i nyllet på honom.

Tvivlar starkt på att hon sa något alls innan hon tryckte tårtan i ansiktet på Jimmie.

Det är det jag menar, kan vi acceptera detta? Nej Tårttanten ska fan så smacka på sin egen medicin!!!
Citera
2013-11-07, 16:59
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omtanksam
Nej. Dum idé. Möjligtvis skicka henne en ny tårta och tacka för några tusen röster till.

Ja det skulle nog reta gallfeber på tanten!

Citat:
"Tack för rösterna Irene! / SD"

Att trakassera henne genom att ge igen med samma mynt lär bara förstärka hennes redan nu snedvridna bild av sig själv som någon slags anarkistisk världsförbättrare.
Citera
2013-11-07, 17:00
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.dagensmedia.se/nyheter/ka...cle3785383.ece

"Tårtningen av Jimmie Åkesson är utan tvekan en av veckans stora nyheter, både i de traditionella och i de sociala medierna.

Nu vill Feministiskt Initiativ slå mynt av attacken mot SD:s partiledare genom en blixtkampanj i de sociala medierna där partiet lovar att bjuda Jimmie Åkesson på tårta om partiet når 3000 medlemmar."

"Hur går rekryteringskampanjen?

– Otroligt bra och vi har vuxit med 700 medlemmar på en vecka. Vi ser att feminister och antirasister väljer att organisera sig i Feministiskt Initiativ."
Citera
2013-11-07, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Tänk vad tokigt det kan bli när man byter ut två ord:
Invandrare har inte i Sverige att göra, håll er hemma där ni kommer ifrån...

Hehe, Handke fick smaka på egen medicin.

Handke ironiserade kring just att SD tycker att flyktingar ska hjälpas i närområden och stanna där man kommer ifrån.
Citera
2013-11-07, 17:05
Citat:
Ja, damen som gett tårtan ett ansikte sjunger nog med säkerhet VEM I HELA VÄRLDEN KAN MAN LITA PÅ när hon läser dina rader.

Det brott hon gjorde sig skyldig till häromdagen hade nog bedömts som något mycket mer allvarligt än den i Sverige mycket milda rubriceringen. 30 dagsböter i Sverige blir lätt 30 års förvaring i arbetsläger i någon av tårtkvinnans kommunistiska paradis.

30 års förvaring i arbetsläger är ju vad många förespråkar här!
Kan det vara så att SD är högerns motsvarighet till kommunismen?
Citera
2013-11-07, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FLASHBACKE
Handke ironiserade kring just att SD tycker att flyktingar ska hjälpas i närområden och stanna där man kommer ifrån.

Och sedan vände jag på kakan, jag menar tårtan, för att bjuda på samma slags ironi, på samma medicin. Men då var det tydligen inte lika kul längre?
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Skrämmande parallell du skissar på (nästintill olaga hot?). Det kan ju inte vara ditt allvar att du anser att hot mot våra politiker är lite av skitsamma, speciellt med tanke på den tragiska händelsen som kan vara resultatet av hatkampanjen mot Olof Palme. En underlig värld vi lever i när somliga tycks legitimera brott för att uppnå sina politiska syften.

Eller menar du att du står upp för den berömde Vulgaire som gav sin syn på saken: Jag hatar din tårta men är beredd att dö för din rätt att kasta den.

Inte alls. Jag säger bara att hot mot politiker inte är något typiskt för SD. Det var en kommentar avsedd till en annan användare som felaktigt påstod att hot och attacker mot politiker var ett nytt fenomen.
Citera
Medlem
Draup.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krommee
Irene Matkowitzc, dags att sänka detta vandrande skelett till kvinna? Tycker ni som bor runt henne ska tårta sönder hela hennes hus/lägenhet

Egentligen så har ju vänstern - eller hela sjuklöver-anhanget för den delen - glatt och högljutt förtydligat att tårtattacker är en demokratisk rättighet.

Ex:
Citat:
Özz Nujen @ozznujen
Tårtor hotar inte demokratin... Järnrör däremot. #svpol
about 5 hours ago

Så jag är helt med på noterna, men ..

Citat:
Ursprungligen postat av Omtanksam
Nej. Dum idé. Möjligtvis skicka henne en ny tårta och tacka för några tusen röster till.

Det där håller jag också med om.

Uj, nu vart jag ambivalent här. Skulle vara fan så kul att höra att hon blivit tårtad. Men samtidigt så vore ju det ju också ovärdeligt om hon fick ett tackkort för SD-reklamen och hennes ansiktsuttryck när hon kommer till insikt - HAH!
Citera
2013-11-07, 17:16
Medlem
Steff83s avatar
Tårtattacken har ju faktiskt tagit SD till en ny nivå i "kriget" med etablissemanget...Nu tvingas alla säga att SD faktiskt ska ha rätt att föra fram sitt budskap..vilket faktiskt är en legitimering..med tanke hur man uppfört sig innan.

Det är så det kommer fortsätta.
Citera
2013-11-07, 17:17
Medlem
karnstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2ganger2
kan vi samla ihop en grupp mot tårttantens lägenhet på facebook?

Varför vill du sänka dig till samma låga nivå som en ex-prostituerad missbrukare som bevisligen inte vet vad varken demokrati, nazism eller neofascism betyder? Var den större mannen, som de säger i Amerikatt.
Citera
2013-11-07, 17:22
Medlem
hane1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Varför inte? Folk rösta jo på den korrupta och grovt kriminelle politikern Gustav Fridolin.
Folk röstar jui på fd knarkare i MP och f d horor i V
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in