2013-11-07, 15:22
Medlem
Kvinnan hade nog aldrig varit så frispråkig i massmedia om hon inte hade haft en beskyddande grupp bakom sig. Låter det vara osagt om det är vänster- eller högerslödder som skyddar henne.
Citera
2013-11-07, 15:27
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Då missförstod mitt inlägg.
Vad jag menade var att det är allmänt förekommande med hot och trakasserier mot politiker oavsett politisk åskådning. Det skall givetvis diskuteras offentligt. Problemet med SD och dess anhängare är att de vid varje enskilt tillfälle tar fram offerkappan och gör ett politiskt nummer av detta i syfte att få väljarna att tycka synd om dem. SD och dess medlemmar/anhängare är inga offer utan tvärtom ett parti för de som gillar att förtrycka minoriteter.

Förtrycka?? Vilka då? Minoriteter?? Man kan väl inte förtrycka några som inte finns i landet?
Citera
2013-11-07, 15:28
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Ni skojar? Då måste man fråga sig hur jävla illa ställt det är från början om man blir stärkt efter att ha blivit tårtad av en störd gammal tant.

Hon målas upp som "störd gammal tant" bland många "sympatisörer", är det vanligt bland vänstern på något vis?.

Störda,gamla Kärringar?
Senast redigerad av BizarreReverend 2013-11-07 kl. 15:28. Anledning: Felskrivning
Citera
Medlem
munchies330s avatar
http://www.expressen.se/nyheter/iren...immie-akesson/

expressen intervjuar, vet inte om den redan har länkats i tråden då den är så lång, men här har ni
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Eftersom du tydligen inte har läst mitt tidigare inlägg så ligger det under spoilern för din bekvämlighet och för att det tål att återupprepas.

Okej, nu har jag läst ditt tidigare inlägg men det blir inte bättre för det. Du menar å ena sidan att saker som dessa ska "diskuteras offentligt", men om någon offentligt tar upp hot och trakasserier så tar denne på sig "offerkoftan", och det är fel. Hur ska du ha det egentligen?
Citera
2013-11-07, 15:34
Medlem
Skrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BackOnCrack
Metro kör en hjältehyllning av Irene Markowitcz:
http://www.unvis.it/www.metro.se/nyh...YvgTdjK6mBypo/

Hon blir dessutom drabbad av hot efter sitt hjältedåd.
http://www.unvis.it/www.metro.se/nyh...9UwP6oNYmlt72/
Och hon tar förstås på sig den stora offerkoftan.
Citat:
Sedan dess har hoten haglat in, enligt henne själv.

– Telefonen har ringt hela tiden. De mesta av hoten är förtäckta men åtminstone ett av dem var ett klart uttalat hot, säger Irene.

Förutom att folk ringt och kallat henne för diverse köns- och okvädesord har det även gjorts beställningar i hennes namn, uppger hon.

– Nu på morgonen ringde ett företag som sade att jag beställt en container med extra säckar. Och i går var det ett olycksfallsförsäkringsbolag som hade fått uppgifter om att jag ville ha en extra olycksfallsförsäkring, och det ser jag som ett förtäckt hot, säger Irene.
Stackars lilla brottsling.

Edit: Synd att hon inte nämnde sin inspirationskälla – bluffhistorikern Henrik Arnstad.
Att få Salinger-status skulle åstadkomma underverk med både hans ekonomi och hans ego.
Senast redigerad av Skrev 2013-11-07 kl. 15:37.
Citera
2013-11-07, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Det dummaste jag hört på mycket mycket länge hördes i "Ring P1" igår förmiddag när en stockad stockholmare ringde in och menade att Åkesson fick skylla sig själv eftersom hans val av stadsdel var provocerande. Ty, menade inringaren, Söder är en arbetarstadsdel känd för sin solidaritet mellan människor. Och det hade han förvisso rätt i, men inte på det viset han menade.

Alexandra Pascalidou, som var programledare, sa ingenting. Och det är ju passande, för henne. Hon sitter ju också på bostadsrätter både här och i Aten
Söder är en de mest segregerade stadsdelarna i Stockholm, värdig Vasastan och snart Östermalm. Det är sannerligen solidaritet där mellan människorna - bostadsrättsägarna och det finare folket.

Så visst var det provocerande av Åkesson att sätta sig där och signera böcker.
På söder idag vill man idag definitivt inte påminnas om flyktingpolitiken eftersom man inte vill se några invandrare där.
Det var nog därför han fick tårtan i ansiktet

För det första är jag tämligen säker på att det inte var den bofasta befolkningen som störde ordningen på platsen. Precis som attentatskvinnan kom de med all säkerhet från annat håll.

Nytorget, Sergelstorg, Rinkeby Torg eller Gärdet ... det hade inte spelat någon roll. De röda Sturmtrupperna under ledning av Tårta-SS skulle förföljt Åkesson ändå till "baksidan av månen" för att visa sitt missnöje med att Åkesson valde att signera böcker mitt i det offentliga rummet.
Senast redigerad av Eulenspiegel 2013-11-07 kl. 15:49.
Citera
2013-11-07, 15:47
Medlem
karnstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galen tårtkärring
Jag tycker yttrandefriheten är jätteviktig. Men jag tycker inte att man ska få sprida budskap som strider mot de mänskliga rättigheterna.

Utmaning: Skulle tant möjligen kunna visa mig när Jimmie senast spred ett budskap som strider mot de mänskliga rättigheterna?

Fråga: Hur kan inte journalisten ställa den självklara följdfrågan "Vilket budskap tänker du på då?" i det där läget? Eller är det så att allt JÅ säger är fascistiskt & rasistiskt, oavsett vilka orden är?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av On Steroids
.

Var har det framkommit att hon är prostituerad? Kan har missat det men en källa på det vore faktiskt kul.
Citera
Medlem
NEXUS100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BackOnCrack
Metro kör en hjältehyllning av Irene Markowitcz:

Hon blir dessutom drabbad av hot efter sitt hjältedåd.

Roligt att man försökt fixa fram lite fina bilder på henne, men hennes amfetaminhärjade ansikte blir inte så fint på bild.

Alltså, jag måste bara saxa in en sak från metro:
Citat:
Efter att bland annat polisen fått kritik från flera håll har det också spekulerats kring huruvida det hela var en välregisserad pr-kupp av Sverigedemokraterna själva eller inte.Irene dementerar dock kraftfullt att hon skulle ha varit inblandad i något sådant.
Är tidningarna i Sverige på riktigt. Ska man försöka få det här till en iscensättning av SD också?
Citera
2013-11-07, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handke
hehe, jimmie fick smaka på egen medicin. sd har inte på södermalm att göra, håll er hemma där ni kommer ifrån... vi ger er gärna hjälp på plats, bygg ut psykvården där SD är starka... men kom inte hit

Tänk vad tokigt det kan bli när man byter ut två ord:
Invandrare har inte i Sverige att göra, håll er hemma där ni kommer ifrån...

Hehe, Handke fick smaka på egen medicin.
Senast redigerad av Eulenspiegel 2013-11-07 kl. 16:03.
Citera
2013-11-07, 15:58
Medlem
Civilizations avatar
Haha.. I artikeln i Metro där de intervjuar tårtkastaren säger hon..

Citat:
– Jag hatar rasism och jag anser inte att ett land som kallar sig demokratiskt kan ha ett neofascistiskt parti i riksdagen, säger hon till Metro.

Det är ju eftersom vi har en demokrati som vi kan ett parti som hon kallar "neofascistiskt" i Riksdagen. SD har röstats in i riksdagen i ett demokratiskt val.

Om vi inte kunde ha SD i Riksdagen trots folkviljan så är vi inte längre en demokrati.

Hon förstår uppenbarligen inte vad en demokrati är för något.

http://www.metro.se/nyheter/efter-ta...YvgTdjK6mBypo/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in