Citat:
Ursprungligen postat av
Lantarbetaren
Det dummaste jag hört på mycket mycket länge hördes i "Ring P1" igår förmiddag när en stockad stockholmare ringde in och menade att Åkesson fick skylla sig själv eftersom hans val av stadsdel var provocerande. Ty, menade inringaren, Söder är en arbetarstadsdel känd för sin solidaritet mellan människor. Och det hade han förvisso rätt i, men inte på det viset han menade.
Alexandra Pascalidou, som var programledare, sa ingenting. Och det är ju passande, för henne. Hon sitter ju också på bostadsrätter både här och i Aten
Söder är en de mest segregerade stadsdelarna i Stockholm, värdig Vasastan och snart Östermalm. Det är sannerligen solidaritet där mellan människorna - bostadsrättsägarna och det finare folket.
Så visst var det provocerande av Åkesson att sätta sig där och signera böcker.
På söder idag vill man idag definitivt inte påminnas om flyktingpolitiken eftersom man inte vill se några invandrare där.
Det var nog därför han fick tårtan i ansiktet
För det första är jag tämligen säker på att det inte var den bofasta befolkningen som störde ordningen på platsen. Precis som attentatskvinnan kom de med all säkerhet från annat håll.
Nytorget, Sergelstorg, Rinkeby Torg eller Gärdet ... det hade inte spelat någon roll. De röda Sturmtrupperna under ledning av Tårta-SS skulle förföljt Åkesson ändå till "baksidan av månen" för att visa sitt missnöje med att Åkesson valde att signera böcker mitt i det offentliga rummet.