2013-11-05, 17:43
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Tja, ofredande är det ju uppenbart. Om han blev tvungen att kemtvätta kostymen, vilket verkar rimligt, borde det kunna vara skadegörelse, eller i vart fall åverkan. Att döma av Wikipedia förefaller 70 dagsböter vara ett normalstraff för tårtning av en politiker, men det framgår inte om det bara har dömts som ofredande eller om det har funnits med en komponent av skadegörelse/åverkan i domen.
Om ens Jimpa sänker sig till att anmäla henne?
Citera
2013-11-05, 17:45
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColdLine
Klart han har nog den politiker i Sverige efter Reinfeldt med flest livvakter.

Ponera att kvinnan haft kniv eller pistol, då hade Åkesson eventuellt varit en död man nu. Så mycket för det skyddet.
Jag tror inte Åkesson är så ledsen innerst inne, det kommer ge mer sympati för honom som person och partiet. Hoppas ändå fittan som kastade hängs ut med namn och bild
Citera
2013-11-05, 17:45
Medlem
moongoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Man kan fråga sig vad SÄPO-pysslar med? Hur kan en person ta sig fram och hala fram en tårta utan att bli stoppad?

I vilket fall ökar både uppmärksamhet och sympati för SD även för dem som normalt sett inte bryr sig.

Jimmie kriteserade Säpo vid senaste attacken och sade att skyddet inte var tillräckligt, samt att nästa gång kanske det är något annat som vederbörande kan få i ansiktet!

Så var det "bara" en tårta den här gången men skyddet är inte bra nog!
Vänsterpack!!!
Citera
2013-11-05, 17:46
Medlem
Kan man ta sig ända fram till sverige's mest hatade politiker med en tårta i handen är det bara en tidsfråga innan någon når fram med en pistol istället. Hur jävla inkompetenta är hans livvakter?

Vemsomhelst fattar ju att tårtan inte är en god gärning av en snäll medborgare.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wiz.khaf
Haha första bilden var faktiskt rätt rolig. Men självklart synd att en partiledare ska behöva bli utsatt för detta.

Sossarna hade en hjärndöd Finansminister vars fotbollsklubb blev mål för skattebrott, han blev tårtad. Skönast är väl när kungen bli tårtad, och kungen fråga hur gick de för han som kastade.
Citera
Medlem
Vissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Om ens Jimpa sänker sig till att anmäla henne?

Sänker sig?

Vad menar du, ska detta accepteras?
Citera
Medlem
Pellejonsons avatar
HAHAHAHAHA

Den blicken han har på bilden är ovärderlig.
Men han är en jude lakej, inga sympatier här.

Någon som vet om händelsen finns inspelad?
Citera
2013-11-05, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hustlerinc
Kan man ta sig ända fram till sverige's mest hatade politiker med en tårta i handen är det bara en tidsfråga innan någon når fram med en pistol istället. Hur jävla inkompetenta är hans livvakter?

Vemsomhelst fattar ju att tårtan inte är en god gärning av en snäll medborgare.

Mest hatade poltiker är nog inte Åkesson, däremot finns en del farliga människor där ute som vill tysta folk med fria åsikter.
Citera
2013-11-05, 17:49
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Ponera att kvinnan haft kniv eller pistol, då hade Åkesson eventuellt varit en död man nu. Så mycket för det skyddet.
Jag tror inte Åkesson är så ledsen innerst inne, det kommer ge mer sympati för honom som person och partiet. Hoppas ändå fittan som kastade hängs ut med namn och bild

Det är detta som är det allvarliga. Löneavdrag för SÄPO-vakterna nu, de har uppenbarligen misslyckats med sin uppgift ikväll.
(Vet ej hur skyddet såg ut.)
Citera
2013-11-05, 17:51
Medlem
yandaxs avatar
När jag tittar på Expressens livesändning får jag en kamera som filmar från en helikopter på ett köpcenter som ser ut att ligga i USA. Har laddat om sidan flera gånger under 15 min. Jag hittar inget alls om Åkesson? Direktlänk någon?
Citera
2013-11-05, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y
Knappast hörru. Den där "tårtattacken" faller under misshandel.
Knappast. Möjligen försök till misshandel eftersom det finns uppgifter om att hon försökte ge sig på honom handgripligen. Men brottet tårtattack bedöms som ofredande enligt 4:7 BrB, se exempelvis när Ringholm blev tårtad.
Citera
2013-11-05, 17:53
Medlem
det är ju uppenbart att åkesson fejkade det hela. eller att kvinnan var sd-sympatisörer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in