Citat:
Ursprungligen postat av
obama-bin-laden
Du hävdar i inlägg efter inlägg att om mannen blir lämnad så är det mannens eget fel? Det beror inte alls på kvinnan?
Med den inställningen och total avsaknad av kvinnlig självdistans och självinsikt så är det inte så konstigt att förhållanden tar slut.
Män och kvinnor är likadana. Fast allt är männens fel. Typ.
Nej det gör jag inte. Jag säger att om det är så att mannen har byggt upp sitt äktenskap på att vara han som delar ut pengar och gåvor så faller allt när han inte kan vara den mannen. Vem är han då?
I en sån situation blir förstås både vuxna och barn förvirrade.
Om mannen i stället satsar på att umgås med sin hustru, att vara varandras vänner, att ha en gemenskap grundat på något riktigt så chansen större att man kan rida ut olika problem.
Att jag talar just om mannen är för att det är hans val om han vill tjäna mycket pengar och bli en givare av pengar och gåvor och sen eventuellt oturligt nog förlora den rollen.
Det är ju inte kvinnans ansvar hur han ska förhålla sig till att tjäna mycket pengar och att satsa på att ha förhållanden med familjens medlemmar genom att ge dem saker. Det är säkert jätteroligt när man kan säga att nu åker vi hit eller dit och sen så köper vi det och det och det så är det säkert jätteroligt att vara pappa och göra alla glada.
Men då har man byggt upp en livsstil där man inte har något att falla tillbaka på.
Att tillbringa flera många timmar i veckan med sina barn och med sin fru gör det hela mer slitstarkt. För även om man förlorar jobbet kan man ändå göra det som man brukar göra. Om man har byggt något kring sånt som inte kostar skjortan.
Det är ju faktiskt mannen som bestämmer själv hur han ska vara.