2013-10-02, 18:55
Medlem
Torps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradnup
Ska göra en fältstudie idag på detta ämne! Drack 1 flaska rödvin igår och fick huvudvärk, dock dricks det öl idag? Åldern är med liten marginal över 30-strecket, så ingen spoling som inte känner av dagen före...

Lycka till, for science!
Citera
2013-10-02, 19:06
Medlem
Tjockstarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torp
Utan spaning ingen aning

Helt med dig, att inte vakna hemma är hemskt när man varit påverkad. Walk of shame hem och sedan är man ofta pigg så det räcker så mer vila blir det ej... Att bakisbajja däremot är himelen på jorden, men blir liksom ett ton lättare i kropp och själ!

Går knappt att beskriva känslan när man vaknar upp, petar in en prilla och känner hur det börjar trycka på där bak. Lubbar mot toan och pressar på för fulla muggar.

Citat:
Ursprungligen postat av eradnup
Ska göra en fältstudie idag på detta ämne! Drack 1 flaska rödvin igår och fick huvudvärk, dock dricks det öl idag? Åldern är med liten marginal över 30-strecket, så ingen spoling som inte känner av dagen före...

Kan ju som sagt bara prata för mig själv men vin är djävulens dryck enligt mig. Några år sen berusade jag mig enbart på vin och var fan dålig i flera dagar. Ända gången jag spydde på bakfyllan. Efter denna incident är det bara öl och sprit som gäller.
Citera
2013-10-02, 20:48
Medlem
slavbolls avatar
http://www.ru21.com/index.html

Någon som har testat RU*21 bakispiller?
Citera
2013-10-02, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gresk
Jag blir väldigt sällan bakfull och om jag blir det varar det endast någon timme.

Förklaringen är att du dricker som en tjej
Citera
2013-10-02, 21:49
Medlem
Jacquouilles avatar
Ska testas!
Citera
2013-10-02, 22:12
Medlem
Truckerkepss avatar
Äntligen! För ett par år sedan blev jag så kraftigt berusad att jag fick minnesluckor för hela kvällen, var iofs 16 år och dricker alltså inte så mycket idag sedan dess... Vaknade upp dagen efter, ingen baksmälla. Fick veta då att en person som jag umgåtts med under den kvällen hade gett mig just ett stort glas med vatten och en massa salt i. Magiskt! Testa! Livräddaren!
Citera
2013-10-02, 23:13
Medlem
hashish-boys avatar
2l vatten innan du somnar och 2l vatten när du vaknar (vitamin och energi dricka typ powerade är ett stort +) och ca 10mg sobril (utan tolerans) när du vaknar så är dagen efter en relativt angenäm historia.

går det inte att lösa med knark så har du för lite, så skyll inte på mig om det inte lyckas.

detta inlägg är endast en teoretisk hypotes och inget jag tycker ni ska göra..
Citera
2013-10-03, 01:44
Medlem
nnnipzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gresk
När man växer upp lite(både fysiskt och psykiskt), inser man att man inte behöver dricka sig redlös för att ha kul, din dag kommer ungeman.

De gångerna jag supit mig redlös har jag haft tråkigare än när jag druckit mig måttligt berusad. Samt när jag druckit mig redlös (alltså så jag inte kan stå upp) så har jag endast vaknat upp med lite huvudvärk som går över efter jag tagit en Alvedon och druckit lite vatten.

Blir alltid så bra när jag är ironisk i text (ja, jag var ironisk nu med)

Att supa sig redlös är fruktansvärt tråkigt och slöseri med tid I rätt sällskap har jag roligast 100% nykter. Får jag fråga vad du dricker? Jag tycker det är oerhört styrt av vad jag petar i mig. Dricker jag till ex cider mår jag garanterat piss dagen efter, medan jag kan hälla i mig 6-7 dl HB och vakna upp utan att känna något nämnvärt.
Citera
2013-10-03, 13:25
Medlem
MajorTroubles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slavboll
http://www.ru21.com/index.html

Någon som har testat RU*21 bakispiller?

Jag har, fungerar inte för fem öre. Spara pengarna.
Citera
2013-10-03, 13:34
Medlem
MajorTroubles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zydeco
Det här fungerar på en yngre person där bakissymptomen helt enkelt är uttorkning pga fyllan. Är du äldre så är uttorkning bara en del av bakisheten. Då måste du försöka förbättra din leverglutation ifall du ska ha någon chans att förebygga att bli bakis.

Antingen få tag i Drinkwel eller Pretoxx från USA som är sammansatta med diverse mineraler och leverfrämjande, eller göra en egen stack.

Exempel
2 x B Complex
4 x NAC 600mg
2 x Vitamin c 1000mg
2 x 500mg potassium
2 x milk thistle

Kan komplimenteras med.
4 x 1000mg Taurine
1 x 50mg Zinc Picolinate

Stor jäkla bunt med piller att käka. Men du måste i princip kompensera att du inte kan processa alkohol som du brukar.

Har gett mig på att prova lite av det här, utan att ha läst ditt inlägg före.
Jag har käkat 2 x 600mg NAC, 1000mg Vitamin C och Tiamin innan jag börjat dricka, och drar väl i mig 10-15 starköl på en kväll. Har inte fungerat märkvärt bra. Möjligen behövs det något mer för att få den önskvärda "icke-bakfylle-effekten"?
Citera
2013-10-03, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoadRagee
Det sista stämmer verkligen inte på mig.

Har jag någon period då jag dricker minst 4 gånger i veckan tex. så är baksmällan brutal.

Mår piss och dricker vatten, spyr ut vattnet, dricker mer vatten, spyr ut det igen.

Har aldrig haft problem förut förns jag började dricka oftare.

Då är det nog din lever som börjar ta stryk.
Senast redigerad av MmeDupin 2013-10-03 kl. 14:23.
Citera
2013-10-03, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockstark
Går knappt att beskriva känslan när man vaknar upp, petar in en prilla och känner hur det börjar trycka på där bak. Lubbar mot toan och pressar på för fulla muggar.

Kan ju som sagt bara prata för mig själv men vin är djävulens dryck enligt mig. Några år sen berusade jag mig enbart på vin och var fan dålig i flera dagar. Ända gången jag spydde på bakfyllan. Efter denna incident är det bara öl och sprit som gäller.

Kroppen har fullt upp med att förbränna alkoholen så det andra åker snabbt ut.

Då måste du druckit ett riktigt fulvin med massa tillsatser som en del är allergiska mot. Har aldrig blivit bakis av champagne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in