2013-10-03, 17:03
Medlem
Wtfff

Jag satt på exakt samma sak förra helgen "ahh mitt nya sätt att slippa bakfylla!"
sen kom denna tråden upp, trevligt

Billys pan pizza med extra salt, sen ett glas vatten med lite salt, sedan ett rent glas vatten.
Citera
2013-10-04, 02:55
Medlem
Finns ett nyligen framställt ämne som gör att du binder upp all alkohol i kroppen utan att kroppen behöver bryta ner den. Istället skiter du alkoholen typ.. Vet tyvärr inte mer fakta kring det hela men fick höra detta från en kompis som studerar till läkare.

Tydligen blir man instant nykter och slipper bakfylla ^^

Hittade lite info:

http://gizmodo.com/5984881/new-nanoc...-up-in-seconds

http://www.abcactionnews.com/dpp/new...ion-to-alcohol

Tror att det va den andra han snackade om
Senast redigerad av MrDr 2013-10-04 kl. 03:02.
Citera
2013-10-04, 10:38
Medlem
mrtowlies avatar
Som hängiven helgkrökare välkomnar jag så klart en mirakelkur mot bakfylla - men frågan är om samhället i stort behöver detta.

Betänk konsekvenserna. Bakfyllan fungerar i dagsläget som en broms som håller tillbaka drickandet till en rimlig men fortfarande skadlig nivå. Tar du bort bromsen..ja vad händer då?
Citera
2013-10-04, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Som hängiven helgkrökare välkomnar jag så klart en mirakelkur mot bakfylla - men frågan är om samhället i stort behöver detta.

Betänk konsekvenserna. Bakfyllan fungerar i dagsläget som en broms som håller tillbaka drickandet till en rimlig men fortfarande skadlig nivå. Tar du bort bromsen..ja vad händer då?

Detta piller motverkar inte bara bakfylla utan även fylla. Någon som är ordentligt full och mår dåligt kan genast bli spiknykter och må bra. Kan vara oerhört användbart i områden där fyllan behövs "botas".

Sen tror jag att det skulle vara hårda regulationer på vilka som skulle få ta ut detta medel. Polisen typ
Citera
2013-10-04, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDr
Detta piller motverkar inte bara bakfylla utan även fylla. Någon som är ordentligt full och mår dåligt kan genast bli spiknykter och må bra. Kan vara oerhört användbart i områden där fyllan behövs "botas".

Sen tror jag att det skulle vara hårda regulationer på vilka som skulle få ta ut detta medel. Polisen typ
Man kan ju dock tänka sig att man skulle kunna ta detta piller vid sänggående eller uppvaknande för att slippa bakfyllan. Det vore fint om det funkade! Man måste ju inte ta det under festandets gång.
Citera
2013-10-04, 13:42
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Finns ett nyligen framställt ämne som gör att du binder upp all alkohol i kroppen utan att kroppen behöver bryta ner den. Istället skiter du alkoholen typ.. Vet tyvärr inte mer fakta kring det hela men fick höra detta från en kompis som studerar till läkare.

Tydligen blir man instant nykter och slipper bakfylla ^^

Hittade lite info:

http://gizmodo.com/5984881/new-nanoc...-up-in-seconds

http://www.abcactionnews.com/dpp/new...ion-to-alcohol

Tror att det va den andra han snackade om

Mitt råd är att du skaffar dig mer intelligenta kompisar.
Citera
2013-10-04, 18:42
Medlem
dayms avatar
Kan jag snälla få en liten sammanfattning här? Jag kommer vara toktankad ikväll och ska upp och jobba tidigt imorgon, vore nice med en gudomlig kur. Just nu så är planen en flaska ramlösa med ett halv saltkar i, det kanske duger?
Citera
2013-10-04, 19:23
Medlem
nnnipzs avatar
Citat:

Coolt. Så i princip skulle man kunna ta en fylla på förmiddagen, käka ett piller och sedan knalla till jobbet och vara spik nykter när man kommer dit och börjar på eftermiddagen? Verkar vara ett otroligt farligt medel isåfall!

Fast iof, grymt till one night stand, hooka upp bruden på fyllan, ta ett piller och ha sex nykter (för sex är ju så jävla mycket bättre då)

Citat:
Ursprungligen postat av daym
Kan jag snälla få en liten sammanfattning här? Jag kommer vara toktankad ikväll och ska upp och jobba tidigt imorgon, vore nice med en gudomlig kur. Just nu så är planen en flaska ramlösa med ett halv saltkar i, det kanske duger?

Som jag och andra sagt tidigare. Knalla in på närmaste apotek och inhandla resorb istället. Peta 1 tablett innan, 1 innan du sover och 1 en när du vaknar. Eller koka vätskeersättning på egen hand. Då kommer du få rätt saltmängd i lösningen.
Citera
2013-10-04, 19:40
Medlem
Fuck.n.Rollas avatar
Fan vad kul att se att några av er har testat och haft goda resultat..

Jag ska köra på igen ikväll, kommer bli en riktig supar kväll med ordentligt förfestande!
Citera
2013-10-04, 20:02
Medlem
kezz89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Pin
Testa att fylla 45 och säga det där...

Skulle noga mer skriva att han ska testa fylla 20... Från 20 & upp är baksmällan ett helvete.
Citera
2013-10-04, 21:06
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kezz89
Skulle noga mer skriva att han ska testa fylla 20... Från 20 & upp är baksmällan ett helvete.

Sant. Blir lätt värre. Man kan göra alla världens knep men vätska ocj salt är ju en fysisk del.

Nu är ju alkoholen så jävlig att den öppnar alla kranar i hjärnan, dopamin, metadrenalin å allt va fan det heter.
Alla kemiska substanser som vi mår bra av och efter några timmar så kompenserar hjärnan detta med att strypa tillförseln naturligt.

Detta kan man inte lösa genom vatten och salt. Men kroppen kan återställa sig snabbare. En lång promenad hjälper och det för att endorfinerna börjar tillverkas.

Samma tillstånd som bakisruset pågår har ADHD-människor ...konstant !
Så känner ni någon som använder concerta/ritalin funkar detta utmärkt för att få igång produktionen snabbare.

Det är oxå detta som gör att vissa blir missbrukare ...en låg naturlig tillverkning av naturliga substanser är inget roligt - ständig bakfylla !

Jag drar i mig ett helt rör resorb ...det hjälper till, men så e ja 40 om ett par år :-)
Citera
2013-10-05, 14:18
Medlem
Fuck.n.Rollas avatar
Ok, tappade räkningen på antal shots jag fick i mig igår, men det blev en 10 dryga, och en flaska vin. Så det var ett för mig ovanligt hårt supande.. Kom hem vid 02 och drack vatten med salt, och somnade runt halv tre.

Vaknade vid 10 och har klarat mig undan bakfyllan, och har endast känt mig lite trött under dagen, börjar bli allt piggare ju längre dagen går. Jag har utan problem utfört mina uppgifter under dagen såsom städning och plugg.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in