2013-10-02, 09:52
Medlem
nnnipzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinke4334
Ska helt klart testas nästa gång man är ute och krökar! Någon som vet om det är någon speciell salt eller kan man ta med sig några småpåsar när man endå är ute och fyllekäkar på McDonald's?

Pröva resorb istället. Eller om du är snål koka egen vätskeersättning
Citera
2013-10-02, 10:02
Medlem
vinke4334s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nnnipz
Pröva resorb istället. Eller om du är snål koka egen vätskeersättning
Okej Får prova dom då! Finns dom i alla affärer typ ICA, Coop osv?
Citera
2013-10-02, 10:35
Medlem
nnnipzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinke4334
Okej Får prova dom då! Finns dom i alla affärer typ ICA, Coop osv?

Apoteket.

Jag brukar ta 1 tablett innan jag dricker, 1 när jag kommer hem och om jag är seg när jag vaknar 1 till frukost
Citera
2013-10-02, 10:40
Medlem
vinke4334s avatar
Citat:
Apoteket.

Jag brukar ta 1 tablett innan jag dricker, 1 när jag kommer hem och om jag är seg när jag vaknar 1 till frukost
Låter bra! Får ta och inhandla en resorb då! Att vara bakis är nog det värsta som finns
Citera
2013-10-02, 11:29
Medlem
Torps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torp
Just nu är jag såpass berusad at jag bör må dåligt imorgon om jag känner mig själv. Jag testade därför att lösa upp en sisådär 2-3 tsk flingsalt i ett standradglas vatten och drog i mig det, tillsammans med en hemgjord toast med 2 skivor ljust bröd, 2 skivor ost, 2 skivor skinka och kryddning bestående av curry och salt.

Kommer givetvis återkomma med analys om hur jag mår imorgon.

Jag mår faktiskt mycket bättre idag än förväntat, enbart alkotrötthet i kroppen. Fler fältstudier skall definitivt göras!
Citera
2013-10-02, 12:26
Medlem
mrtowlies avatar
Resorb funkar fint mot den vidriga känslan av uttorkning tycker jag.

Den hjälper dock inte mot ångesten, illamåendet, tröttheten och annat kul som en riktig bakfylla innebär.
Citera
2013-10-02, 12:29
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BensinTomte
Jag är 36 år och mina bakfyllor brukade inte vara av denna värd. Spydde fram till 21 tiden kvällen efter. Fick tipset om att ta en allergitablett innan fyllan. Så jag trycker i mig två innan fest. Har inte lyckats må dåligt än trots karatefyllor.

Prova gärna och skriv om det fungerar för er?

Intressant - detta ska testas! Jag gogglade på antihistamin och hang overs, det verkar som andra också blir hjälpa av detta!
Citera
2013-10-02, 15:35
Medlem
Styr någon sorts benzo, ta innan du sover/under fyllan/när du vaknar så mår du bra. Helt klart säkraste och bästa sättet att slippa bakfylla.
Citera
2013-10-02, 16:48
Medlem
Tjockstarks avatar
Citat:
Jag mår faktiskt mycket bättre idag än förväntat, enbart alkotrötthet i kroppen. Fler fältstudier skall definitivt göras!

Fältstudier gillas skarpt så en eloge till dig Torp!

Tyvärr kommer jag inte vara berusad till helgen... Så jag väntar med saltvattnet tills tiden är inne.

Om jag lyckas bota min trötthet så skulle livet bli så mycket enklare. Allergitabletten verkar också intressant, synd att man inte innehar några piller.

På ryktes vägar har jag hört att man ska dricka mjölk och käka 1 banan innan sängdags. Tydligen skall bananen liksom suga upp alkoholen på något sätt.

Bara jag får sätta mig ner och bakisbajsa så brukar nästan allt bli bra efter någon timme. Magiskt när man tänker efter. Värre är det om man inte vaknar upp hemma..... Då är hela dagen förstörd.
Citera
2013-10-02, 17:09
Medlem
Torps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockstark
[b]Fältstudier gillas skarpt så en eloge till dig Torp!

Utan spaning ingen aning

Citat:
Ursprungligen postat av Tjockstark
Bara jag får sätta mig ner och bakisbajsa så brukar nästan allt bli bra efter någon timme. Magiskt när man tänker efter. Värre är det om man inte vaknar upp hemma..... Då är hela dagen förstörd.

Helt med dig, att inte vakna hemma är hemskt när man varit påverkad. Walk of shame hem och sedan är man ofta pigg så det räcker så mer vila blir det ej... Att bakisbajja däremot är himelen på jorden, men blir liksom ett ton lättare i kropp och själ!
Citera
2013-10-02, 18:32
Medlem
eradnups avatar
Citat:
Ska göra en fältstudie idag på detta ämne! Drack 1 flaska rödvin igår och fick huvudvärk, dock dricks det öl idag? Åldern är med liten marginal över 30-strecket, så ingen spoling som inte känner av dagen före...
Citera
2013-10-02, 18:47
Medlem
Gresks avatar
Citat:
Grattis, och jag bryr mig?

Antagligen dricker du för lite

När man växer upp lite(både fysiskt och psykiskt), inser man att man inte behöver dricka sig redlös för att ha kul, din dag kommer ungeman.

De gångerna jag supit mig redlös har jag haft tråkigare än när jag druckit mig måttligt berusad. Samt när jag druckit mig redlös (alltså så jag inte kan stå upp) så har jag endast vaknat upp med lite huvudvärk som går över efter jag tagit en Alvedon och druckit lite vatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in