2024-08-10, 09:12
Medlem
[quote=IlDivinoCodino|88668651]Pisk Patch som jag såg på TikTok säger att man blir kvitt bakfyllan om man sätter på sig plåstret. Känns som världens scam va?

https://piskadig.se/collections/vara-plaster

Jag testa första gången i natt efter 3 drinkar, 4 glas rött och tre öl. Kanske skulle jag ej blivit bakfull på det annars heller men mår oförskämt bra i dag, å då menar jag INTE ett spår från gårdagen.

Ska testa det på svägerskan som alltid blir skitdålig. Då vet vi om det fungerar. 🤣
Känns som att det inte bör kunna förklaras med placebo då alla de kemiska processerna inte bör gå att "tänka" bort. 😀
Citera
2024-08-10, 13:35
Medlem
IlDivinoCodinos avatar
[quote=Sjesjohsjesjoh|89161509]
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivinoCodino
Pisk Patch som jag såg på TikTok säger att man blir kvitt bakfyllan om man sätter på sig plåstret. Känns som världens scam va?

https://piskadig.se/collections/vara-plaster

Jag testa första gången i natt efter 3 drinkar, 4 glas rött och tre öl. Kanske skulle jag ej blivit bakfull på det annars heller men mår oförskämt bra i dag, å då menar jag INTE ett spår från gårdagen.

Ska testa det på svägerskan som alltid blir skitdålig. Då vet vi om det fungerar. 🤣
Känns som att det inte bör kunna förklaras med placebo då alla de kemiska processerna inte bör gå att "tänka" bort. 😀

Tack, återkom gärna, känns som ett scam men..
Citera
2024-08-13, 20:24
Medlem
Klart det hjälper! Salt/vätske nivån är undermålig och då spyr man och mår skit!
Uttorkning är lömskt! Kroppen försöker göra sej av med giftet!
Och är du uttorkad tömmer sej kroppen för energi till att mage/tarmar ska jobba finns inte!

Allt går åt för att skydda organen, de som gör att du kan leva!
Därav kalla extremiteter, är du uttorkad får du automatiskt lågt blodtryck, tung andning m.m
Det är njurarnas som reglerar blodtrycket, salt och vätskebalansen i din kropp!

Så placebo effekt för svägerskan i detta fallet tror jag inte på så kroppen måste ha detta för att fungera !

Oerhört viktigt!
Mat och dryck åter igen !

Men du är ju definitivt på rätt spår!

Jag gör samma sak!
Kan man på ena hållet kan man på andra!

Och rida ut stormen utan att hjälpa ens egen kropp?
Är man inte sin egen bästa vän jag har själv varit döende många gånger i ungdomen men man lär så länge man lever
Citera
2024-08-13, 20:29
Medlem
Har testat det mesta, Resorb funkar lite.
Är nog samma effekt som TS inlägg vill tipsa om.
Återställare funkar med, en rejäl snaps tidigt på morgonen, funkar inte när man varit bakis ett par timmar.
En buljongtärning upplöst i hett vatten funkar att dricka med.
Salt och vätska.
Citera
2024-08-13, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greta.El.HAMAS
Har testat det mesta, Resorb funkar lite.
Är nog samma effekt som TS inlägg vill tipsa om.
Återställare funkar med, en rejäl snaps tidigt på morgonen, funkar inte när man varit bakis ett par timmar.
En buljongtärning upplöst i hett vatten funkar att dricka med.
Salt och vätska.

Buljong ⭐️
Citera
2024-08-13, 20:37
Medlem
Orre4444s avatar
Kokain eller återställare fungerar garanterat
Citera
2025-01-28, 19:04
Medlem
Fortsatt testa plåster å de fungerar faan. Kan liksom inte tänka att man kan tänka bort bakfyllan på de viset.
Inte så att den försvinner helt men de e en jävla skillnad på påslag.
Blir annars jävligt dålig.
Citera
2025-01-29, 21:14
Medlem
KringExs avatar
Om man har tillgång till läkemedel, helst bensodiazepiner, så tar man en valfri sådan om man vaknar upp bakis. Alkohol och benso jobbar på ungefär samma sätt i hjärnan, främst via GABAa-receptorn. Det hjälper dock inte om du är lite uttorkad och har ont i huvudet, men alla andra bakissymptom som ångest, håglöshet, lite snabbare och högre blodtryck, illamående osv. Dessutom sover man dåligt om man har druckit alkohol och dom flesta benso kan man bli lite trött av så passa på att sova några timmar till.
Benso är starkt beroendeframkallande
Så var försiktig.
Citera
2025-01-29, 21:18
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Pin
Testa att fylla 45 och säga det där...

Haha exakt så. Nu för tiden försvinner baksmällan framåt onsdagen om man kört på rejält under helgen.
Citera
2025-01-29, 22:22
Medlem
Sqeptisks avatar
Lite av en naturlag det där med bakfylla.

För att travestera det gamla ordspråket:

Har man varit fin, får man lida pin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in