2013-10-01, 11:13
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Kanske krossade hon ett fönster!?

Ja det är sant, med igenbommade fönster såg jag en bild framför mig med reglar som spikats över för att just undvika att de skulle kunna ta sig ut den vägen.
Citera
2013-10-01, 11:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jravmsa
"Hämnden är ljuv" SMSet skickat till barnens mamma, som han vill hämnas på för att hon lämnat honom. Strax efteråt tänder han på huset, låser dörren och lämnar tre små barn att dö i branden...
Vad tror du själv? Molgan som skrivit det?

Det är Aftonbladet varvat med Expressen som skriver att dom fått höra att han skickat
meddelande(n) till exfru och familjemedlemmar. Han sägs också enligt dessa tidningar erkänt
branden i dessa meddelanden som han skickat på natten innan han greps på Öland, som han skulle
ha en anknytning till enligt samma tidningar.

Han har också bommat igen dörrar och fönster utan att barnen vaknat av spikandet.Sen ska han även plockat undan stegen på våninggssängen, men tillika visar aftonbladet bilder där stegen finns kvar.

Annan media säger att polis, åklagare och advokat är förtegna om eventuella motiv, bevisning
eller ifall man gjort tekniska fynd. Tillika som annan media också tagit ut domstolshandlingar och
utifrån den förelåg ingen juridisk tvist och ex-paret hade gemensam vårdnad om barnen.

http://www.metro.se/nyheter/dalaromordet-fa-liknande-fall-i-modern-tid/EVHmja!RBy449rq0t1sk/

Det är upp till var och en vilken tidning man vill tro på.
Vilken chock det måste bli för denna tråd ifall han inte erkänner, hoppas i alla fall
polisen tagit med det i beräkningen för jag är är inte på det säkra med att han huxflux
kommer ge ett fullständigt erkännande jag.
Citera
2013-10-01, 11:16
Medlem
existentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Du är okunnig och väldigt naiv om du tror att mamman sett tendenserna som ett mönster innan hon skildes. Psykopaten är expert på att dupera och lever i en svart/vit värld. Idioten älskade mamman därför var hon bra och inte utsatt. Mamman älskade barnen därför låtsades psykopaten göra detsamma. När mamman inte ville mer, skadade han det mamman älskade mest. Dvs dåren eldade upp mammans barn, i hans sjuka värld var det bara hennes barn därför kunde han göra som han gjorde.

mördaren följer varje punkt en psykopat gör. Mamman kommer kunna lägga pussel och få svar på vissa underligheter i relationen i många år framöver. Händelserna var för sig är inte något annat än något man kan se som personliga små egenheter. Det är inte förrän paykopaten blir kränkt som man förstår hur sjuka de är.
Man bör tillägga att det finns olika grader av psykopati och att många som klassas som psykopater är fullt benägna att älska. Många gånger finns tecknen där ganska tydligt, åtminstone när man tittar i backspegeln. Det krävs oftast en väldigt djup relation för att psykopaten ska öppna många delar av sig och jag vet par som har levt ihop i närmare 20 år utan att det kommit fram.

Ni som på minsta sätt tycker att mamman har en del i skulden här - lägg ner. Det finns bara en att skylla på här och det är den som, vad det verkar, har låst in barnen och tänt på stugan. Mamman kommer troligen att skylla på sig själv resten av livet ändå, så det är inget ni behöver ägna er åt i tråden.
Citera
2013-10-01, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rampljus-horan
På Villavägen 180 är han inte skriven längre. Gissningsvis deras gemensamma tidigare adress.

Han verkar ju vara skriven på sitt företags adress.

Många är skrivna på sin företagsadress efter en skilsmässa. Men om jag inte läste helt fel så bodde han hos den nya kvinnan och deras bebis. Men hon kanske inte orkade ha exets tre barn där varannan helg? Därför hyrde han stugan när han var helgpappa. Ganska snurrig tillvaro. Kan också ha med underhåll och bidrag att göra. Kostar ju en slant att betala underhåll till fyra-fem tidigare barn. Ett är förvisso över arton men bor de fortfarande hemma brukar man betala underhåll tills de klarar sig själva. En anledning till att han inte får lån att köpa sig en bostad ej heller hyra en.
Citera
2013-10-01, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Det är Aftonbladet varvat med Expressen som skriver att dom fått höra att han skickat
meddelande(n) till exfru och familjemedlemmar. Han sägs också enligt dessa tidningar erkänt
branden i dessa meddelanden som han skickat på natten innan han greps på Öland, som han skulle
ha en anknytning till enligt samma tidningar.

Han har också bommat igen dörrar och fönster utan att barnen vaknat av spikandet.Sen ska han även plockat undan stegen på våninggssängen, men tillika visar aftonbladet bilder där stegen finns kvar.

Annan media säger att polis, åklagare och advokat är förtegna om eventuella motiv, bevisning
eller ifall man gjort tekniska fynd. Tillika som annan media också tagit ut domstolshandlingar och
utifrån den förelåg ingen juridisk tvist och ex-paret hade gemensam vårdnad om barnen.

http://www.metro.se/nyheter/dalaromordet-fa-liknande-fall-i-modern-tid/EVHmja!RBy449rq0t1sk/

Det är upp till var och en vilken tidning man vill tro på.
Vilken chock det måste bli för denna tråd ifall han inte erkänner, hoppas i alla fall
polisen tagit med det i beräkningen för jag är är inte på det säkra med att han huxflux
kommer ge ett fullständigt erkännande jag.

Jag svarade på ifrågasättandet om att det skulle vara pappan som skickade sms. Vederbörande hävdade att det kunde ju vara någon annan...
Men jag hävdar bestämt att om detta sms skickats till mamman så är det helt galet att tro att någon annan skickat det. Dessutom spårade polisen GM via telefonen så antingen har pappan eller Molgan har skrivit...

Angående erkännande så känns det ganska orellevant, bevisen är så tunga så han åker in vare sig han erkänner eller inte!
Citera
2013-10-01, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Ja det är sant, med igenbommade fönster såg jag en bild framför mig med reglar som spikats över för att just undvika att de skulle kunna ta sig ut den vägen.

På hans företagarsida finns en film om hur fönsterfilm i princip gör en fönsterruta okrossbar. Kanske flickan hade en viss insikt i pappans arbete? Och dessa fönster hade ju inte denna film som han gjort reklamfilm om.
Citera
2013-10-01, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av existenten
Man bör tillägga att det finns olika grader av psykopati och att många som klassas som psykopater är fullt benägna att älska. Många gånger finns tecknen där ganska tydligt, åtminstone när man tittar i backspegeln. Det krävs oftast en väldigt djup relation för att psykopaten ska öppna många delar av sig och jag vet par som har levt ihop i närmare 20 år utan att det kommit fram..

Absolut finns det olika grader av psykopati. Det finns ju en anledning till att man har börjat använda begreppet personlighetsstörd/narcissistisk personlighet, sociopat osv. Jag vet att psykopaten inte älskar, de härmar bara andra. Idioten i det här fallet är ett tydligt exempel på det. Ett annat psykopatmönster han följer är att hoppa från den ena relationen till den andra och att gärna skaffa barn med kvinnorna oxå. De bara byter ut sin offer som om det aldrig funnits någon kärlek eller vi. då får han ett alldeles ypperligt förkläde till att fortsätta trakasserier mot exet och sen beskylla henne för att vara svartsjuk och den som jävlas. Och så får psykopaten sympatier och medkänsla fastän det är så att psykopaten som är allt som han påstår att exet är. Svartsjuk, hämndlysten osv.

En annan myt som finns är att kvinnor som drabbas av psykopater är jagsvaga och lättstyrda. Jag har aldrig träffat på någon jagsvag kvinna i relationer där mannen är psykopat. Det är precis tvärt om. Psykopater väljer alltid starka kvinnor. I svaga kvinnor finns ingen energi och det måste psykopaten ha mycket av eftersom han inte har någon egen.
Citera
2013-10-01, 11:35
Medlem
Förtydligande:
Han lär visst redan ha erkänt.
Telefonen spårades till Öland. Det är ju enkelt för polisen bara genom det faktum att de har hans telefonnummer.
Han hade skickat sms till fd frun med nåt i stilen "hämnden är ljuv" (ni får kolla tillbaka i tråden).
Enligt husägaren var huset inte "igenbommat" utan bara låst. Vi får säkert klarhet i detta senare.
Citera
2013-10-01, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Du är okunnig och väldigt naiv om du tror att mamman sett tendenserna som ett mönster innan hon skildes. Psykopaten är expert på att dupera och lever i en svart/vit värld. Idioten älskade mamman därför var hon bra och inte utsatt. Mamman älskade barnen därför låtsades psykopaten göra detsamma. När mamman inte ville mer, skadade han det mamman älskade mest. Dvs dåren eldade upp mammans barn, i hans sjuka värld var det bara hennes barn därför kunde han göra som han gjorde.

Det är inte förrän psykopaten blir kränkt som man förstår hur sjuka de är.

Mycket bra skrivet. Min erfarenhet är dock att det går att komma underfund med en hel del genom att ge akt på vilka mönster som finns. Men som du säger är det först då psykopaten upplever sig bli kränkt som han sas bekänner färg riktigt. Viktiga saker att förstå för oss alla, för förr eller senare stöter vi på en sådan där figur.
Citera
2013-10-01, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaxMaja
Om pojkarna låg nere så svimmade de säkert av pga röken ganska fort men om hon låg uppe så höll hon sej vid medvetande längre...Kanske vaknade hon av att pappan spikade igen fönstren..

Ja det verkar vara ett under att hon tog sej ut. Denna tragedi kommer hon att bära med sej resten av sitt liv jäntstackarn
Men... Alla som någon gång har varit med på en brandövning vet att röken hamnar i taken (uppåt). Detta oavsett var branden startar. Så det håller inte att hon klarade sig pga att hon skulle ha varit överst.
Citera
2013-10-01, 11:45
Medlem
PeterNosters avatar
Går det att få reda på orsaken till skilsmässan med första frun?
Citera
2013-10-01, 11:51
Medlem
RallyHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Går det att få reda på orsaken till skilsmässan med första frun?

Ja, genom att LÄSA TRÅDEN!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in