2013-10-04, 00:08
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Men varför valde han att inte dö en plågsam död tillsammans med barnen tror du?

Antagligen för att det är lättare att ta livet av sina barn om man inte ser att de lider. Vad tror du?
Citera
2013-10-04, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Är du dum? Han hämnas genom utvidgat självmord. Läs meningen, flera gånger.

Men han är ju inte död. han har inte begått usm, han har mördat sina barn.

Och du säger att hämnden är att även han dog? Mamman ville ju inte ha honom. Det var han väl medveten om. Därför mördade han hennes barn. Det var det enda sättet för honom att nå hennes känslor igen.

Glömde du denna dära undersökningen som visade att pappa är mer viktig än mamma?
Citera
2013-10-04, 00:12
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Men han är ju inte död. han har inte begått usm, han har mördat sina barn.

Och du säger att hämnden är att även han dog? Mamman ville ju inte ha honom. Det var han väl medveten om. Därför mördade han hennes barn. Det var det enda sättet för honom att nå hennes känslor igen.

Glömde du denna dära undersökningen som visade att pappa är mer viktig än mamma?

Hära haru.

http://www.metro.se/halsa/en-pappas-karlek-viktigare-an-mammans/EVHlfn!rA6knQE7XCgTg/
Citera
2013-10-04, 00:14
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Nej, inte om man kommer fram till att det var ett utvidgat självmord... men det vet vi inte än. Kan bara gissa.
Kommer fram till att det var ett utvidgat självmord? Nu har du stökat till det lite va?

Slutsatsen kan ju givetvis aldrig bli att detta är ett utvidgat självmord. Slutsatsen kan givetvis heller aldrig bli att det var ett utvidgat självmordsförsök.

De kan ju bara (med lite tur ifrån deras sida) komma fram till om han var självmordsbenägen eller ej när han begick detta avskyvärda brott. Således har detta inget som helst att göra med ett utvidgat självmord/utvidgat självmordsförsök.
Citera
2013-10-04, 00:14
Medlem
Citat:
Inte om man har svag iq. Många här i tråden pratar om att skära sig i handlederna, men de har inte en susning om hur man gör för att lyckas ta livet av sig. Det hade inte gm heller, han var inte så smart.

Menar du att kunskapen om hur man effektivast skär sig i handleden tyder på högt IQ?
Citera
2013-10-04, 00:15
Medlem
Citat:
Inte om man har svag iq. Många här i tråden pratar om att skära sig i handlederna, men de har inte en susning om hur man gör för att lyckas ta livet av sig. Det hade inte gm heller, han var inte så smart.

Rätt uppfattat, han är inte smart. Det är inte vi här som rispat oss lite i armen. Vi behöver inte kunna sånt. Berätta det för mördaren istället.

Jag skulle då aldrig karva mig i armen för att självdöda. Vilket pendeltåg/tunnelbana/långtradare/bergsvägg/bro som helt hade jag föredragit. Ska jag dö så ser jag till att göra det på ett säkert sätt.
Citera
2013-10-04, 00:16
Medlem
Citat:
Antagligen för att det är lättare att ta livet av sina barn om man inte ser att de lider. Vad tror du?

Du menar att man sätter dom i brand och sedan drar man till Öland?
Citera
2013-10-04, 00:18
Medlem
mercys avatar
Citat:

Han valde ett ytterst sadistiskt och plågsamt sätt att mörda sina barn på. Finns säkert inga kroppar kvar för mamman att begrava. Hon får gå till tomma gravar. Hon kommer vara märkt av detta trauma för återstoden av sitt liv. Detta visste han och var precis vad han ville uppnå.
För egen del så hade han aldrig någon avsikt att lämna jordelivet. Detta är min tes
Citera
2013-10-04, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, han strävar efter att etablera den uppfattningen och du har svalt det hela med hull och hår...
Men hade det funnits en verklig vilja att själv försvinna från det här jordelivet
så hade han rimligen valt ett betydligt bättre och snabbare sätt att göra det på än att
fumla med en knivjävel och rispa sig med.
Det hade legat nära till hands att verkställa sitt upphörande genom att rusa rätt in i
närmaste bergvägg med bilen som han befann sig i många timmar eller som någon
annan var inne på; hoppa från Ölandsbron och dö i vattenmassorna.

Hans "självmordsförsök" dras onekligen med trovärdighetsproblem...

Jag har läst dina inlägg om psykopater, och bara vi som har varit i kontakt med dessa vet vad de är kapabla till. Det är svårt att göra avgränsningar, om det är i stället narcissister eller Cluster B personligheter det handlar om. Men det de alla har gemensamt är deras oändliga påhittighet i allt som skadar deras måltavla/offer. En sak är säker, de tar inte livet av sig eftersom de alltid tror de kommer klara sig ur varje knipa.

"Vår" gärningsman spelar själv offer med bandage och tror att han har socialtjänsten eller liknande lättduperade offer framför sig där han nu står åtalad. Jag har läst att härjandet tar slut när det finns bevis över skorstenen på deras brottslighet. Det måste alltid gå för långt innan de åker fast. Det är ingen sjukdom eller psykos, som förklarar detta illdåd, men det är en enkel förklaringsmodell.
Citera
2013-10-04, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, han strävar efter att etablera den uppfattningen och du har svalt det hela med hull och hår...
Men hade det funnits en verklig vilja att själv försvinna från det här jordelivet
så hade han rimligen valt ett betydligt bättre och snabbare sätt att göra det på än att
fumla med en knivjävel och rispa sig med.
Det hade legat nära till hands att verkställa sitt upphörande genom att rusa rätt in i
närmaste bergvägg med bilen som han befann sig i många timmar eller som någon
annan var inne på; hoppa från Ölandsbron och dö i vattenmassorna.

Hans "självmordsförsök" dras onekligen med trovärdighetsproblem...

Jag har läst dina inlägg om psykopater, och bara vi som har varit i kontakt med dessa vet vad de är kapabla till. Det är svårt att göra avgränsningar, om det är i stället narcissister eller Cluster B personligheter det handlar om. Men det de alla har gemensamt är deras oändliga påhittighet i allt som skadar deras måltavla/offer. En sak är säker, de tar inte livet av sig eftersom de alltid tror/vet de kommer klara sig ur varje knipa.

"Vår" gärningsman spelar själv offer med bandage och tror att han har socialtjänsten eller liknande lättduperade offer framför sig där han nu står åtalad. Jag har läst att härjandet tar slut när det finns bevis över skorstenen på deras brottslighet. Det måste alltid gå för långt innan de åker fast. Det är ingen sjukdom eller psykos, som förklarar detta illdåd, men det är en enkel förklaringsmodell.
Citera
2013-10-04, 00:25
Medlem
Citat:
Hära haru.

http://www.metro.se/halsa/en-pappas-karlek-viktigare-an-mammans/EVHlfn!rA6knQE7XCgTg/

Det var inte lätt att se hur hur den undersökningen gått till och hur många observationer den baserat sig på. Inte utfört vid något "känt" universitet kan jag ändå konstatera.
Citera
2013-10-04, 00:27
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag har läst dina inlägg om psykopater, och bara vi som har varit i kontakt med dessa vet vad de är kapabla till. Det är svårt att göra avgränsningar, om det är i stället narcissister eller Cluster B personligheter det handlar om. Men det de alla har gemensamt är deras oändliga påhittighet i allt som skadar deras måltavla/offer. En sak är säker, de tar inte livet av sig eftersom de alltid tror de kommer klara sig ur varje knipa.

Sant är att störda måste känna sig överbevisade för att erkänna, det egna samvetet räcker inte för det. Om vi utgår från att gm är störd, vilket de flesta tror. Om han inte planerat att ta livet av sig planerade han i så fall för att leva med insikten att han dödat tre av sina barn. I så fall måste han verkligen vara psykopat, helt och definitivt utan känslor. Så framställde inte exsambon honom. Han klarade inte motgångar, annars okej, och en sådan beskrivning passar bättre in på en narcissist, som kan vara en minst lika vidrig douchebag som en psykopat.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-10-04 kl. 00:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in