2014-02-20, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rampljus-horan
Pappan bara sitter i rätten och piper om att hans barn inte skulle behöva växa upp utan sin far men ändå så är det han som sitter där och lever. Inte de. Jag blir så jävla provocerad av hans vittnesmål att jag tappar andan!

Ja, är det bara jag som sitter och tänker "jävla fegis som inte ens vågade ta livet av sig. Men att låsa in sina barn i en stuga, se till att dom inte kommer ner, och tända på, det var tydligen inte så svårt att göra."?

Pinsamt epic fail.
Citera
2014-02-20, 15:50
Medlem
Rampljus-horans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delikatess1
Ja, är det bara jag som sitter och tänker "jävla fegis som inte ens vågade ta livet av sig. Men att låsa in sina barn i en stuga, se till att dom inte kommer ner, och tända på, det var tydligen inte så svårt att göra."?

Pinsamt epic fail.

Precis! Rispa sig lite i armarna som en annan jävla emo!!!

Är det någon som vet hur det blir med det skadestånd som kommer utgå till drabbade och anhöriga? Kommer pappan bli återbetalningsskyldig på detta?
Citera
2014-02-20, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det fetade: Och i den meningen utläser man ju hur tydligt som helst vilken oerhörd
egoistisk skitstövel till man detta är frågan om.
Han utgick alltså ifrån att man skulle i första hand intressera sig för hans psykiska
hälsotillstånd, som om hans mående var så jävla mycket viktigare än att uppehålla sig
direkt vid vad som utspelat sig på det ställe som han lämnat bakom sig; ett brinnande
helvete med fruktansvärd död åt hans egna barn, skapat av honom och ingen annan.
Nej, hur han kunde må efter ha gjort detta obegripliga fasansfulla måste förstås ha förtur,
ty han, Jonas Westerlund, är ju och förblir den absolut viktigaste personen på denna jord.
Allt kretsar ju kring honom som det gör kring varje oförbätterlig narcissistisk psykopat.
Ja, jisses...

Och här är barnamördaren: http://www.fastighetsfilm.se/images/phocagallery/energigardin/thumbs/phoca_thumb_l_mrklggningsgardin%20monterad%20och%2 0testad.jpg
Exakt! Det måste ju tagit emot mycket när han rispade sina armar, för han älskar ju sig själv så mycket! Om han velat ta livet av sig så varför stannade han inte kvar själv i stugan, fega kräk..
Citera
2014-02-20, 16:11
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
A. Den inte brinnande stugan ligger på Rånövägen i Dalarö. http://www.dalaro.se/index.asp?g=1&r=484

vilken ironi: "Barnvänlig stuga"
att den ligger kvar för bokning???
Citera
2014-02-20, 16:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
vilken ironi: "Barnvänlig stuga"
att den ligger kvar för bokning???
Fel stuga. Läs inlägget som du citerade.
Citera
2014-02-20, 16:33
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Dalaröpappan åt chips, drack läsk och tittade på TV4-programmet "Körslaget" med barnen på lördagskvällen.

När de somnat tände han eld på fritidshuset där barnen var.

- Här i salen känner alla sorg. Jag känner ilska. Jag hatar mig själv. Jag sitter bara och hatar mig själv, säger pappan.
Citat:
Om när han antänder huset, berättar han:

- Jag vänder mig om, sätter mig på knä, eller böjde mig ner, så tog jag ut 20 servetter ur förpackningen. Så slängde jag ut dem in mot köksdelen. Så hade jag tagit fram en braständare, och så tände jag på första servetten, vänder mig om – och går.

Han låser dörren efter sig.

- Jag vänder mig inte om när jag går ut, inte en enda gång. Jag tar kartongen och går
.

http://www.expressen.se/nyheter/dalaropappan-berattar-om-mordnatten/
Citera
2014-02-20, 16:42
Medlem
Rampljus-horans avatar
Följt advokatens slutplädering på Aftonbladets direktrapportering där han vill påvisa hur illa det var ställt med pappans psykiska mående samt hänvisar till gamla rättsfall där rätten tagit hänsyn till detta... Han vill ha ett tidsbestämt straff. Är det alltid kortare än livstid?

Sedan undrar jag vad pappan tror sig kunna åstadkomma i ett liv i frihet? Det lär ju inte finnas någon som vill ha med honom att göra? Det han har gjort är helt och hållet oförlåtligt.
Citera
2014-02-20, 16:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Följt advokatens slutplädering på Aftonbladets direktrapportering där han vill påvisa hur illa det var ställt med pappans psykiska mående samt hänvisar till gamla rättsfall där rätten tagit hänsyn till detta... Han vill ha ett tidsbestämt straff. Är det alltid kortare än livstid?

Sedan undrar jag vad pappan tror sig kunna åstadkomma i ett liv i frihet? Det lär ju inte finnas någon som vill ha med honom att göra? Det han har gjort är helt och hållet oförlåtligt.
Ett livstidsstraff är minst 18 år, vilket är max för tidsbestämt straff. Aftonbladets direktrapportering finns här: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18402902.ab. Rättegången är slut, domen meddelas 7 mars, kl 11.
Senast redigerad av Quarrel 2014-02-20 kl. 17:09. Anledning: Tidpunkt
Citera
2014-02-20, 17:16
Medlem
Citat:

Du har fel, män som honom har tillgång till hur många kvinnor som helst som köper att han är missförstådd. Det är det som är det märkliga, kvinnor söker sig till dessa män, också när de sitter inne för sina vidriga brott. Tidsbestämt straff är ingenting för detta brott och han kommer ut tillräckligt ung för att skaffa flera fruar och nya barn.

Jag hoppas han döms till rättspsykiatrisk vård på Säter, då kommer han aldrig ut!
Citera
2014-02-20, 17:21
Medlem
Gautamas avatar
Hur kommer denne herre att bli behandlad på kåken tro?
Citera
2014-02-20, 17:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du har fel, män som honom har tillgång till hur många kvinnor som helst som köper att han är missförstådd. Det är det som är det märkliga, kvinnor söker sig till dessa män, också när de sitter inne för sina vidriga brott. Tidsbestämt straff är ingenting för detta brott och han kommer ut tillräckligt ung för att skaffa flera fruar och nya barn.

Jag hoppas han döms till rättspsykiatrisk vård på Säter, då kommer han aldrig ut!
Om han döms till vård och än en gång bedöms frisk finns risken att han vänder i sjukhusentrén. Något annat än livstids fängelse kommer inte på fråga.
Citera
2014-02-20, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om han döms till vård och än en gång bedöms frisk finns risken att han vänder i sjukhusentrén. Något annat än livstids fängelse kommer inte på fråga.

Men man får väl ha en åsikt eller förhoppning om ett straff, värt namnet straff!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in