2013-10-01, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RallyHarry
Ja, genom att LÄSA TRÅDEN!

Nu tror jag hen menade allra första frun. Sim han har en sextonåring och en nittonåring med. Eller?
Citera
2013-10-01, 11:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av losfer
Kvinnor gillar lite farliga och spännande killar. Det har jag hört från ett flera damer genom åren. Be careful what you wish for.

Sen tror jag inte GM kommer att ta livet av sig. En fullblodspsykopat (en sån som skickar SMS med Hämden är ljuv" medans hans barn brinner upp) tar väl inte livet av sig? Avsaknad av empati och den total fokusen på sig själv gör nog att han inte har nån ångest alls utan bara försöker klara sig i den nuvarande situationen så gott han kan. Sen hittar han några andra spänningssökande kvinnor medans han sitter inne och gör dom med barn. Slutligen kommer han ut igen om 10 år och kanske bränner han då upp dom nya barnen.
Du vet, psykopat är ingenting man plötsligt bara blir en dag. Du och ni andra verkar ju inte veta ett skit om psykopati eftersom det är det första ni associerar GMs karaktär med. Finns det något som ens bekräftar att GM är en psykopat? Vad gjorde GM under den aktuella kvällen? Tog han några droger eller ett par järn? Finns ju de som blir helt kallsinniga och ser "svart" och det kan ju vara så i det här fallet också.
Citera
2013-10-01, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jravmsa
Angående erkännande så känns det ganska orellevant, bevisen är så tunga så han åker in vare sig han erkänner eller inte!

Det finns inga tydliga bevis ännu men som jag skrev, det är upp till var och en vilken media
man vill tro på. Sen skall du komma ihåg också att bränder är svårlösta, både att säkra teknisk
bevisning och att binda en person till brottet. Polisiärt kanske man kan få fram bevis men att
från detfå det till en fällande dom i rätten så är det långt.

Har Pappan klarat av att göra detta vansinne så klarar han säkert av att neka till det med.
Så ett erkännande från han är i allra högsta grad relevant.
Senast redigerad av LKVN 2013-10-01 kl. 12:09.
Citera
2013-10-01, 12:07
Medlem
Märkligt vad så många i tråden vet allt om lagar, brott och personlighetsstörningar, men inte hur man ska göra vid en ev brand. Den giftiga röken stiger uppåt, därför ska man krypa längs golvet när man ska ta sig ut från ett rum där det brinner. Och dom allra flesta som omkommer vid brand, gör det av röken, inte själva elden.
Kanske flickan har lärt sig det i skolan. I sinom tid får vi väl veta om pojkarna dött i sömnen. Man kan väl iaf hoppas det.

Naturligtvis kan man inte lägga nån skuld alls på mamman för vad som hände. Och ingen av oss kommer någonsin att få veta vad som försiggick inom familjen. Men om ni lyfter blicken en aning och ser er omkring bland vänner och bekanta, så visst finns det många förhållanden som verkar 'osunda'. Folk kan göra det mest konstiga saker, särskilt vid kriser, utan att för den skull vara psykopater eller liknande. Och vare sig det är en psykopat eller en 'normalstörd' människa, så finns ofta signalerna där. Men man ser vad man vill se, eller orkar se. Ofta överväger ju den goda sidan. Om alla skulle lämna sin partner för att han el hon beter sig märkligt ibland, så skulle många förhållanden upplösas.

Jag känner inte alls till familjen ifråga, och jag, för att förtydliga, lägger ingen skuld på mamman. Och jag hoppas hon får hjälp med att inte anklaga sig själv. Vilket jag tror hon kommer att göra. Och även den lilla flickan....som kommer få leva med detta. Det är så överjävligt så man kan knappt tänka tanken.
Citera
2013-10-01, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iamqueensblvd
Du vet, psykopat är ingenting man plötsligt bara blir en dag. Du och ni andra verkar ju inte veta ett skit om psykopati eftersom det är det första ni associerar GMs karaktär med. Finns det något som ens bekräftar att GM är en psykopat? Vad gjorde GM under den aktuella kvällen? Tog han några droger eller ett par järn? Finns ju de som blir helt kallsinniga och ser "svart" och det kan ju vara så i det här fallet också.

Ehh?

Vem har sagt att man bara blir psykopat en dag?

GM är psykopat. Han har bara genom sista dagarnas handlande uppvisat full spik på hur en psykopat är.

Du tycks inte veta att psykopati är en av de svåraste diagnoser att ställa INNAN något händer. Tror du en utredning i om någon är psykopat sker bara så där? Knappast! Tror du att en psykopat skulle erkänna sin psykopati och be om hjälp? I psykopatens ögon är psykopaten gud och alla andra hans marionetter i hans liv. Han behöver ingen hjälp, han står över alla andra i sin värld.

Att ta droger eller supa till och sen mörda sina barn utan annat skäl än att man är påverkad hade nog framkommit. Det finns ju trots allt mätning av substanser i kroppen via olika prover. Vet du om såna prover tagits?

du får tro vad du vill. Jag kan inte bry mig mindre. En c-uppsats senare kommer även du komma till insikt.
Citera
2013-10-01, 12:11
Medlem
LaScalas avatar
Citat:

Ja, vi ska nog vara försiktiga med att ställa diagnoser utifrån den lilla info vi har.
Sen får vi betänka att män med "psykopatbeteende" kan upplevas som tilldragande trots att man ser tecknen. Kanske just därför?
Vad säjs om den (numera avlidne) sol-och-våraren som från Karsudden som satte in en kontaktannons med rubriken "175 cm tok , charmig, supersnygg slarver f n intagen för att bättra mej söker snygg, intelligent tjej 21-25 år med god ekonomi"
Han fick massor av svar!
Det slutade med en katastrof för den utvalda tjejen.
Citera
2013-10-01, 12:12
Medlem
Rebellion79s avatar
Citat:

Detta är flashback, här diskuterar man möjligheter, teorier och alternativ du vet, tills det oftast kommer fram i media eller på annat vis hur det verkligen ligger till.

Kan absolut vara så att han bara såg svart.
Kan absolut vara på många olika andra vis med.
Citera
2013-10-01, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guvario
Märkligt vad så många i tråden vet allt om lagar, brott och personlighetsstörningar, men inte hur man ska göra vid en ev brand. Den giftiga röken stiger uppåt, därför ska man krypa längs golvet när man ska ta sig ut från ett rum där det brinner. Och dom allra flesta som omkommer vid brand, gör det av röken, inte själva elden.
Kanske flickan har lärt sig det i skolan. I sinom tid får vi väl veta om pojkarna dött i sömnen. Man kan väl iaf hoppas det.

Naturligtvis kan man inte lägga nån skuld alls på mamman för vad som hände. Och ingen av oss kommer någonsin att få veta vad som försiggick inom familjen. Men om ni lyfter blicken en aning och ser er omkring bland vänner och bekanta, så visst finns det många förhållanden som verkar 'osunda'. Folk kan göra det mest konstiga saker, särskilt vid kriser, utan att för den skull vara psykopater eller liknande. Och vare sig det är en psykopat eller en 'normalstörd' människa, så finns ofta signalerna där. Men man ser vad man vill se, eller orkar se. Ofta överväger ju den goda sidan. Om alla skulle lämna sin partner för att han el hon beter sig märkligt ibland, så skulle många förhållanden upplösas.

Jag känner inte alls till familjen ifråga, och jag, för att förtydliga, lägger ingen skuld på mamman. Och jag hoppas hon får hjälp med att inte anklaga sig själv. Vilket jag tror hon kommer att göra. Och även den lilla flickan....som kommer få leva med detta. Det är så överjävligt så man kan knappt tänka tanken.

Det är nog bara en som påstått något annat än att man kryper längs golvet. Det är, i sammanhanget en mycket oväsentlig sak.
Citera
2013-10-01, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guvario
Men man ser vad man vill se, eller orkar se. Ofta överväger ju den goda sidan. Om alla skulle lämna sin partner för att han el hon beter sig märkligt ibland, så skulle många förhållanden upplösas.

+1

Ja, tyvärr så står många ut i dåliga förhållanden ganska länge. De beslutar sig för att separera för att barnen börjar råka illa ut. Ja, stackars lilla flicka. Den flickan kommer att vara ärrad för livet. Dessa hemska minnen och mardrömmar där hon försöker rädda sina bröder. Stackars liten. Tur att hon har kvar sin mamma iallafall.
Citera
2013-10-01, 12:26
Medlem
Aiya-Baiyas avatar
Detta fall är så förfärligt att jag inte kan tänka på annat idag. Vet inte om jag ska kräkas eller svimma när jag närmar mig våndan storasystern måste ha känt. Jag hoppas hennes småbröder sov. Det måste ha varit så. Fy fan.
Citera
2013-10-01, 12:29
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tydligsynonym
+1

Ja, tyvärr så står många ut i dåliga förhållanden ganska länge. De beslutar sig för att separera för att barnen börjar råka illa ut. Ja, stackars lilla flicka. Den flickan kommer att vara ärrad för livet. Dessa hemska minnen och mardrömmar där hon försöker rädda sina bröder. Stackars liten. Tur att hon har kvar sin mamma iallafall.

Jag undrar om flickstackarn förstod att det var pappan som tänt på? Om inte - hur talar man om det för henne?
Hon kommer väl förmodligen att få bära dessa typiska överlevandeoffers skuldbörda dessutom.
Efter Estonikatastrofen vittnade många överlevande om den skuld de kände för att just de överlevt.
Hur kan livet få vara så grymt mot ett barn?
Citera
2013-10-01, 12:38
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RallyHarry
Ja, genom att LÄSA TRÅDEN!

Hade du läst tråden som jag gjort så hade du förstått min fråga.
Du hade också sett att jag skrivit i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in