Märkligt vad så många i tråden vet allt om lagar, brott och personlighetsstörningar, men inte hur man ska göra vid en ev brand. Den giftiga röken stiger uppåt, därför ska man krypa längs golvet när man ska ta sig ut från ett rum där det brinner. Och dom allra flesta som omkommer vid brand, gör det av röken, inte själva elden.
Kanske flickan har lärt sig det i skolan. I sinom tid får vi väl veta om pojkarna dött i sömnen. Man kan väl iaf hoppas det.
Naturligtvis kan man inte lägga nån skuld alls på mamman för vad som hände. Och ingen av oss kommer någonsin att få veta vad som försiggick inom familjen. Men om ni lyfter blicken en aning och ser er omkring bland vänner och bekanta, så visst finns det många förhållanden som verkar 'osunda'. Folk kan göra det mest konstiga saker, särskilt vid kriser, utan att för den skull vara psykopater eller liknande. Och vare sig det är en psykopat eller en 'normalstörd' människa, så finns ofta signalerna där. Men man ser vad man vill se, eller orkar se. Ofta överväger ju den goda sidan. Om alla skulle lämna sin partner för att han el hon beter sig märkligt ibland, så skulle många förhållanden upplösas.
Jag känner inte alls till familjen ifråga, och jag, för att förtydliga, lägger
ingen skuld på mamman. Och jag hoppas hon får hjälp med att inte anklaga sig själv. Vilket jag tror hon kommer att göra. Och även den lilla flickan....som kommer få leva med detta. Det är så överjävligt så man kan knappt tänka tanken.