2013-10-01, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Inget ont om mamman. Det jag inte tror på är att han inte skulle gett dåliga vibbar tidigare. Visst, en skilsmässa kan säkert få en och annan att tappa fotfästet men därifrån till att så utstuderat, så grymt mörda sina egna barn? Nej, det finns inte...
Tydligen så fanns det det!! Inse det nu!

Från dåliga vibbar (hur dåliga?? vilken skala pratar du om??) Han blev våldsam när skilsmässan var ett faktum-innan dess hade de enligt andra ett helt normalt förhållande-han var som vilken pappa som helst! Då ska man enligt dig, direkt koppla ihop med att han tänker bränna barnen inne!!!??
Citat:
Av andra källor beskrivs han också som ”vilken *pappa som helst”.
Citat:
– De verkade kärleksfulla mot varandra och vad jag vet förekom det inget våld. Men mot slutet verkade det inte särskilt perfekt längre, säger en vän till familjen.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17573552.ab

-Till att bli en barnamördare är ett väldigt långt steg! Tror du i din vildaste fantasi att om mamman hade misstänkt att barnen skulle mördas på detta avskyvärda sätt, att hon då skulle lämnat dom till pappan ?? Tänk lite till!!
Citera
2013-10-01, 10:17
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backentopp
Det är väl in ovanligt, finns många tjejer som är ihop med killar som är lite knepiga, dom älskar den goda sidan av killen. Varför försöker du få det att se ut som att BO skulle ha gjort något fel ? Är det rent allmänt hat du har mot kvinnor ?

Klart han har mördat sina barn, finns knappast någon tvekan om det förutom för vissa som alltid försvarar GM när dom hatar kvinnor!!

Brottsoffret har ingen skuld i det hela!

Citat:
Ursprungligen postat av Rebellion79
The riddle , ditt resonemang är helt tokigt.
Hur kan det på något sätt vara kvinnans fel att hon skaffade barn med den här mannen?
Det är ju inte som att det står i pannan på de här männen när kvinnorna träffar dem, att de är kommer en dag göra något helt vansinnigt sjukt....

Många människor, både kvinnor och män faller för fel partner.
Det är bara så det är.

Människor kommer inte med facit, eller med en varnings text alla gånger, och även om folk efter att saker har inträffat skriver eller säger att de borde förstått, inklusive mig, att det borde ha sett att det skulle ske, så kan man sällan förutse händelser eller människor ändå.
Särskilt inte sådana här händelser...

Människan är kapabel till att göra de mest hänsynslösa saker, det visar livet oss gång på gång, människan är också kapabel till fantastiskt fina saker, värt att komma ihåg även om det händer väldigt mycket tragiskt omkring oss.

Citat:
Ursprungligen postat av Backentopp
Uppenbarligen så trodde ju ingen att han skulle mörda sina barn, så vad är din poäng ? BO har ingen skuld i det hela!!

Nu tar vi det lite lugnt här. Jag har väl förfan aldrig påstått att det är mammans fel att idioten bränner inne barnen. Och att jag skulle försvara GM, men snälla läs vad JAG skriver inte vad fjanten Q lägger i min mun.

DÄREMOT, så tycker jag det är konstigt att man skaffar inte bara ett utan tre barn med en sån fruktansvärd psykopat, och att han MÅSTE visat tecken på allvarlig psykisk ohälsa tidigare. Men jag lägger givetvis ingen skuld på mamman för vad idioten gjort, givetvis inte.
Senast redigerad av -TheRiddle- 2013-10-01 kl. 10:31.
Citera
2013-10-01, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mizzzan
Nu spekulerar jag bara. Men om hon tog sig ut från ett låst och igenspikat litet trähus som någon tänt eld på. Dessutom utan större skador? Så skulle jag gissa att hon var vaken när pappan började verkställa sin plan, och att hon därför hann hitta en väg ut relativt snabbt. Hon trodde säkert att hon skulle hinna hämta hjälp för att få ut sina syskon

Om pojkarna låg nere så svimmade de säkert av pga röken ganska fort men om hon låg uppe så höll hon sej vid medvetande längre...Kanske vaknade hon av att pappan spikade igen fönstren..

Ja det verkar vara ett under att hon tog sej ut. Denna tragedi kommer hon att bära med sej resten av sitt liv jäntstackarn
Citera
2013-10-01, 10:27
Medlem
Man skulle nog kunna hitta "fel" och se signaler hos de flesta människor om man granskade dem.

Hur många är inte långsura eller inte blir sej själv efter en skilsmässa och ni ska veta att man ska ha mycket på fötterna i dagens samhälle för att förhindra en förälder att ha umgänge med sina barn.
Citera
2013-10-01, 10:29
Medlem
Rebellion79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Hur kan en vanlig sund människa varit gift med kräket öht? Han kan väl inte blivit en galning över en natt? Nog kan det slå slint, men det här är ju utöver "slå slint"...det här tyder ju på en djupt störd människa.

Har hört av min källa, att "GM var väldigt trevlig och social." Psykopater är väl kända för att just kunna upprätthålla den här charmiga fasaden i år, så det går inte på något sätt att lägga vikt på kvinnornas omdöme.

Vilken kvinna som helst skulle jag våga påstå kan falla offer för en psykopat, om vi nu antar GM är det....
Den som inte vet vad psykopat är, kan kolla upp det via google.
Tror att det är ungefär lika vanligt med manliga psykopater som kvinnliga, och många lever helt i ovetskap om att de faktiskt kanske lever tillsammans med en psykopat....eller kanske har en chef som är psykopat?!
Hur som intressant läsning f;ö, rekommenderas
Citera
2013-10-01, 10:31
Medlem
Raggdoll3s avatar
SMS med "hämnden är ljuv" till barnens mamma kommer att ge honom livstid.
Citera
2013-10-01, 10:32
Medlem
Citat:
Nu tar vi det lite lugnt här. Jag har förfan aldrig påstått att det är mammans fel att idioten bränner inne barnen. Och att jag skulle försvara GM, men snälla läs vad JAG skriver inte vad fjanten Q lägger i min mun.

DÄREMOT, så tycker jag det är konstigt att man skaffar inte bara ett utan tre barn med en sån fruktansvärd psykopat, och att han MÅSTE visat tecken på allvarlig psykisk ohälsa tidigare. Jag tycker det är konstigt att man skaffar 3 barn med en sån, och det står jag för. Men jag lägger givetvis ingen skuld på mamman för vad idioten gjort, givetvis inte.

Säg inte till mig att ta det lugnt, ta det jävligt lugnt själv! Du har hela tiden vinklat in att mamman skulle ha gjort något fel !! Du insuinerar hela tiden att BO skulel ha vetat bättre!! Så gör dig själv en tjänst och lägg ner.

Brottoffret har ingen skuld i det hela, finns många kvinnor som är ihop med kräk men som blir kära i den goda sidan av mannen men att det sen visar sig att mannen är mer än ett kräkl! Så sluta påstå att BO skulle ha gjort något fel! Inget konstigt i att kvinnor skaffar ungar med kräk och som kanske är psykiskt sjuka men som inte visar sig förrän långt senare!

Jag tror alla har fatta nu vad du tycker om BO:s del i fallet så lägg ner nu och fokusera mer på brottet och GM istället och lämna BO ifred för hon behöver stöd och inte bannor från dig när du har facit i hand på vad GM har gjort.
Senast redigerad av Backentopp 2013-10-01 kl. 10:36.
Citera
2013-10-01, 10:33
Medlem
Står det klart att GM är L*ars W*sterlund?
Citera
2013-10-01, 10:35
Medlem
Citat:
Nu tar vi det lite lugnt här. Jag har förfan aldrig påstått att det är mammans fel att idioten bränner inne barnen. Och att jag skulle försvara GM, men snälla läs vad JAG skriver inte vad fjanten Q lägger i min mun.

DÄREMOT, så tycker jag det är konstigt att man skaffar inte bara ett utan tre barn med en sån fruktansvärd psykopat, och att han MÅSTE visat tecken på allvarlig psykisk ohälsa tidigare. Jag tycker det är konstigt att man skaffar 3 barn med en sån, och det står jag för. Men jag lägger givetvis ingen skuld på mamman för vad idioten gjort, givetvis inte.
Varför är det konstigt? Om han inte visat dessa tecken tidigare?? Du skrev att hon inte kunde var sund och normal!! Vi alla tolkar det som du tycker att hon är osund och onormal!! När det i själva verket är GM som är osund och onormal!!
Du vet inget om hennes mentala status så dina spekulationer är värdelösa!!
Det finns iaf inget som tyder på att hon skulle vara mer osund eller mer onormal än en vanlig svensson!!
Det verkar inte finnas någon i bekantskapskretsen som skulle kunna ha förutspått detta!!
Men du din normala expert hade ju såklart slagit på stora trumman, ringt polisen om du hade mött denna mannen tidigare, för du hade ju säkert kunnat se att detta skulle hända !!
Senast redigerad av Regnflingan 2013-10-01 kl. 10:57.
Citera
2013-10-01, 10:36
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:

DÄREMOT, så tycker jag det är konstigt att man skaffar inte bara ett utan tre barn med en sån fruktansvärd psykopat, och att han MÅSTE visat tecken på allvarlig psykisk ohälsa tidigare. Men jag lägger givetvis ingen skuld på mamman för vad idioten gjort, givetvis inte.
Visst finns det kvinnor där det framstår som i det närmaste ofattbart varför det införskaffas inte bara ett utan flera barn med en dokumenterad idiot, men vi kanske ska lugna oss lite grann i detta fall eftersom det väl inte har framkommit något som visar på att han ska visat sådana tendenser tidigare?
Citera
2013-10-01, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuduro

Ja fast hans tilltalsnamn är Jonas.
Citera
2013-10-01, 10:38
Medlem
Rampljus-horans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuduro

Det är alldeles klart. Protokoll finns i länken här: http://upprattelsewetter.wordpress.com/2013/09/30/dalaromordarens-advokat-sargon-da-bass/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in