Ang: Inlägget
http://www.arsinoe.se/om-funktionshi...ch-sexualitet/
Citat:
Om en har ett funktionshinder som gör att en inte kan vara vissa situationer eller göra vissa saker utan att löpa hög risk att behandla människor illa så anser jag att en själv bör ta ansvar för att inte befinnas sig i sådana situationer
Så personer med aspberger borde altså inte befinna sig i situationer där de kan begå misstag eftersom de har sin diagnos?
Citat:
Jag vill inte bli trakasserad oavsett vem som gör det och varför, och om en är medveten om att en har svårigheter med att läsa av människor bör en nog snarare se till att vara mer försiktig i sitt kontaktsökande än att använda det som en ursäkt. För om en använder det som en ursäkt är det bara ännu ett sätt att leva på andras bekostnad, såsom män har gjort mot kvinnor i alla tider. Det kan jag omöjligt acceptera
Tror hon att personer med asperger trivs med detta? att de använder det som en ursäkt? inte att de kämpar dagligen med att inte framstå som "kufar"
Tror fanny att det bara är att"rycka upp sig och skärpa till sig lite" Snacka om empatilös.