Citat:
Ursprungligen postat av
xpqr12345
Jag gissar att den goda FÅ menar att eftersom det 'bara' är män som kan få skägg (undantagen är få, så jag anser det vara en regel) så är skäggodling ett sätt för män att förtrycka kvinnor. Jag förstår bara inte hur hon får skäggodling till att bli kvinnoförtryck: det är ju något som är biologiskt grundat, och därmed inte något vi kan välja. Det enda man kan göra är raka sig, men det brukar ändå synas om man har skäggväxt eller inte.
Nu vet vi inte om detta är precis så Fanny resonerar... Men då borde det bli ett ruskigt maktutövade från kvinnors sida med bröst, ty dessa kan väl bara kvinnor (samt jag med mina sexiga chipstuttar) få?
Nu rakar jag bara trynet drygt en gång varannan månad eller så men det är bara för att det är så förbannat trist att hålla på och bottnar sig inte i något maskulinitetsutövande.
Åhhh, vad jag vill få veta hur Fanny tänker angående skägg = maskulinitetsutövande!
Jag fattar ju att det inte är feminint med skägg men fortsättningen på resonemanget syftar jag på nu.