2013-11-26, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muertosan
Hoppsan, spanjor var ju ett dåligt exempel i detta fallet men byt ut det mot Egyptier eller nåt då.

Tror frågeställaren skrev om Marocko så Fanny tycker väl att Afrikaner har en skön inställning till kvinnor.

Då är det nog så att problemet inte är vad som görs, utan vem som gör det.
Citera
2013-11-26, 09:18
Medlem
nutkjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG
Han räknas ju knappt. Femininare än Fanny..

Lägg av med dina utstuderade queerradikala tankar. Klart grabben är man.
Citera
2013-11-26, 19:29
Citat:
http://www.arsinoe.se/om-mans-vald-m...ch-mansrollen/

Jag har läst mängder av inlägg skrivna av olika feminister rörande samma sak som i inlägget ovan.
Mäns våld mot kvinnor beror på PATRIARKATET.
Det jag länge har undrat är: vad beror det då på när kvinnor slår män?
Har hittills inte fått något svar på denna fråga..

Självförsvar. Det är så feministerna förklarar det för mig: kvinnor slår männen i självförsvar oavsett om männen slagit först eller ej. Om man säger emot detta påpekar feministerna att det på något sätt skulle vara acceptabelt för en kvinna att slå en man (även om det inte finns en tidigare historik av "kvinnomisshandel" i relationen) eftersom han ändå är skyldig till att patriarkatet tryckt ner kvinnan och hennes vänner.

Det där jävla tjatet med patriarkatet som en internationell, manlig sammansvärjning för att trycka ner kvinnor hatar jag!
Citera
2013-11-27, 12:21
Medlem
KejsareMings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muertosan
Hoppsan, spanjor var ju ett dåligt exempel i detta fallet men byt ut det mot Egyptier eller nåt då.

Tror frågeställaren skrev om Marocko så Fanny tycker väl att Afrikaner har en skön inställning till kvinnor.

Liksom all radikalvänster tycker Fanny att det är förbjudet att kritisera icke-vita överhuvudtaget:

'Därför är jag inte intresserad av att lyfta upp hur ”andra kulturer” är mer förtryckande än den jag själv tillhör. Även om det, mot förmodan, skulle ligga ett korn av sanning i detta så är det fortfarande att lägga fokus på helt fel ställe.'

Ett korn av sanning? Mot förmodan? Så här mina damer och herrar ser det ut när ideologi tar företrädesrätt. Lägg inte fokus på hedersmord och kvinnoslaveri. Lägg all fokus på en postmodern marxistisk dekonstruktion av patriarkatet så kommer allt bli bra till slut...
Citera
2013-11-27, 13:27
Medlem
http://www.arsinoe.se/det-ar-politis...gon-rattegang/

Menar Fanny verkligen vad jag tror att hon menar? Att det inte behövs någon prövning av existensen av kvinnoförtrycket, det är tillräckligt med att hon känner att det existerar.
Citera
2013-11-27, 16:10
Medlem
FJLGs avatar
När ska Fanny inse att det inte är ngt jävla patriarkats fel att hon mår dåligt? Det är hennes eget fel!
Citera
2013-11-27, 16:19
Medlem
FJLGs avatar
https://twitter.com/sinoes/status/405374422552281088

Ja undra varför..
Citera
2013-11-27, 16:35
Medlem
Citat:
När ska Fanny inse att det inte är ngt jävla patriarkats fel att hon mår dåligt? Det är hennes eget fel!
Den dagen kanske kommer, men troligtvis inte. Tänk vad hemskt det vore att blicka tillbaka på all skit hon skrivit om män, om påstådda Patriarkat och hur hon eggat upp en massa tonårstjejer och psykiskt sjuk att tro på det hon skrivit.

När hon sedan inser att det hon skrivit har skapat än djupare depressioner, hat och utanförskap och att de aldrig kan ha en normal relation med en man så kommer hon må ännu sämre.

Hon får nog rida på hatet för att själv inte gå under...tyvärr verkar hon må sämre och sämre. Nu pladdrar hon att hon nog måste börja jobba som lokalvårdare.

Vi får hoppas att de som får henne på en anställningsintervju googlar henne först och vet vad de får.
Citera
2013-11-27, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletPlit
Hon får nog rida på hatet för att själv inte gå under...tyvärr verkar hon må sämre och sämre. Nu pladdrar hon att hon nog måste börja jobba som lokalvårdare.

Vi får hoppas att de som får henne på en anställningsintervju googlar henne först och vet vad de får.
Ifall hon inte vill jobba som lokalvårdare så skulle hon kanske ha satsat på en utbildning där arbetsmarknaden inte är död.
Citera
2013-11-27, 19:08
Medlem
Var det inte någon som efterfrågade en spegelblogg där det kunde gå att diskutera lite mer fritt om Fannys inlägg? Verkar iaf finnas, i någon variant, här:

http://tenebrism.wordpress.com/2013/...rund/#comments

http://tenebrism.wordpress.com/2013/...tiskt-lastips/
Citera
2013-11-28, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Ifall hon inte vill jobba som lokalvårdare så skulle hon kanske ha satsat på en utbildning där arbetsmarknaden inte är död.

Menad förövrigt kommunisten Fanny att det finns vissa jobb som hon är för fin för? Hur går detta ihop?
Citera
2013-11-28, 22:27
Bannlyst
Citat:
Han räknas ju knappt. Femininare än Fanny..

Går det att bli mindre feminin än Fanny???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in