Hur står det till med bildningsnivån egentligen? Kan man lyckas ta sig till högre studier och ändå producera dylik rappakalja ?
De har väl pluggat genus"vetenskap"? Det borde i så fall förklara varför de lyckades ta sig igenom "högre" "studier" och fortfarande kan producera sån smörja.
Nu är jag full som tjottahejti men vad fan jag förstår henne inte när hon gnäller om att när en man behandlar en kvinna som en kvinna så är han överordnad henne.. Varför?
Ja jo möjligen att det där patriarkala samhället är patriarkalt eller något men om vi bortser från det......... Vad är problemet?
Så jag har liksom kunnat finna kraft i mitt nyårslöfte de gånger patriarkatet verkligen har frestat mig med en möjlighet att få känna mig som en kvinna dvs. ta ansvar för och/eller underordna mig någon man på något vis.
Med andra ord "Jag är lat och vill inte ta ansvar för nåt, ge mig allt jag vill ha utan motprestation. Minsta tecken på att jag måste kompromissa pga. andra människor blir jag deprimerad och utbränd"
@sinoes är kariärrskvinnor inte förenligt med feminism?
Detaljer
Hysterisk Kvinna @sinoes nov 3
@AngelaOlofsson inte med min feminism iaf
Detaljer
Välutbildade kvinnor som gör karriär ärinte önskvärt. Troligtvis för att utbildade kvinnor inte ställer upp på deras fobiska foliehatts ideologi som får Hitler att se ut som en amatör när det gäller konspirationsteorier.
Om samhället nu ville tvinga kvinnor att föda barn så borde aborter blivit förbjudna för länge sen.
Uppenbarligen är detta Världens sämsta tvång då svenska kvinnor inte lyckas med att föda mer än 2 barn i snitt.
Välutbildade kvinnor som gör karriär ärinte önskvärt. Troligtvis för att utbildade kvinnor inte ställer upp på deras fobiska foliehatts ideologi som får Hitler att se ut som en amatör när det gäller konspirationsteorier.
Haha på pricken.
Visst är det fantastiskt alltihop, från att Fanny inte orkar jobba med hon sliter hårdare vid datorn; på bloggen och Twitter än ngn annan i detta land, upp till 3 välskrivna inlägg per dag samt 40 Tweets. Imponerande av en sjukskriven, sen är hon skörare åt Helena hela veckan, jobbar på kvinnorjour samt fotar på stan.
Djävlar vilken produktivitet vi måste ha i vårt land om man anser vara oförmögen att jobba när man kan jobba så bra.
Jag hatar kapitalismen och patriarkatet för att dessa system ger mig så mycket ångest och obehag att jag känner att jag helst skulle vilja sätta stopp för detta lidande på ett enkelt sätt; genom att låta en bil köra över mig eller en polis skjuta mig.
Usch, kan inga hjälpa henne
Men jag blir ändå glad över att höra att jag provocerar. För det innebär att jag får er att känna något. Känna obehag över det jag skriver? Varför känner ni er provocerade, varför känner ni att jag är dum i huvudet? Varför? Varför? Varför? VARFÖÖÖÖR!?
Vi kanske ska svara på det?
Det är en miljardsdel promille som mår som du gör över dagens samhälle. Om du skulle få göra som du vill att det ska vara i samhället, så skulle du må bra och resten av världen må så dåligt som du gör nu. Är det ett svar på din fråga?
Du är nog tillräckligt smart för att inse att din åsikt inte delas av många andra, eftersom den bara bygger på cherrypicking av dig samt en felaktig premiss.
Sätt dig ner och tänk efter att du kanske har fel i ditt antagande och det är det som gör alla så upprörda. Jag önskar dig lycka till och att du kan finna en väg ur detta.
Haha på pricken.
Visst är det fantastiskt alltihop, från att Fanny inte orkar jobba med hon sliter hårdare vid datorn; på bloggen och Twitter än ngn annan i detta land, upp till 3 välskrivna inlägg per dag samt 40 Tweets. Imponerande av en sjukskriven, sen är hon skörare åt Helena hela veckan, jobbar på kvinnorjour samt fotar på stan.
Djävlar vilken produktivitet vi måste ha i vårt land om man anser vara oförmögen att jobba när man kan jobba så bra.
Påminner lite om Arbetslösa sjukskrivna Alexandra "vill du ha mitt utförsäkrade liv" som var en följetong i media för några år sen. Helt oförmögen till att utföra patriarkala uppgifter som att ta hand om sina barn och jobba men vandra runt i naturen och fota det kunde hon.
Visst är hon produktiv men Problemet är ju bara att produktiviteten bara visar sig i form av vaginakonst och saker hon tycker är kul, vilket inte tillför samhället ett skit.
Den största bedriften i hennes liv är att hon fått en egen tråd på fb, förutom att hon lyckats byta frisyr! Något som är få kvinnor förunnat där dom trippar runt i sina, av patriarkatet, godkända håruppsättningar.
Senast redigerad av ThisIsTheZodiac 2013-11-10 kl. 11:58.
Kuken penetrerar, precis som en kniv eller en kula penetrerar.
En kula penetrerar kroppen i en hastighet av 300-1200 meter per sekund för att sedan tillfoga skador i vävnad, mjukdelar och organ. Vad har människan haft för sex egentligen?
Citat:
Kuken frågar inte om lov utan tar vad den vill ha. Om du inte vill måste du göra motstånd, säga nej.
Kuken är ett organ som består av två svällkroppar, det är snarare det manliga testosteronet som tar vad hen vill ha isånafall, om man nu känner att man måste antyda att alla hen är våldtäktshen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!