Flashback bygger pepparkakshus!
2013-11-01, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletPlit
Måste vara irriterande om man som Uppsalabo tvingas medverka att betala hennes uppehälle... och som tack blir man utskälld av henne.... sen betalar ju Uppsalaborna även hennes kollega Helenas uppehälle: hon som vill utrota Cismännen.... farsoten sprider sig i Uppsala. Bli sjukskriven och blohha/twittra ut ditt hat hela dagen.

Bättre att de är upptagna på twitter, där man har koll på ungefär vad de kostar, än att de får för sig att börja göra saker i verkligheten. Tänk er vad Fanny och Helena skulle kunna ställa till med om de fick för sig att börja göra saker i verkligheten.
Citera
2013-11-01, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Bättre att de är upptagna på twitter, där man har koll på ungefär vad de kostar, än att de får för sig att börja göra saker i verkligheten. Tänk er vad Fanny och Helena skulle kunna ställa till med om de fick för sig att börja göra saker i verkligheten.

Sant. Det kanske är det bästa. Jag har förstått att hon var en plåga på föreläsningarna i sin pol.kand, när tex kommunismen inte hyllades av läraren.
Citera
2013-11-01, 12:32
Medlem
Citat:
Sant. Det kanske är det bästa. Jag har förstått att hon var en plåga på föreläsningarna i sin pol.kand, när tex kommunismen inte hyllades av läraren.
Såpass? Har du några länkar där det går att gräva sig djupare ned i detta?
Citera
2013-11-01, 12:37
Medlem
Muertosans avatar
Sitter de alltså dag ut och dag in och tänker på det här? Skriver twitterinlägg om hur precis allt som kan förknippas med män är förtryck och ryggdunkar varann.

Såg att hon skrivit nåt om hur bra hon tyckte det var att den där Helena argumenterade ner folk på hennes blogg. Det hon länkade till var i princip detsamma som hennes egna svar på minsta kritik "Du är för dum för att det ska vara värt att svara läs det här (länk till nåt gammalt blogginlägg)". Att stoppa fingrarna i öronen och skrika "du är dum" är verkligen argumentation på hög nivå.

Hon verkar dessutom lite väl glad att bli sjukskriven. Visst är man sjuk så är det ju bra att alla papper och sånt är i ordning men det är ju mer tur i oturen, man firar ju inte precis att livet suger. Jag själv är förtidspensionerad och det var en lättnad när jag till slut fick veta att jag får min sjukersättning men i samma stund kändes det som "Jaha, nu då? Jag vill också bidra med något, varför ska alla betala för mig?" Fanny däremot verkar se det mer som "Yes, nu kan jag glida runt ett tag till på andras bekostnad, fan vad glassigt". Förtryck är hemskt men att pissa på de som verkligen är sjuka är helt okej. Vidriga människa.
Citera
2013-11-01, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Såpass? Har du några länkar där det går att gräva sig djupare ned i detta?

Ber om ursäkt för brist på fakta angående detta, men här är en indikation på det i alla fall.
http://www.arsinoe.se/tag/statskunskap/

edit tillägg
Citera
2013-11-01, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muertosan
Sitter de alltså dag ut och dag in och tänker på det här? Skriver twitterinlägg om hur precis allt som kan förknippas med män är förtryck och ryggdunkar varann.

Såg att hon skrivit nåt om hur bra hon tyckte det var att den där Helena argumenterade ner folk på hennes blogg. Det hon länkade till var i princip detsamma som hennes egna svar på minsta kritik "Du är för dum för att det ska vara värt att svara läs det här (länk till nåt gammalt blogginlägg)". Att stoppa fingrarna i öronen och skrika "du är dum" är verkligen argumentation på hög nivå.

Hon verkar dessutom lite väl glad att bli sjukskriven. Visst är man sjuk så är det ju bra att alla papper och sånt är i ordning men det är ju mer tur i oturen, man firar ju inte precis att livet suger. Jag själv är förtidspensionerad och det var en lättnad när jag till slut fick veta att jag får min sjukersättning men i samma stund kändes det som "Jaha, nu då? Jag vill också bidra med något, varför ska alla betala för mig?" Fanny däremot verkar se det mer som "Yes, nu kan jag glida runt ett tag till på andras bekostnad, fan vad glassigt". Förtryck är hemskt men att pissa på de som verkligen är sjuka är helt okej. Vidriga människa.

Det är det jag tycker är hemskt, när de som inte är sjuka blir lyckliga över att få in pengar utan att göra något och utan att vara sjuka; det drabbar de som verkligen behöver detta, tex kanske du.

Det är som du skriver en känsla av lycka hos henne att vara sjukskriven, eftersom stålar kommer in.
Citera
2013-11-01, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muertosan

Det är ju en del av hennes dröm för det postrevolutionära samhället. Att hon ska få betalt för att sitta och producera obakade teorier hela dagarna.
Citera
2013-11-01, 13:54
Medlem
Fanny fortsätter.
https://twitter.com/sinoes/status/396256990281740288
Hur var det nu med att inte generalisera sina egna erfarenheter, eller var det bara män som inte fick göra det?
Citera
2013-11-01, 14:27
Medlem
TWITTER idag:
Jag hatade mig själv för att jag var så krävande, vilket gjorde mig ännu mer krävande. Mitt behov av bekräftelse blev enormt.

Istället för att värdesätta mig själv och mitt mående kände jag bara skuld och skam. Det fick mig att må ännu sämre.

Hm... undrar om hon inser själv att det är hon som styr över sitt eget mående till stor del nu....dvs att det inte är Patriarkatet?

Då kanske hon hittar ut ur sitt tillstånd under den våta tunga filten Patriarkatet, som plågar henne.

Fast tesen är väl att allt som är dåligt är Patriarkatets fel och allt som är bra är hennes egen förtjänst.

Men vad anser hon då om Jack Dorsey, grundaren till Twitter?
Är han en förtryckare? Eller är hans hennes räddning? Hennes liv går ju ut på att twittrar? Svåra frågor för Fanny..
Schhh, säg inget. Hon skulle hamna i psykos om hon visste att det var Patriarkatet som låg bakom detta. Allt för att ha koll på henne.
Senast redigerad av TrolletPlit 2013-11-01 kl. 14:31.
Citera
2013-11-01, 15:10
Medlem
Citat:
TWITTER idag:
Jag hatade mig själv för att jag var så krävande, vilket gjorde mig ännu mer krävande. Mitt behov av bekräftelse blev enormt.

Istället för att värdesätta mig själv och mitt mående kände jag bara skuld och skam. Det fick mig att må ännu sämre.

Hm... undrar om hon inser själv att det är hon som styr över sitt eget mående till stor del nu....dvs att det inte är Patriarkatet?

Då kanske hon hittar ut ur sitt tillstånd under den våta tunga filten Patriarkatet, som plågar henne.

Fast tesen är väl att allt som är dåligt är Patriarkatets fel och allt som är bra är hennes egen förtjänst.

Men vad anser hon då om Jack Dorsey, grundaren till Twitter?
Är han en förtryckare? Eller är hans hennes räddning? Hennes liv går ju ut på att twittrar? Svåra frågor för Fanny..
Schhh, säg inget. Hon skulle hamna i psykos om hon visste att det var Patriarkatet som låg bakom detta. Allt för att ha koll på henne.

Hon är som en roulettkula som snurrar omkring bland siffrorna men aldrig stannar.
Citera
2013-11-01, 15:34
Medlem
Citat:
TWITTER idag:

...
Så istället för att börja göra saker som hon kan känna sig stolt över, så är hennes copingstrategi att sitta och spy galla över allt och alla på twitter och på sin blogg.
Citera
2013-11-01, 16:42
Medlem
Det är synd om henne, självklart.

Problemet är ju att hon skrivit på sin blogg i många år och det hjälper ju inte tydligen.
Att hon inte klarar stress för det förtryck hon tycker sig vara utsatt för är väl ett ganska tydligt tecken på psykisk sjukdom. Om jag trodde mig blev förtryckt av det ondskefulla pluttfolket så klart jag inte skulle tolkas vara frisk.
I och med att hon tror på Patriarkatet så finns det väl inget hopp för tjejen ifråga. Sorgligt. Något som inte finns kan ju inte bara försvinna.

Att hon måste positiva kommenterar från medfeminister, för att överleva, är ju också väldigt sorgligt.
Ja, usch, stackars Fanny, det blir ju som att vara med om en freakshow. Hon måste skriva offentligt och göra folk upprörda för att få medhåll av en promille för att överleva. Suck suck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in