Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-27, 00:05
  #2353
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Har folket helt slutat intressera sig för Fanny Åström?

Jag tycker att hennes instagram är vansinnigt rolig.

https://www.instagram.com/p/BioE99qH...y=fannyarsinoe
https://www.instagram.com/p/Bimb7zLH...y=fannyarsinoe

Var det inte Fanny som krävde att hennes pojkvän istället för att försöka lösa problemen bara skulle stötta henne i att hon skulle ligga på golvet och gråta?

Är det kanske så att egentligen så tänder Fanny på riktiga machomän, avskyr fjolliga känslomän och får inte det att gå ihop med sin feministiska övertygelse?
jag tror att Fanny tänder på såna här ensamma superhjältar & manliga förebilder
https://www.instagram.com/p/BjxxEuNH...y=fannyarsinoe
Samt lite fiosofier om feministisk naturism kontra voyuerism.

Han tittar på mig med badräkten på som om han hade röntgenblick
Lösningen: Jag tar av mig badräkten i rent självförsvar
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-06-27 kl. 00:31.
Citera
2018-06-27, 19:13
  #2354
Medlem
Vaffeljarns avatar
Fanny verkar vara en av få feminister som faktiskt lever som hon lär. Det skall hon ha cred för.
Citera
2018-07-12, 11:07
  #2355
Medlem
Återigen kommer Fanny med enkelriktade och onyanserade påståenden.

(Hej heeeej Fannyyyy *screenshotvinkar*)

"Jag säger inte att man är pedofil om man tycker att kvinnor som inte rakar sig är frånstötande men något slags problem med kvinnligt åldrande det har man ju."

https://twitter.com/sinoes/status/1016302988216930304

Alla ickekvinnor som rakar sig har alltså också "problem" med sitt åldrande? Vi kan inte bara inrätta teser om en singulär samhällsgrupp när det gäller kroppsliga preferenser och rutiner som berör samtliga. Hur ska du lösa upp den här knuten, Fanny? Du säger att hårborttagning hos MÄNNISKOR grundar sig i att VI har problem med att åldras. Om du ser dig om i samhället, blir det inte ganska uppenbart att hårborttagning initialt kommer från ytliga sociala normer, något som skiljer sig ordentligt från ett argument som uteslutande betonar problem med åldrande?

(Hej heeeej Fannyyyy *screenshotvinkar*)

Att föredra hårlöshet är ett djupt och komplicerat rotat personligt val, och visst kan det i det sällsynta fall vara åldersnoja inblandad, men garanterat talar vi om en förkrossande majoritet vars val grundar sig i ytliga böjelser. Folk rakar sig främst för att de då känner sig mer attraktiva, och för att de kan känna sig säkra på att de uppfattas som mer attraktiva just för att vi lever i denna ytliga sociala norm. Den normen har du VALT att stå utanför, Fanny! Men i och med det valet kan du inte bli grinig för att det anses frånstötande och börja formulera fantasiorsaker som mer eller mindre smutskastar normgruppen. Det får dig verkligen att framstå moraliskt rudimentär och bitter.

(Och Fanny, det är klart att du innerst inne vill säga att hårdissande män är pedofiler! Du vill, men du verkar ha utvecklat tillräcklig självbehärskning. Bra för dig!)
Citera
2018-07-22, 00:33
  #2356
Medlem
Tlagnojs avatar
Tycker det är skitkul att all skit Fanny skriver om män passar in på nidbilden av vänster-män som är helt feminiserade. Det är de mest tragiska amöba-männen jag nånsin läst om, som gnäller och grinar och är mesar. Skitkul.
Citera
2018-07-24, 17:40
  #2357
Medlem
FJLGs avatar
Fanny och hennes flickvän har flyttat ihop.
Undrar hur länge det kommer hålla.
Citera
2018-07-25, 21:01
  #2358
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG
Fanny och hennes flickvän har flyttat ihop.
Undrar hur länge det kommer hålla.

Ungefär lagom till att Fanny kör sin första tenta skulle jag tippa.
Citera
2018-08-02, 17:29
  #2359
Medlem
Förbittrade Fanny verkar extra hatfull runt pride. Extra många edgy citat och "tuffa" SCUM-referenser (), hysteriska påståenden och gnälliga utfall. Aw.

(Heeeej heeej Fannyyyy *screnshot-vinkar*)

Antagligen för att pride som koncept så klart bekräftar all kärlek och hatfabriken Fanny gillar inte att män ingår där
Citera
2018-08-23, 10:29
  #2360
Medlem
Det var länge sedan det skrevs något om Fanny.
https://www.instagram.com/p/BmvhdBUH...y=fannyarsinoe Notera att hon aldrig nämner att hon upptäckte att hon var lesbisk. Hon har bara bestämt sig för att hon är lesbisk. Anar vi att hon försöker övertyga sig själv konstant om att hon är lesbisk, egentligen är hon inte det.
Citera
2018-09-09, 15:08
  #2361
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Ungefär lagom till att Fanny kör sin första tenta skulle jag tippa.
Vad menar du?
Citera
2018-09-09, 16:24
  #2362
Medlem
moralhoras avatar
Jag var lite förvånad att se kvinnan i Swedish Elephant; hon känns lite retro numera.

Så, hon är lesbisk numera? Good for her.
Citera
2018-09-11, 13:26
  #2363
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Vad menar du?

Fanny har ju börjat plugga till sjuksköterska. Så jag tror att hennes nya relation kommer att hålla fram till att hon kör på sin första tenta.
Citera
2018-09-11, 14:53
  #2364
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Fanny har ju börjat plugga till sjuksköterska. Så jag tror att hennes nya relation kommer att hålla fram till att hon kör på sin första tenta.
Jag försöker se in i den paradoxala icke-stringent utvecklings-störda feminismen och undrar varför hon väljer ett typiskt yrke där kvinnan har en omvårdande roll?, kvinnosjukhuset & kvinnofängelset?, det är inte att göra egocentrisk karriär på något sätt o vis... för inte kan det väl vara så att det handlar om hennes personlighet får styra yrkesval?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback