2015-02-19, 18:25
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Detta inlägg hade hon tydligen lagt upp på sin Twitter. Fanny lever för den här typen av uppmärksamhet. Så mycket annat verkar hon inte ha att glädjas över.

Hoh, hatinlägget ovan kan lika gärna vara skrivet av Fanny själv under falskt konto.
Citera
2015-02-19, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Hoh, hatinlägget ovan kan lika gärna vara skrivet av Fanny själv under falskt konto.

Jag tro faktiskt hon är så sjuk.
Citera
2015-02-19, 20:02
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrBormann
Känns som att det går trögt för Fanny.

Hon körde på rätt hårt med "lesbisk"-grejen ett tag, men ingen verkar ha brytt sig nämnvärt. Nu försöker hon provocera om att folk kan ångra att de har skaffat barn, men ingen verkar bli nämnvärt provocerad, så Fanny får själv berätta hur provocerade folk blir.

Nä, hennes 15 minutes of fame är över nu. Det finns många som gör samma sak som hon, fast bättre, så dags att ta till nya grepp om internetkändisskapet ska överleva.

Typiskt beteende för personer med bekräftelsebehov, sådana söker ju sig gärna in i nya realtioner hela tiden något som Fanny också verkar göra. Det är lite synd om henne faktiskt, hon kan inte må bra. Lite av en narcissist.
Citera
2015-02-19, 20:34
Medlem
HannaLees avatar
Av alla vansinniga saker som stör mig med denna människa, bl.a. att hon tyvärr delar könstillhörighet med mig (även om hon nog inte håller med mig, hon är säkert en sån där "könlös" lull-lull-typ), är det hur hon konsekvent vägrar skriva "man" och alltid skriver "en". Satt vid ett kurstillfälle med just sådana människor, som på allvar menade att de undvek använda ordet "man" för att stödja kampen för "jämlikhet". Jag skrattade till högt när de sa det, tänkte mig inte för riktigt...stämningen blev kort sagt skitnödig.
Men...liksom...What the actual fuck!??
Citera
2015-02-19, 21:57
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HannaLee
Av alla vansinniga saker som stör mig med denna människa, bl.a. att hon tyvärr delar könstillhörighet med mig (även om hon nog inte håller med mig, hon är säkert en sån där "könlös" lull-lull-typ), är det hur hon konsekvent vägrar skriva "man" och alltid skriver "en". Satt vid ett kurstillfälle med just sådana människor, som på allvar menade att de undvek använda ordet "man" för att stödja kampen för "jämlikhet". Jag skrattade till högt när de sa det, tänkte mig inte för riktigt...stämningen blev kort sagt skitnödig.
Men...liksom...What the actual fuck!??

Håller med och de som går i taket för att en pizzeria har "tjejpizzor" visst det anser jag också vara illa men det är enligt mig bara att bojkotta pizzerian. Jag som feminist anser att det finns så mycket värre saker att strida om än huruvida en pizza säljer "tjejpizzor" eller inte. det känns lite befängt att skrika om det då det samtidigt pågår så mycket värre förtryck mot kvinnor här i Sverige men framförallt ute i världen.

Hon och hennes vänner får gärna anse att jag lever under ett förtryck som jag inte vill erkänna eller veta om då jag mer än gärna går upp på morgonen och brer mackor till mon pojkvän då han ska till jobbet, då jag gör matlådor åt honom och liknande. Sådana som hon vägrar förstå att man kan välja visa saker fritt även om det skulle kunna anses som "förtryck" Alla heterosexuella relationer är inte ojämställda mot kvinnan.
Citera
2015-02-20, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Håller med och de som går i taket för att en pizzeria har "tjejpizzor" visst det anser jag också vara illa men det är enligt mig bara att bojkotta pizzerian. Jag som feminist anser att det finns så mycket värre saker att strida om än huruvida en pizza säljer "tjejpizzor" eller inte. det känns lite befängt att skrika om det då det samtidigt pågår så mycket värre förtryck mot kvinnor här i Sverige men framförallt ute i världen.

Hon och hennes vänner får gärna anse att jag lever under ett förtryck som jag inte vill erkänna eller veta om då jag mer än gärna går upp på morgonen och brer mackor till mon pojkvän då han ska till jobbet, då jag gör matlådor åt honom och liknande. Sådana som hon vägrar förstå att man kan välja visa saker fritt även om det skulle kunna anses som "förtryck" Alla heterosexuella relationer är inte ojämställda mot kvinnan.

Tjejpizza och "en" är ju inte riktigt samma sak. Även om att bry sig om "tjejpizzza" är sjukt skitnödigt och konstigt med tanke på vilka problem människor har i samhället är det ju ändå något man kan ta på, att börja politisera språk utan anledning är ju bara konstigt, inte ens den mest skitnödiga kan ju bli kränkt av "man".
Citera
2015-02-22, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer

Cosmic Dancer: Lite konfunderad över att du har en man som profilbild(?) Men strunta i det. Som den MAN jag är kan jag säga att jag beundrar dig och blir rörd över att du frivilligt går upp på morgonen och gör matlåda åt din pojkvän. Vad fint !!! Som du säger så är det inget förtryck. Jag antar väl att du älskar din pojkvän och du gör det av omtänksamhet. Du har själv valt det. Det är INTE ett tecken på "kvinnlig underkastelse", "att kvinnan ska lyda mannen" eller sånt larv. (som du säger så finns det säkert många feminister som vill ha det till det)

Lika lite som om en kvinna kommer hem extra sent från jobbet en kväll och är trött, och hennes man har varit ledig och vet att hon haft en hård dag. Låt säga att mannen överraskar henne och har lagat en extra fin middag åt henne, och gjort i ordning ett varmt bad åt henne. De äter middagen tillsammans. Sen säger han: "Älskling, du har haft en lång jobbig dag. Lämna disken till mig."

Är han en kuvad toffel då?
Nej!
Han vill bara visa hur mycket han älskar sin kvinna. Han vill skämma bort henne lite, visa omtänksamhet och ömhet.

Det du skrev Cosmic Dancer, att du av fri vilja går upp och gör matlåda åt din pojkvän, det var det gulligaste, finaste jag sett på länge.
Mitt i all denna debatt om idiotiska manshatande feminister, och hur mycket jag hatar dom, så var din gulliga story ett väldigt skönt upplyftande avbrott mitt i allt detta hat.

Du bevisar verkligen att alla feminister INTE är idioter, långtifrån.

Hade jag en flickvän som gjorde matlåda åt mig på morgonen, så skulle det inte få mig att känna mig överlägsen, "macho". Jag skulle bara känna mig väldigt älskad, och jag skulle ge henne mycket kärlek tillbaka.

Jag hoppas din pojkvän vårdar dig ömt.
Citera
2015-02-22, 07:58
Medlem
Citat:
Detta inlägg hade hon tydligen lagt upp på sin Twitter. Fanny lever för den här typen av uppmärksamhet. Så mycket annat verkar hon inte ha att glädjas över.

NoTruce: Du skriver "Detta inlägg hade hon..." Vilket inlägg menar du? Jag tror att du kanske glömde skicka med en länk till inlägget du syftar på...? Eller har jag missförstått nåt..?

MVH Mr Kint, the gentleman who disposed of Saul Berg
Senast redigerad av VerbalKSKint2 2015-02-22 kl. 08:08.
Citera
2015-02-22, 09:00
Medlem
William Hainess avatar
Men hon är ju dum i huvudet. <- summerar hela tråden
Citera
2015-02-22, 12:28
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av VerbalKSKint2
NoTruce: Du skriver "Detta inlägg hade hon..." Vilket inlägg menar du? Jag tror att du kanske glömde skicka med en länk till inlägget du syftar på...? Eller har jag missförstått nåt..?

MVH Mr Kint, the gentleman who disposed of Saul Berg

Glöm min fråga NoTruce. Nu vet jag vad du menar. Jag såg på Twitter.

MVH
Citera
2015-02-22, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Men hon är ju dum i huvudet. <- summerar hela tråden

Ja hon är dum i huvudet, och det inser både män och kvinnor, men inte hon själv, stackar'n.
Citera
2015-02-22, 15:33
Medlem
Jugdishs avatar
Briljant...verkligen briljant.

http://www.arsinoe.se/som-kvinna-far...hela-ansvaret/

Skrivet av en människa(?) som inte tar det minsta ansvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in