Citat:
Ursprungligen postat av
cosmic_dancer
Håller med och de som går i taket för att en pizzeria har "tjejpizzor" visst det anser jag också vara illa men det är enligt mig bara att bojkotta pizzerian. Jag som feminist anser att det finns så mycket värre saker att strida om än huruvida en pizza säljer "tjejpizzor" eller inte. det känns lite befängt att skrika om det då det samtidigt pågår så mycket värre förtryck mot kvinnor här i Sverige men framförallt ute i världen.
Hon och hennes vänner får gärna anse att jag lever under ett förtryck som jag inte vill erkänna eller veta om då jag mer än gärna går upp på morgonen och brer mackor till mon pojkvän då han ska till jobbet, då jag gör matlådor åt honom och liknande. Sådana som hon vägrar förstå att man kan välja visa saker fritt även om det skulle kunna anses som "förtryck" Alla heterosexuella relationer är inte ojämställda mot kvinnan.
Cosmic Dancer: Lite konfunderad över att du har en man som profilbild(?) Men strunta i det. Som den MAN jag är kan jag säga att jag beundrar dig och blir rörd över att du frivilligt går upp på morgonen och gör matlåda åt din pojkvän. Vad fint !!! Som du säger så är det inget förtryck. Jag antar väl att du älskar din pojkvän och du gör det av omtänksamhet. Du har själv valt det. Det är INTE ett tecken på "kvinnlig underkastelse", "att kvinnan ska lyda mannen" eller sånt larv. (som du säger så finns det säkert många feminister som vill ha det till det)
Lika lite som om en kvinna kommer hem extra sent från jobbet en kväll och är trött, och hennes man har varit ledig och vet att hon haft en hård dag. Låt säga att mannen överraskar henne och har lagat en extra fin middag åt henne, och gjort i ordning ett varmt bad åt henne. De äter middagen tillsammans. Sen säger han: "Älskling, du har haft en lång jobbig dag. Lämna disken till mig."
Är han en kuvad toffel då?
Nej!
Han vill bara visa hur mycket han älskar sin kvinna. Han vill skämma bort henne lite, visa omtänksamhet och ömhet.
Det du skrev Cosmic Dancer, att du av fri vilja går upp och gör matlåda åt din pojkvän, det var det gulligaste, finaste jag sett på länge.
Mitt i all denna debatt om idiotiska manshatande feminister, och hur mycket jag hatar dom, så var din gulliga story ett väldigt skönt upplyftande avbrott mitt i allt detta hat.
Du bevisar verkligen att alla feminister INTE är idioter, långtifrån.
Hade jag en flickvän som gjorde matlåda åt mig på morgonen, så skulle det inte få mig att känna mig överlägsen, "macho". Jag skulle bara känna mig väldigt älskad, och jag skulle ge henne mycket kärlek tillbaka.
Jag hoppas din pojkvän vårdar dig ömt.