2015-03-20, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrBormann
Väntat, förstås. Hade hon tänkt göra det på riktigt hade det redan varit gjort.

Du måste vara 25 för att få sterilisera dig i Sverige.
Citera
2015-03-20, 07:08
Medlem
Hon har definitivt ingen humor, kanske för att hon inte orkar kliva ut ur sina egna tankebanor. För några månander sedan skrev hon ett rätt rörigt blogginlägg där hon hävdade att egenskaperna/erfarenheterna "att vara man" och "att vara kvinna" egentligen är renodlade språkliga konstruktioner som tilldelats av männen/Patriarkatet, och därmed kan mannen inte ha någon inre kärna som har något med manlighet att göra (hängde ni med nu?). Mannen är bara ett tomt skal av skit och pitt, det manliga genuset är i grunden tomt. Om det resonemanget hade varit konsekvent skulle det naturligtvis betyda att också bilder av det kvinnliga, kvinnliga erfarenheter etc i grunden är icke-könade, men vi vet redan att det inte är dit Fanny vill komma - det skulle ju undergräva alla hennes och hennes kompisars anspråk på att ha en förtryckt grupp kvinnor att befria. Well, jag kommenterade ganska kort under den där posten med orden:

"Nu förstår jag varför Ulf Lundell gjorde en låt som hette "Man Igen". Det måste ju handla om att han på nytt tilldelats rätten att få vara man, eller att få sitta i den positionen - av Fanny eller av någon annan radikalfeminist. Så sant, så smart!"

Det var naturligtvis givet att den inte skulle ta sig igenom hennes filter, hon stoppar i princip alla kommentarer som är tydligt kritiska till det hon säger, men jag räknade med att hon skulle läsa den och kanske lägga upp en skärmdump på twitter. Det gjorde hon också, med en lam kommentar av typen "så onödigt va?". Mer stelt och oförmöget att ta del av ett skämt kan det knappast bli, och nog satte min kommentar fingret på det omöjliga i hennes teorier?
Senast redigerad av HepCat-X 2015-03-20 kl. 07:11.
Citera
2015-03-20, 09:04
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Hon har definitivt ingen humor, kanske för att hon inte orkar kliva ut ur sina egna tankebanor. För några månander sedan skrev hon ett rätt rörigt blogginlägg där hon hävdade att egenskaperna/erfarenheterna "att vara man" och "att vara kvinna" egentligen är renodlade språkliga konstruktioner som tilldelats av männen/Patriarkatet, och därmed kan mannen inte ha någon inre kärna som har något med manlighet att göra (hängde ni med nu?). Mannen är bara ett tomt skal av skit och pitt, det manliga genuset är i grunden tomt. Om det resonemanget hade varit konsekvent skulle det naturligtvis betyda att också bilder av det kvinnliga, kvinnliga erfarenheter etc i grunden är icke-könade, men vi vet redan att det inte är dit Fanny vill komma - det skulle ju undergräva alla hennes och hennes kompisars anspråk på att ha en förtryckt grupp kvinnor att befria. Well, jag kommenterade ganska kort under den där posten med orden:

"Nu förstår jag varför Ulf Lundell gjorde en låt som hette "Man Igen". Det måste ju handla om att han på nytt tilldelats rätten att få vara man, eller att få sitta i den positionen - av Fanny eller av någon annan radikalfeminist. Så sant, så smart!"

Det var naturligtvis givet att den inte skulle ta sig igenom hennes filter, hon stoppar i princip alla kommentarer som är tydligt kritiska till det hon säger, men jag räknade med att hon skulle läsa den och kanske lägga upp en skärmdump på twitter. Det gjorde hon också, med en lam kommentar av typen "så onödigt va?". Mer stelt och oförmöget att ta del av ett skämt kan det knappast bli, och nog satte min kommentar fingret på det omöjliga i hennes teorier?

Om det nu är så Fanny säger så kan man ju undra varför hon varit ihop med män. Varför vara ihop med ett tomt skal som enbart har en pitt att "stoltsera" med
Citera
2015-03-20, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Om det nu är så Fanny säger så kan man ju undra varför hon varit ihop med män. Varför vara ihop med ett tomt skal som enbart har en pitt att "stoltsera" med

För att patriarkatet.

Om det inte finns någon rationell förklaring kan man alltid skylla på patriarkatet, oavsett vad det gäller.
Citera
2015-03-20, 12:02
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Människan ifråga öser ur sig namedropping.
Hon påstår vidare att LISP är ett lågnivåspråk, vilket det möjligen är om du programmerar på en LISPmaskin. Vidare verkar hon inte ha förstått att MVC inte är en teknik, utan ett designmönster.
Hon säger sig ha erfarenhet av RUST, ett språk som lanserades första gången 2012, och som därefter har genomgått massvis av förändringar.
Hon är ~20 år gammal och påstår sig ha 7+ års erfarenhet, inte av Linux utan av UNIX. Någonting jag ställer mig otroligt skeptisk till.
http://ask.fm/vitt_fluff/answer/126020131483 Läs dessutom det här, och tänk på att den allra allra första releasen av Ubuntu kom ut i Oktober 2014.
Den första releasen av Ubuntu kom i oktober 2004, inte 2014.
Citera
2015-03-20, 12:28
Medlem
"Mångårig erfarenhet av systemadministration" och "7+ års erfarenhet av UNIX och Unix-liknande miljöer" låter rätt mycket överbud när man tänker på att personen är runt 20 år och har haft ett par mycket korta jobb (förmodligen vick eller tillfälliga projekt) på högst två månader vardera plus ett halvårslångt jobb i England, det senare förmodligen som biträdande programmerare vad jag kan se. Hon skippade utbildningen för att hon ansåg sig för smart på datorer för att plugga på universitet: hmmm...det är nog inte lika gångbart nu som på Framfab-tiden. Men visst, skriver man CV kan det vara rätt att ta i från tårna - hon har ju inget att förlora.
Senast redigerad av HepCat-X 2015-03-20 kl. 12:31.
Citera
2015-03-20, 13:23
Medlem
Färsk tweet av Fanny:

"Usch jag har nog också tillkommit via heterosex. Bläääääää"

Det finns mycket att sörja över, många former av patriarkalt förtryck...
Citera
2015-03-20, 14:08
Medlem
glimmandes avatar
Citat:

Men hon är väl ingen lesbian? Eller sysslar hon med politisk lesbianism?
Citera
2015-03-20, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Men hon är väl ingen lesbian? Eller sysslar hon med politisk lesbianism?

Vad jag förstår anser hon att lesbiska relationer är ett politiskt statement i sig: riktiga kvinnor är för coola och medvetna för att ha sex (eller leva ihop) med några andra än kvinnor. Att vara ihop med män är ett nederlag. det är att bli bakbunden och lurad. På bloggen har hon varit mycket tydlig med att hon anser heterorelationer essentiellt förtryckande rakt upp och ner.
Citera
2015-03-20, 14:54
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Vad jag förstår anser hon att lesbiska relationer är ett politiskt statement i sig: riktiga kvinnor är för coola och medvetna för att ha sex (eller leva ihop) med några andra än kvinnor. Att vara ihop med män är ett nederlag. det är att bli bakbunden och lurad. På bloggen har hon varit mycket tydlig med att hon anser heterorelationer essentiellt förtryckande rakt upp och ner.

Visar på en grundläggande skillnad mellan män och kvinnor. Ska väldigt mycket till för att en man ska bli politisk bög. För många kvinnor så verkar det vara ett realistiskt alternativ.

Så länge som hon blir glad av det så är det ok. I min ungdom så kände jag kvinnor som satsade på politisk lesbianism. Var mest skadligt för dem då de egentligen hade behov av män. Men med rätt attityd så funkar det säkert.

Risken finns att hon aldrig blir fri ifrån politiska statements. På sin blogg så politikar hon sig. Sedan via studier och karriärval. Sedan hem till en relation som enbart finns pga politiska överväganden. Med ett sådant liv så blir det nog rejält virrigt om man ens för fem sekunder tvekar på ens vägval i livet.

Om jag var hon så skulle jag skapa olika sfärer. T ex en ickepolitisk sfär för familj och vänner och en politisk sfär för politik. En träningssfär för träning. Lite mer ifrån varandra frikopplade delar i livet.

Citat:
Ursprungligen postat av Fanny
Att som kvinna älska uteslutande kvinnor sätter en i en speciell position i patriarkatet, en position som är väldigt osynliggjord och om jag tror har en potential att vara revolutionär. Därför ser jag behovet av lesbisk separatism. Risken jag ser med att även ha med bisexuella är att det börjar diskuteras relationer med män, vilket är just vad gruppen syftar till att komma ifrån.

Vet inte om flator som drar sig undan för att enbart umgås med andra radikalfeministiska flator egentligen är så revolutionärt. Kanske funkar för individerna i gruppen. För samhället som helhet så blir en osynlig grupp ännu mer osynlig.
Senast redigerad av glimmande 2015-03-20 kl. 15:04.
Citera
2015-03-20, 17:32
Medlem
Citat:
Färsk tweet av Fanny:

Det finns mycket att sörja över, många former av patriarkalt förtryck...

Nog tillkommit? Hur tror hon annars att hon kom till världen? I det här fallet så beklagar jag dock också att hon kom till via heterosex...
Citera
2015-03-20, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Sen är det såhär att en viss typ av kvinnor söker sig och dras till skitstövlar. De är gång på gång i relationer där de på ett eller annat sätt blir illa behandlade. Fanny är kanske en sådan dam. Jag må vara feminist men jag förstår att jag som kvinna har också ett ansvar i mina relationer. Det är jag som väljer mina partners och måste då se till att det är bra killar.

Exakt, bara för att hon har problem från början och därför väljer fel män så säger det ingenting om hur alla män är. Man är väl inte utan möjlighet att fatta eget beslut och styra sitt eget liv bara för att man är kvinna? Du behöver inte vara med fel män om du inte vill. Det är konstigt att hon som anser att kvinnan är bättre än mannen inte tar ansvar för sitt eget liv utan bara gnäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in