Hon har definitivt ingen humor, kanske för att hon inte orkar kliva ut ur sina egna tankebanor. För några månander sedan skrev hon ett rätt rörigt blogginlägg där hon hävdade att egenskaperna/erfarenheterna "att vara man" och "att vara kvinna" egentligen är renodlade språkliga konstruktioner som tilldelats av männen/Patriarkatet, och därmed kan mannen inte ha någon inre kärna som har något med manlighet att göra (hängde ni med nu?). Mannen är bara ett tomt skal av skit och pitt, det manliga genuset är i grunden tomt. Om det resonemanget hade varit konsekvent skulle det naturligtvis betyda att också bilder av det kvinnliga, kvinnliga erfarenheter etc i grunden är icke-könade, men vi vet redan att det inte är dit Fanny vill komma - det skulle ju undergräva alla hennes och hennes kompisars anspråk på att ha en förtryckt grupp kvinnor att befria. Well, jag kommenterade ganska kort under den där posten med orden:
"Nu förstår jag varför Ulf Lundell gjorde en låt som hette "Man Igen". Det måste ju handla om att han på nytt tilldelats rätten att få vara man, eller att få sitta i den positionen - av Fanny eller av någon annan radikalfeminist. Så sant, så smart!"
Det var naturligtvis givet att den inte skulle ta sig igenom hennes filter, hon stoppar i princip alla kommentarer som är tydligt kritiska till det hon säger, men jag räknade med att hon skulle läsa den och kanske lägga upp en skärmdump på twitter. Det gjorde hon också, med en lam kommentar av typen "så onödigt va?". Mer stelt och oförmöget att ta del av ett skämt kan det knappast bli, och nog satte min kommentar fingret på det omöjliga i hennes teorier?