Citat:
Ursprungligen postat av
DjPutte
Sitter och lyssnar p Janne & Jessica och dem visa bra synk i sndningen, Floskler kommer inte frn Janne och Jessica r en uppgradering frn Wiberg!
Jisses detta r en ocean som r vassare n SVT mys pys tomtar!
Lyssnar du inte p sndningen? Floskler och sjlvklarheter var det enda som kom ur Jannes mun, i synnerhet nr Jessica lmnade honom och den brittiska kommenteringen han hade i hrlurarna upphrde efter kare 35, d blev det enda han klarade av att rabbla tider. Han kan inte sga ngonting om karna, fr han kan och vet ingenting om sporten.
Citat:
Ursprungligen postat av
DjPutte
Man hade vl kunnat stta Tobias Lyon med Jessica i Levi ocks men nu blev det som s hr!
Du menar han som hela tiden sitter och spelar dum jmte Andreas i MotoGP-sndningarna, eftersom han helt saknar sjlvfrtroende? Jo tack, ingen av mina motorcykelvnner eller dom som likt mig fljt roadracing sen 80-talets andra halva uppskattar den sopan. Han bevisade ju sig under OS fr ngra r sedan, nr han skulle kommenterade kanot och nstan satt och grt ver att han inte visste nnting.
Citat:
Ursprungligen postat av
MannenP
Janne r ju bra, snackar inte s mycket strunt.
Lter mest ljligt. Pernilla r bttre.
Anledningen att Janne inte pratar s mycket r fr att han inte kan ngot, Fagerlind r som ett vandrande uppslagsverk i jmfrelse. Vikarby lter som en lite osker skolflicka som knappt vet vad hon vill ha sagt, ingen pondus, ingen utstrlning, ingen talang fr kommentering. Bara Nent-anstllda och jubelidioter frsker ltsas som att hon r bttre n multisprkiga Wiberg, knner varenda en i alpina vrlden, extremt uppskattad och omtyckt av alla inom alpina cirkusen, kan allt, kan dra till med drpar-anekdoter om precis vad eller vem som helst, med nd med klass, och som bonus vrldens hrligaste rst och skratt. Bsta svenska kvinnliga vintersports-kommentatorn genom tiderna.
Citat:
Ursprungligen postat av
DjPutte
jessica gillar jag kanske lite mycket tugg men klar uppgradering frn Wiberg...
Jass du gillar sm oskra skolflickor utan pondus eller talang? Att du frsker ltsas om att hon r bttre n Wiberg avsljar dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
MacReady
Vikarby alldeles fr surrig. Men det r ocks dr vi har hamnat med ren. Vi har gtt frn bisittare till s.k experter och allt ska analyseras vilket innebr veranalyseringar. Varians existerar inte lngre utan allt ska ha en vetenskaplig frklaring. En annan fljdeffekt av denna inflation r att kommentatorn stller frgor som den redan vet svaret p bara fr att det tvunget ska vara expertens roll att frmedla vissa specifika saker vilket hmmar spontaniteten och frmedlar en knsla av sprkande efter mall.
Ovan r en perfekt beskrivning av Janne Blomqvist, Tobias Lyon och Katarina Hultling som frstr konstkningen. Enda sekunden nr det vl r ngot enkelt som dom kan, s kommenterar dom som om tittarna r femringar som ska utbildas om grunderna om och om igen, ingen frmga att vva in saker diskret i play-by-play-kommenteringen. Nsta sekund spelar dom dumma och stller frgor dom vet svaret p men inte klarar av att formulera frklaringen av ordentligt eller vva in i kommentering, s den bredvid som dom vet r huvudet ver dom fr kunna frklara det mer begripligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
DjPutte
Lite s r det ang Jessica men jag tror det r 1a sndningen och man vill s mycket s jag tror hon kommer pacea sig bttre vad det lider, Men frn hra Wiberg till Jessica r det en uppgradering totalt sett fr man hr Jessica vill frklara det djupare medans Wiberg r mossig och monoton i sina analyser....
Tidernas charmigaste och kunnigaste kvinnliga vintersports-kommentator r "mossig och monoton" i jmfrelse med lilla oskra skolflickan Vikarby som inte kan nnting annat n ur en kares insnade perspektiv? Du frstr att ingen gr p dina ord va?
Citat:
Ursprungligen postat av
sunessensommar
Bland annat av dessa anledningar uppskattar jag ofta den ensamme hybriden mest, som Gustafson i skridsko, Strandlund Tomsvik i tennis och Hartman i snooker.
Precis, Strandlund Tomsvik r en annan superb kvinnlig kommentator. Hon kan f mig att kolla p tennismatcher med spelare jag inte bryr mig om, fr att f lra sig lite.
Det r mrkligt att det alltid dyker upp s mycket osakliga verpositivt instllda apologeter i trdar om Viaplay's och Nent's tjnster p allehanda olika forum.
Som avslutning s brt Viaplay just feeden frn FIS, s man inte fr se bansttningen och karnas inspektering av banan infr k2 som hos Eurosport. Ytterligare ett nerkp jmfrt med tidigare ssonger tack vare Nent. Det r verkligen precis som det alltid har varit enda sen 1987 och ishockey-VM, allt MTG tar i med tng frstr dom.