2021-11-20, 11:37
Medlem
Alkibiadess avatar
Dligt att inte visa Sara Rasks k live.
Citera
2021-11-20, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
jessica gillar jag kanske lite mycket tugg men klar uppgradering frn Wiberg...

Studion r bra visst dem som sitter kvar i mossigheten frn SVT gillar inte det men fr min del s jobbar dem med sk green screen, Dem kan enklare stta upp stats och annat p vggarna dem har dvs man behver inga tv skrmar och annat lite snabbare och rappare info!
Teknik betyder inte mycket fr helheten. Fr mig r innehllet viktigare. Som sagt minimal skillnad enligt mig. Sen mste man tnka p att mys pyset och mossigheten r just det som den stora massan tittare vill ha. Man kan inte bygga ett tittarunderlag p vintersportnrdar frn flashback
Citera
2021-11-20, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunessensommar
Det frsta stycket r kanske det sannaste som skrivits om tv-sportskommentering p Flashback.

Bland annat av dessa anledningar uppskattar jag ofta den ensamme hybriden mest, som Gustafson i skridsko, Strandlund Tomsvik i tennis och Hartman i snooker.

Hehe, det var ett gott betyg!

Bra exempel. ven om jag fredrar ett riktigt bra par. Som Strmmer/Rnnlund s krvs det ett samspel fr att det ska vara bttre.
Plex som ett fint exempel ocks. Inte fr att jag minns hans kommentering men inte kan jag knna att man saknade ngon som frklarade teknikaliteterna nr han refererade Stenmark? Han kom mycket lngt p sin lskvrdhet och stora beskrivningsfrmga.
Citera
2021-11-20, 12:15
Medlem
Citat:
Sitter och lyssnar p Janne & Jessica och dem visa bra synk i sndningen, Floskler kommer inte frn Janne och Jessica r en uppgradering frn Wiberg!

Jisses detta r en ocean som r vassare n SVT mys pys tomtar!

Lyssnar du inte p sndningen? Floskler och sjlvklarheter var det enda som kom ur Jannes mun, i synnerhet nr Jessica lmnade honom och den brittiska kommenteringen han hade i hrlurarna upphrde efter kare 35, d blev det enda han klarade av att rabbla tider. Han kan inte sga ngonting om karna, fr han kan och vet ingenting om sporten.

Citat:
Man hade vl kunnat stta Tobias Lyon med Jessica i Levi ocks men nu blev det som s hr!

Du menar han som hela tiden sitter och spelar dum jmte Andreas i MotoGP-sndningarna, eftersom han helt saknar sjlvfrtroende? Jo tack, ingen av mina motorcykelvnner eller dom som likt mig fljt roadracing sen 80-talets andra halva uppskattar den sopan. Han bevisade ju sig under OS fr ngra r sedan, nr han skulle kommenterade kanot och nstan satt och grt ver att han inte visste nnting.

Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Janne r ju bra, snackar inte s mycket strunt.
Lter mest ljligt. Pernilla r bttre.
Anledningen att Janne inte pratar s mycket r fr att han inte kan ngot, Fagerlind r som ett vandrande uppslagsverk i jmfrelse. Vikarby lter som en lite osker skolflicka som knappt vet vad hon vill ha sagt, ingen pondus, ingen utstrlning, ingen talang fr kommentering. Bara Nent-anstllda och jubelidioter frsker ltsas som att hon r bttre n multisprkiga Wiberg, knner varenda en i alpina vrlden, extremt uppskattad och omtyckt av alla inom alpina cirkusen, kan allt, kan dra till med drpar-anekdoter om precis vad eller vem som helst, med nd med klass, och som bonus vrldens hrligaste rst och skratt. Bsta svenska kvinnliga vintersports-kommentatorn genom tiderna.

Citat:
jessica gillar jag kanske lite mycket tugg men klar uppgradering frn Wiberg...
Jass du gillar sm oskra skolflickor utan pondus eller talang? Att du frsker ltsas om att hon r bttre n Wiberg avsljar dig.

Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Vikarby alldeles fr surrig. Men det r ocks dr vi har hamnat med ren. Vi har gtt frn bisittare till s.k experter och allt ska analyseras vilket innebr veranalyseringar. Varians existerar inte lngre utan allt ska ha en vetenskaplig frklaring. En annan fljdeffekt av denna inflation r att kommentatorn stller frgor som den redan vet svaret p bara fr att det tvunget ska vara expertens roll att frmedla vissa specifika saker vilket hmmar spontaniteten och frmedlar en knsla av sprkande efter mall.

Ovan r en perfekt beskrivning av Janne Blomqvist, Tobias Lyon och Katarina Hultling som frstr konstkningen. Enda sekunden nr det vl r ngot enkelt som dom kan, s kommenterar dom som om tittarna r femringar som ska utbildas om grunderna om och om igen, ingen frmga att vva in saker diskret i play-by-play-kommenteringen. Nsta sekund spelar dom dumma och stller frgor dom vet svaret p men inte klarar av att formulera frklaringen av ordentligt eller vva in i kommentering, s den bredvid som dom vet r huvudet ver dom fr kunna frklara det mer begripligt.

Citat:
Lite s r det ang Jessica men jag tror det r 1a sndningen och man vill s mycket s jag tror hon kommer pacea sig bttre vad det lider, Men frn hra Wiberg till Jessica r det en uppgradering totalt sett fr man hr Jessica vill frklara det djupare medans Wiberg r mossig och monoton i sina analyser....

Tidernas charmigaste och kunnigaste kvinnliga vintersports-kommentator r "mossig och monoton" i jmfrelse med lilla oskra skolflickan Vikarby som inte kan nnting annat n ur en kares insnade perspektiv? Du frstr att ingen gr p dina ord va?

Citat:
Ursprungligen postat av sunessensommar
Bland annat av dessa anledningar uppskattar jag ofta den ensamme hybriden mest, som Gustafson i skridsko, Strandlund Tomsvik i tennis och Hartman i snooker.

Precis, Strandlund Tomsvik r en annan superb kvinnlig kommentator. Hon kan f mig att kolla p tennismatcher med spelare jag inte bryr mig om, fr att f lra sig lite.

Det r mrkligt att det alltid dyker upp s mycket osakliga verpositivt instllda apologeter i trdar om Viaplay's och Nent's tjnster p allehanda olika forum.

Som avslutning s brt Viaplay just feeden frn FIS, s man inte fr se bansttningen och karnas inspektering av banan infr k2 som hos Eurosport. Ytterligare ett nerkp jmfrt med tidigare ssonger tack vare Nent. Det r verkligen precis som det alltid har varit enda sen 1987 och ishockey-VM, allt MTG tar i med tng frstr dom.
Senast redigerad av pumahunter 2021-11-20 kl. 12:20.
Citera
2021-11-20, 12:17
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Lyssnar du inte p sndningen? Floskler och sjlvklarheter var det enda som kom ur Jannes mum, i synnerhet nr Jessica lmnade honom och den brittiska kommenteringen han hade i hrlurarna upphde efter kare 35, d blev det enda han klarade av att rabbla tider. Han kan inte sga ngonting om karna, fr han kan och vet ingenting om sporten.

Du menar han som hela tiden sitter och spelar dum jmte Andreas i MotoGP-sndningarna, eftersom han helt saknar sjlvfrtroende? Jo tack, ingen av mina motorcykelvnner eller dom som likt mig fljt roadracing sen 80-talets andra halva uppskattar den sopan. Han bevisade ju sig under OS fr ngra r sedan, nr han skulle kommenterade kanot och nstan satt och grt ver att han inte visste nnting.

Anledningen att Janne inte pratar s mycket r fr att han inte kan ngot, Fagerlind r som ett vandrande uppslagsverk i jmfrelse. Vikarby lter som en lite osker skolflicka som knappt vet vad hon vill ha sagt, ingen pondus, ingen utstrlning, ingen talang fr kommentering. Bara Nent-anstllda och jubelidioter frsker ltsas som att hon r bttre n multisprkiga Wiberg, knner varenda en i alpina vrlden, extremt uppskattad och omtyckt av alla inom alpina cirkusen, kan allt, kan dra till med drpar-anekdoter om precis vad eller vem som helst, med nd med klass, och som bonus vrldens hrligaste rst och skratt. Bsta svenska kvinnliga vintersports-kommentatorn genom tiderna.

Jass du gillar sm oskra skolflickor utan pondus eller talang? Att du frsker ltsas om att hon r bttre n Wiberg avslsar dig.

Ovan r en perfekt beskrivning av Janne Blomqvist, Tobias Lyon och Katarina Hultling som frstr konstkningen. Enda sekunden nr det vl r ngot enkelt som dom kan, s kommenterar dom som om tittarna r femringar som ska utbildas om grunderna om och om igen, ingen frmga att vva in saker diskret i play-by-play-kommenteringen. Nsta sekund spelar dom dumma och stller frgor dom vet svaret p men inte klarar av att formulera frklaringen av ordentligt eller vva in i kommentering, s den bredvid som dom vet r huvudet ver dom fr kunna frklara det mer begripligt.

Tidernas charmigaste och kunnigaste kvinnliga vintersports-kommentator r "mossig och monoton" i jmfrelse med lilla oskra skolflickan Vikarby som inte kan nnting annat n ur en kares insnade perspektiv? Du frstr att ingen gr p dina ord va?

Precis, Strandlund Tomsvik r en annan superb kvinnlig kommentator. Hon kan f mig att kolla p tennismatcher med spelare jag inte bryr mig om, fr att f lra sig lite.

Det r mrkligt att det alltid dyker upp s mycket osakliga verpositivt instllda apologeter i trdar om Viaplay's och Nent's tjnster p allehanda olika forum.

Som avslutning s brt Viaplay just feeden frn FIS, s man inte fr se bansttningen och karnas inspektering av banan infr k2 som hos Eurosport. Ytterligare ett nerkp jmfrt med tidigare ssonger tack vare Nent. Det r verkligen precis som det alltid har varit enda sen 1987 och ishockey-VM, allt MTG tar i med tng frstr dom.
S flosklerna str du fr ser jag bra jobbat
Citera
2021-11-20, 12:39
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Vikarby alldeles fr surrig. Men det r ocks dr vi har hamnat med ren. Vi har gtt frn bisittare till s.k experter och allt ska analyseras vilket innebr veranalyseringar. Varians existerar inte lngre utan allt ska ha en vetenskaplig frklaring. En annan fljdeffekt av denna inflation r att kommentatorn stller frgor som den redan vet svaret p bara fr att det tvunget ska vara expertens roll att frmedla vissa specifika saker vilket hmmar spontaniteten och frmedlar en knsla av sprkande efter mall.

Men Vikarby ska f fler chanser. Ovanstende r en allmn reflektion och det finns mycket vrre exempel. Jag tror att Janne och Jessica kan bli ett hyggligt radarpar.

Sant, men i sdana tider kan man bara tnka tillbaka p Mikael klyschan Junglind och Ylva fnitter Nowen s knns det bra igen med Jessica
Citera
2021-11-20, 12:41
Medlem
HerrGickhans avatar
Frsta sndningen fr TV6 med sitt Vinterprogram. Naturligtvis har grisarna sett till att ta bort mjlighet till teruppspelning fr den som har en sdan. De r vl en fri kanal, men visar sitt giriga ansikte. Missar man en sndning s r man rkt om man inte har kpt deras tjnst explicit.
Citera
2021-11-20, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Frsta sndningen fr TV6 med sitt Vinterprogram. Naturligtvis har grisarna sett till att ta bort mjlighet till teruppspelning fr den som har en sdan. De r vl en fri kanal, men visar sitt giriga ansikte. Missar man en sndning s r man rkt om man inte har kpt deras tjnst explicit.

Japp, har Telia och brukar rtt ofta kolla sport i efterhand. Surt men knappast frvnande nr det gller nent.
Citera
2021-11-20, 13:29
Medlem
Hrde jag rtt? "braiga kning"? Hjlp.
Citera
2021-11-20, 14:42
Medlem
Alkibiadess avatar
Fr mig fungerar Janne Blomqvist som kommentator. Men hade varit kul att hra Frida Hansdotter som expert.
Citera
2021-11-20, 14:45
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Fr mig fungerar Janne Blomqvist som kommentator. Men hade varit kul att hra Frida Hansdotter som expert.
Tror nog hon kommer hoppa in vid tillfllen Frida som bisittare ocks!
Citera
2021-11-20, 14:54
Medlem
DjPuttes avatar
ge Skinstad sitter p norska Viaplay Vinter och hyllar Frida iom dem kommer samarbeta de Svenska & Norska studior som dem sagt, Detta drag kommer bli grymt bra fr de Norska kan hylla de svenska karna p ett objektivt stt!

Premiren snart avklarad och Viaplay Vinter Studion och Jihde & Ojala fungerar perfekt samman det r en som fungerar expert och en som den frgande personen det gillar jag skarpt, Det r lite teknik nrdande stund om men utver det r det en positiv upplevelse dr det r en ren uppgradering p SVT och dess Vinterstudio!

Janne & Jessica det kommer bli klockrent kommentator par rakt igenom gller bara f det slipat kanterna och f dem veta lite vem som sger vad nr och hur, Jessica var lite nybrjar nervs men tyckte likvl det var bra synk mellan hon & Janne nej det bdar gott detta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in