2021-11-20, 10:41
Medlem
DjPuttes avatar
Sitter och lyssnar p Janne & Jessica och dem visa bra synk i sndningen, Floskler kommer inte frn Janne och Jessica r en uppgradering frn Wiberg!

Jisses detta r en ocean som r vassare n SVT mys pys tomtar!
Citera
2021-11-20, 10:47
Medlem
Mrkligt att man skickar upp tv pers till Levi men lter de som ska kommentera sitta i Stockholm. Hade vl varit bttre att de som ska kommentera ocks krt frsnacket frn Levi, alt. skicka en reporter, en expert och en kommentator.
Citera
2021-11-20, 10:51
Nu mste vi allts st ut med Clara Henry i Vinterstudion nda fram till Vasaloppet.
Citera
2021-11-20, 10:51
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggson
Mrkligt att man skickar upp tv pers till Levi men lter de som ska kommentera sitta i Stockholm. Hade vl varit bttre att de som ska kommentera ocks krt frsnacket frn Levi, alt. skicka en reporter, en expert och en kommentator.
Janne ska kra F1 i dag ocks s det var mer omjligt vara p plats i Levi, Man hade vl kunnat stta Tobias Lyon med Jessica i Levi ocks men nu blev det som s hr!
Citera
2021-11-20, 10:54
Medlem
Janne r ju bra, snackar inte s mycket strunt.
Jessica r inte min favorit, massa tekniskt snack och hon kommenterar som om hon kunde se alla detaljer som gr att ngon ker 2 tiondelar lngsammare.
Lter mest ljligt. Pernilla r bttre.
Studion r ju en kopia p SVT, kanske lite modernare men ingen strre skillnad vilket var vntat.
Det var ju samma sak nr 4an skulle visa skidskytte. Men frskte vara den lite coolare lillasystern men det hll inte lnge.
Citera
2021-11-20, 10:58
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Janne r ju bra, snackar inte s mycket strunt.
Jessica r inte min favorit, massa tekniskt snack och hon kommenterar som om hon kunde se alla detaljer som gr att ngon ker 2 tiondelar lngsammare.
Lter mest ljligt. Pernilla r bttre.
Studion r ju en kopia p SVT, kanske lite modernare men ingen strre skillnad vilket var vntat.
Det var ju samma sak nr 4an skulle visa skidskytte. Men frskte vara den lite coolare lillasystern men det hll inte lnge.
jessica gillar jag kanske lite mycket tugg men klar uppgradering frn Wiberg...

Studion r bra visst dem som sitter kvar i mossigheten frn SVT gillar inte det men fr min del s jobbar dem med sk green screen, Dem kan enklare stta upp stats och annat p vggarna dem har dvs man behver inga tv skrmar och annat lite snabbare och rappare info!
Citera
2021-11-20, 11:08
Medlem
Vikarby alldeles fr surrig. Men det r ocks dr vi har hamnat med ren. Vi har gtt frn bisittare till s.k experter och allt ska analyseras vilket innebr veranalyseringar. Varians existerar inte lngre utan allt ska ha en vetenskaplig frklaring. En annan fljdeffekt av denna inflation r att kommentatorn stller frgor som den redan vet svaret p bara fr att det tvunget ska vara expertens roll att frmedla vissa specifika saker vilket hmmar spontaniteten och frmedlar en knsla av sprkande efter mall.

Men Vikarby ska f fler chanser. Ovanstende r en allmn reflektion och det finns mycket vrre exempel. Jag tror att Janne och Jessica kan bli ett hyggligt radarpar.
Citera
2021-11-20, 11:16
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Vikarby alldeles fr surrig. Men det r ocks dr vi har hamnat med ren. Vi har gtt frn bisittare till s.k experter och allt ska analyseras vilket innebr veranalyseringar. Varians existerar inte lngre utan allt ska ha en vetenskaplig frklaring. En annan fljdeffekt av denna inflation r att kommentatorn stller frgor som den redan vet svaret p bara fr att det tvunget ska vara expertens roll att frmedla vissa specifika saker vilket hmmar spontaniteten och frmedlar en knsla av sprkande efter mall.

Men Vikarby ska f fler chanser. Ovanstende r en allmn reflektion och det finns mycket vrre exempel. Jag tror att Janne och Jessica kan bli ett hyggligt radarpar.
Hller med dig detta kommer bli ett bra radarpar och kommentera Alpint, Gissar det kommer bli vassare nsta helg d det blir strtlopp frn Lake Louise fr damerna d kommer Jessica till sin rtt...

Det kommer bli vassare d hon kommer in i rytmen nu r det nrda ned sig men det r ocks kul hra p ocks, Janne sger det han ska det blir inte fr mycket ondigt surr heller...
Citera
2021-11-20, 11:19
Medlem
herregudvadgotts avatar
Underbart att vinterstudion r igng p riktigt! Jag blir dock inte klok p hur folk kan tycka om Pops? Han r ju SVTs egna Malou - stakar sig hela tiden och han vet sllan vad han ska sga hrnst. Nr han pratar fritt med experterna tycker jag att han gr ett bra jobb, men nr han jobbar med promptern s blir han rrrrriktigt kass!
Citera
2021-11-20, 11:23
Medlem
sunessensommars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady

Det frsta stycket r kanske det sannaste som skrivits om tv-sportskommentering p Flashback.

Bland annat av dessa anledningar uppskattar jag ofta den ensamme hybriden mest, som Gustafson i skridsko, Strandlund Tomsvik i tennis och Hartman i snooker.
Citera
2021-11-20, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Sitter och lyssnar p Janne & Jessica och dem visa bra synk i sndningen, Floskler kommer inte frn Janne och Jessica r en uppgradering frn Wiberg!

Jisses detta r en ocean som r vassare n SVT mys pys tomtar!

Janne r en trygg kommentator men Jessica kr den vanliga alpinexperts-niten att lita till den luddiga knslan i avseende om det "ser ut" att g fort, vilket sedan inte sllan avsljas av mellantiderna att s inte r fallet. Jag tror hon gr sig bst i en studio fr hon lskar verkligen att prata.
Senast redigerad av frankkk 2021-11-20 kl. 11:30.
Citera
2021-11-20, 11:31
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Janne r en trygg kommentator men Jessica kr den vanlig alpinexperts-niten att lita till den luddiga knslan i avseende om det ker "ser ut" att gfort, vilket sedan inte sllan avsljas av mellantiderna att s inte r fallet. Jag tror hon gr sig bst i en studio fr hon lskar verkligen att prata.
Lite s r det ang Jessica men jag tror det r 1a sndningen och man vill s mycket s jag tror hon kommer pacea sig bttre vad det lider, Men frn hra Wiberg till Jessica r det en uppgradering totalt sett fr man hr Jessica vill frklara det djupare medans Wiberg r mossig och monoton i sina analyser....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in