2021-11-20, 10:41
Medlem
DjPuttes avatar
Sitter och lyssnar på Janne & Jessica och dem visa bra synk i sändningen, Floskler kommer inte från Janne och Jessica är en uppgradering från Wiberg!

Jisses detta är en ocean som är vassare än SVT mys pys tomtar!
Citera
2021-11-20, 10:47
Medlem
Märkligt att man skickar upp två pers till Levi men låter de som ska kommentera sitta i Stockholm. Hade väl varit bättre att de som ska kommentera också kört försnacket från Levi, alt. skicka en reporter, en expert och en kommentator.
Citera
2021-11-20, 10:51
Nu måste vi alltså stå ut med Clara Henry i Vinterstudion ända fram till Vasaloppet.
Citera
2021-11-20, 10:51
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggson
Märkligt att man skickar upp två pers till Levi men låter de som ska kommentera sitta i Stockholm. Hade väl varit bättre att de som ska kommentera också kört försnacket från Levi, alt. skicka en reporter, en expert och en kommentator.
Janne ska köra F1 i dag också så det var mer omöjligt vara på plats i Levi, Man hade väl kunnat sätta Tobias Lyon med Jessica i Levi också men nu blev det som så här!
Citera
2021-11-20, 10:54
Medlem
Janne är ju bra, snackar inte så mycket strunt.
Jessica är inte min favorit, massa tekniskt snack och hon kommenterar som om hon kunde se alla detaljer som gör att någon åker 2 tiondelar långsammare.
Låter mest löjligt. Pernilla är bättre.
Studion är ju en kopia på SVT, kanske lite modernare men ingen större skillnad vilket var väntat.
Det var ju samma sak när 4an skulle visa skidskytte. Men försökte vara den lite coolare lillasystern men det höll inte länge.
Citera
2021-11-20, 10:58
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Janne är ju bra, snackar inte så mycket strunt.
Jessica är inte min favorit, massa tekniskt snack och hon kommenterar som om hon kunde se alla detaljer som gör att någon åker 2 tiondelar långsammare.
Låter mest löjligt. Pernilla är bättre.
Studion är ju en kopia på SVT, kanske lite modernare men ingen större skillnad vilket var väntat.
Det var ju samma sak när 4an skulle visa skidskytte. Men försökte vara den lite coolare lillasystern men det höll inte länge.
jessica gillar jag kanske lite mycket tugg men klar uppgradering från Wiberg...

Studion är bra visst dem som sitter kvar i mossigheten från SVT gillar inte det men för min del så jobbar dem med sk green screen, Dem kan enklare sätta upp stats och annat på väggarna dem har dvs man behöver inga tv skärmar och annat lite snabbare och rappare info!
Citera
2021-11-20, 11:08
Medlem
Vikarby alldeles för surrig. Men det är också där vi har hamnat med åren. Vi har gått från bisittare till s.k experter och allt ska analyseras vilket innebär överanalyseringar. Varians existerar inte längre utan allt ska ha en vetenskaplig förklaring. En annan följdeffekt av denna inflation är att kommentatorn ställer frågor som den redan vet svaret på bara för att det tvunget ska vara expertens roll att förmedla vissa specifika saker vilket hämmar spontaniteten och förmedlar en känsla av språkande efter mall.

Men Vikarby ska få fler chanser. Ovanstående är en allmän reflektion och det finns mycket värre exempel. Jag tror att Janne och Jessica kan bli ett hyggligt radarpar.
Citera
2021-11-20, 11:16
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Vikarby alldeles för surrig. Men det är också där vi har hamnat med åren. Vi har gått från bisittare till s.k experter och allt ska analyseras vilket innebär överanalyseringar. Varians existerar inte längre utan allt ska ha en vetenskaplig förklaring. En annan följdeffekt av denna inflation är att kommentatorn ställer frågor som den redan vet svaret på bara för att det tvunget ska vara expertens roll att förmedla vissa specifika saker vilket hämmar spontaniteten och förmedlar en känsla av språkande efter mall.

Men Vikarby ska få fler chanser. Ovanstående är en allmän reflektion och det finns mycket värre exempel. Jag tror att Janne och Jessica kan bli ett hyggligt radarpar.
Håller med dig detta kommer bli ett bra radarpar och kommentera Alpint, Gissar det kommer bli vassare nästa helg då det blir störtlopp från Lake Louise för damerna då kommer Jessica till sin rätt...

Det kommer bli vassare då hon kommer in i rytmen nu är det nörda ned sig men det är också kul höra på också, Janne säger det han ska det blir inte för mycket onödigt surr heller...
Citera
2021-11-20, 11:19
Medlem
herregudvadgotts avatar
Underbart att vinterstudion är igång på riktigt! Jag blir dock inte klok på hur folk kan tycka om Pops? Han är ju SVTs egna Malou - stakar sig hela tiden och han vet sällan vad han ska säga härnäst. När han pratar fritt med experterna tycker jag att han gör ett bra jobb, men när han jobbar med promptern så blir han rrrrriktigt kass!
Citera
2021-11-20, 11:23
Medlem
sunessensommars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady

Det första stycket är kanske det sannaste som skrivits om tv-sportskommentering på Flashback.

Bland annat av dessa anledningar uppskattar jag ofta den ensamme hybriden mest, som Gustafson i skridsko, Strandlund Tomsvik i tennis och Hartman i snooker.
Citera
2021-11-20, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Sitter och lyssnar på Janne & Jessica och dem visa bra synk i sändningen, Floskler kommer inte från Janne och Jessica är en uppgradering från Wiberg!

Jisses detta är en ocean som är vassare än SVT mys pys tomtar!

Janne är en trygg kommentator men Jessica kör den vanliga alpinexperts-niten att lita till den luddiga känslan i avseende om det "ser ut" att gå fort, vilket sedan inte sällan avslöjas av mellantiderna att så inte är fallet. Jag tror hon gör sig bäst i en studio för hon älskar verkligen att prata.
Senast redigerad av frankkk 2021-11-20 kl. 11:30.
Citera
2021-11-20, 11:31
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Janne är en trygg kommentator men Jessica kör den vanlig alpinexperts-niten att lita till den luddiga känslan i avseende om det åker "ser ut" att gåfort, vilket sedan inte sällan avslöjas av mellantiderna att så inte är fallet. Jag tror hon gör sig bäst i en studio för hon älskar verkligen att prata.
Lite så är det ang Jessica men jag tror det är 1a sändningen och man vill så mycket så jag tror hon kommer pacea sig bättre vad det lider, Men från höra Wiberg till Jessica är det en uppgradering totalt sett för man hör Jessica vill förklara det djupare medans Wiberg är mossig och monoton i sina analyser....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in