2013-08-28, 14:40
Medlem
Per.G.Olas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -W-
Sorry missade det, jag svettas ingenting om nätterna..

Har kikat blodsockernivåerna två gånger då var allt normalt, kikat efter diabetes men inget där heller. non-hodkins lymfom har jag inte hört något om, vad är det?

Jaa det känns som att vi har testat det mesta.. :/

Non-Hodgkins lymfom är cancer i lymfkörtlarna men eftersom du inte svettas om nätterna och i övrigt mår bra samtidigt som du inte tillhör den åldersgrupp som är mest utsatt för just den formen av cancer så är det inte sannolikt.

Tänkte på om det tagits några leverprover? Anledningen till att jag frågar är om du helt oavsiktligt utsätts för någon låggradig förgiftning. Är lägenheten eller gymmet sanerad för ohyra och därefter inte ordentligt utvädrad? De flesta insekticider är ju nervpåverkande även för oss människor.

Springer du längs eller i närheten av högtrafikerade vägar? För mycket kolmonoxid gör ju att syreupptagningsförmågan försämras vilket gör att hjärtat måste arbeta hårdare vilket kan göra dig varmare än vad som behövs.
Citera
2013-08-28, 18:26
Medlem
-W-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per.G.Ola
Non-Hodgkins lymfom är cancer i lymfkörtlarna men eftersom du inte svettas om nätterna och i övrigt mår bra samtidigt som du inte tillhör den åldersgrupp som är mest utsatt för just den formen av cancer så är det inte sannolikt.

Tänkte på om det tagits några leverprover? Anledningen till att jag frågar är om du helt oavsiktligt utsätts för någon låggradig förgiftning. Är lägenheten eller gymmet sanerad för ohyra och därefter inte ordentligt utvädrad? De flesta insekticider är ju nervpåverkande även för oss människor.

Springer du längs eller i närheten av högtrafikerade vägar? För mycket kolmonoxid gör ju att syreupptagningsförmågan försämras vilket gör att hjärtat måste arbeta hårdare vilket kan göra dig varmare än vad som behövs.

Jaa, läkaren har klämt på sköldkörtlar och sånt men inte märkt någonting konstigt..

Inga leverprover är gjorda, men det låter ju intressant. Ska träffa läkaren på måndag och fråga honom angående detta, ingen typ av förgiftning som jag vet om eller ohyra.. Men det kan man väl aldrig riktigt veta..

Nej jag springer bara i grönområden eller på gymmet, ska höra med läkaren angående det också. Tack för lite annan insikt!
Citera
2013-08-28, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toLowerCase
Verker ju verkligen som något är fel. Att uppsöka doktor är det bästa du kan göra.
Men vafan läs det han skriver. Besök en optiker.
Citera
2013-08-28, 21:52
Medlem
Ts hypotyreos kan endast uteslutas via ett blodprov. Vad har ni tagit för blodprover?
Jag har exakt aamma symtom som dig och troligtvis är det min ångest tillsammans med denna enoema helvetes värmebölja som har pågått/pågår. Det är utomlandsklimat i Sverige detta år. Väderprognosen säger att om tom två veckor kommer vi snitta 19 grader i stockholm.

Hur länge har detta egentligen pågått?
Citera
2013-08-28, 23:02
Medlem
-W-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messiscores
Ts hypotyreos kan endast uteslutas via ett blodprov. Vad har ni tagit för blodprover?
Jag har exakt aamma symtom som dig och troligtvis är det min ångest tillsammans med denna enoema helvetes värmebölja som har pågått/pågår. Det är utomlandsklimat i Sverige detta år. Väderprognosen säger att om tom två veckor kommer vi snitta 19 grader i stockholm.

Jag vet inte exakt vad det är för blodprov, men hypotyreos yttrar sig inte på detta sätt men jag bad läkaren såklart testa för det och negativt. Menar du då att du har det?
Ja alltså man får ju ångest för att man nu vet hur det fungerar, vill ju knappt hänga med vänner eller familj längre för det är så genant..
Jag har bott utomlands i ett halvår från oktober till maj, i ett vaaaarmt australien, mycket varmare än den här sommaren och då har det inte varit några problem hem.. Kom hem och var här en månad eller två och sen började det för ca 3 månader sen..
Citera
2013-08-29, 16:55
Medlem
toLowerCases avatar
Citat:
Men vafan läs det han skriver. Besök en optiker.

Men han redigerade sitt inlägg ditt fläsk
Citera
2013-08-30, 09:58
Medlem
-W-s avatar
Detta är så hemskt....
Citera
2013-09-01, 20:32
Medlem
-W-s avatar
ingen som har nåt att komma med?
Citera
2013-09-01, 21:05
Medlem
pokereves avatar
Citat:

Ni menar hyperthyreos... De flesta orsakerna till överdriven svettning är harmlösa, fullt lika irriterande för det :/
Citera
2013-09-02, 00:43
Medlem
-W-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pokereve
Ni menar hyperthyreos... De flesta orsakerna till överdriven svettning är harmlösa, fullt lika irriterande för det :/
Ja fast dem är inte harmlösa om jag inte ens kan sitta intill en annan person utan att bli helt svettig så att det droppar och rinner om ryggen, rumpan och huvudet...
Citera
2013-09-02, 21:49
Medlem
-W-s avatar
Idag var jag hos läkaren igen och han och kollegorna är som frågetecken och vet ingenting... Tog EKG och flera blodprover idag, dem ska kika än mer på lever och lite sånt.. Annars var allt annat normal, körtlar, lungor och hjärta låter bra, Inget i öron, näsa mun, inget ont efter kläm på magen och sånt... Vad fan är denna pina...
Citera
2013-09-04, 21:05
Medlem
Kombinations avatar
Lider med dig. Ligger i samma vikt/längdklass som dig och denna skiten har förpestat mitt liv i 4-5 år. En sån enkel grej som att prova och köpa kläder är helt omöjligt, är dyngsur och det bokstavligen rinner svett från pannan efter 5 min. Svettas över hela kroppen förutom händer och fötter, ryggen och ansiktet är dock värst. Blir t.o.m. våt på axlarna... har tagit blodprover men allting var normalt. Om du någonsin blir fri från skiten så pm:a mig gärna, blir galen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in