Citat:
Ursprungligen postat av
Theync
Hej!
Har själv enorma svettningar på överkroppen, speciellt på ryggen i tid och otid. Detta som biverkning efter en operation via sympatikus nervsystemet. Reagerar starkt på värme, stress och starkt kryddad mat. Det bara rinner.
Hade attacker och ansiktsrodnad konstant dagligen vilket förbättrade till ca 70-80% efter operation. Har i dagarna fått utskrivet Oxybutynin 5mg. Ska utvärdera den för att se om den funkar. Har också kontaktat svettkliniken och kan få gratis behandling med Botox i Danmark eller Norge.
Någon annan med liknande problem?
Hur fungerade läkemedlet?
Känns som det är dags att bli kvitt skitrn nu så man slipper lida. Har varit ett rent helvete ibland och det är inte kul att avstå saker...folk tror man är störd, velar om att ta i hand, krama någon för att man är blöt, testa saker i klädaffärer...är så pinsamt att jag köpt plagg bara för att dom inte ska ta i dom efteråt...riva av lappen säga att man är supernöjd och låta dom scana av varan
Har kommit på tankar om detta då jag tränar en lagsport och jag är dyngsur genom shorts och tröja medan andra är lite svettiga, värst är match då är jag dyngsur redan vid uppvärmningen....sen är typ alla mina nära vänner immuna mot svett, tror fan inte jag sett en droppe rinna i pannan på dom trots fysik ansträngning och en själv har slutat gå i enbart T-shirt på sommaren och har i 99% av fallen keps på mig för att dölja pärlplatta i pannan, har skaffat mig mustasch enbart för att dölja svettläppen...värst är nog jobbet som är fysiskt och det slår knut nu mot sommaren då jag grisar ner T-shirts som alla andra tillsammans...